Schváleno! Za dálnice se bude od roku 2016 platit i v Německu

Schváleno! Za dálnice se bude od roku 2016 platit i v Německu

Německá vláda schválila zavedení mýtného pro řidiče osobních aut. Fakticky to ale dopadne pouze na zahraniční řidiče, protože Němcům, respektive autům registrovaným v Německu, se o cenu dálničního poplatku sníží daň z vlastnictví motorového vozidla. Nicméně ministr dopravy Alexander Dobrindt se netají snahou administrativu vracení poplatku tak zkomplikovat, aby motoristé o nic nežádali.

České dálnice: nekonečná příprava a nové Fabie coby součást stavby

České dálnice: nekonečná příprava a nové Fabie coby součást stavby

A kolik tedy za německé dálnice zaplatíme? Záleží na tom, jak máte velký motor a jaké emise vaše auto vypouští. Pokud tedy máte starý Mercedes 560 SE, asi vás výše ročního poplatku moc nepotěší... Zajímavé je, že se nebudou kupovat známky, ale zaplacení (aspoň u německých aut) bude kontrolovat elektronický systém. 

Základní sazba činí 10 eur za desetidenní známku, 22 eur za dvouměsíční a až 130 eur za roční. Průměrná cena za roční známku bude ale prý kolem 74 eur. Maximální roční poplatek tak bude stát výrazně víc než u nás (podle současného kurzu stojí česká známka asi 55 eur). Ekologičtější vozy ale dostanou slevu. Podrobnější rozčlenění poplatků podle objemů motoru a emisí se dozvíme později, stejně jako podrobnosti o způsobu placení a kontroly.

Proti zavedení poplatků vystupuje Evropská unie, podle které se jedná o diskriminaci cizinců.

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 320 000 Kč
Mercedes GLA 2,1
Rok výroby: 2017
Stav: 14 855 km
Cena: 800 000 Kč
Mercedes R 3
Rok výroby: 2007
Stav: 189 683 km
Cena: 250 000 Kč
Mercedes SL 3,5
Rok výroby: 2009
Stav: 59 580 km
Cena: 580 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků