Schváleno! Za dálnice se bude od roku 2016 platit i v Německu

Schváleno! Za dálnice se bude od roku 2016 platit i v Německu

Německá vláda schválila zavedení mýtného pro řidiče osobních aut. Fakticky to ale dopadne pouze na zahraniční řidiče, protože Němcům, respektive autům registrovaným v Německu, se o cenu dálničního poplatku sníží daň z vlastnictví motorového vozidla. Nicméně ministr dopravy Alexander Dobrindt se netají snahou administrativu vracení poplatku tak zkomplikovat, aby motoristé o nic nežádali.

Život řidiče | Byznys | Škoda Fabia

České dálnice: nekonečná příprava a nové Fabie coby součást stavby

A kolik tedy za německé dálnice zaplatíme? Záleží na tom, jak máte velký motor a jaké emise vaše auto vypouští. Pokud tedy máte starý Mercedes 560 SE, asi vás výše ročního poplatku moc nepotěší... Zajímavé je, že se nebudou kupovat známky, ale zaplacení (aspoň u německých aut) bude kontrolovat elektronický systém. 

Základní sazba činí 10 eur za desetidenní známku, 22 eur za dvouměsíční a až 130 eur za roční. Průměrná cena za roční známku bude ale prý kolem 74 eur. Maximální roční poplatek tak bude stát výrazně víc než u nás (podle současného kurzu stojí česká známka asi 55 eur). Ekologičtější vozy ale dostanou slevu. Podrobnější rozčlenění poplatků podle objemů motoru a emisí se dozvíme později, stejně jako podrobnosti o způsobu placení a kontroly.

Proti zavedení poplatků vystupuje Evropská unie, podle které se jedná o diskriminaci cizinců.

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

dnes | Daniel Havlina | 5 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků