Schváleno! Za dálnice se bude od roku 2016 platit i v Německu

Schváleno! Za dálnice se bude od roku 2016 platit i v Německu

Německá vláda schválila zavedení mýtného pro řidiče osobních aut. Fakticky to ale dopadne pouze na zahraniční řidiče, protože Němcům, respektive autům registrovaným v Německu, se o cenu dálničního poplatku sníží daň z vlastnictví motorového vozidla. Nicméně ministr dopravy Alexander Dobrindt se netají snahou administrativu vracení poplatku tak zkomplikovat, aby motoristé o nic nežádali.

České dálnice: nekonečná příprava a nové Fabie coby součást stavby

České dálnice: nekonečná příprava a nové Fabie coby součást stavby

A kolik tedy za německé dálnice zaplatíme? Záleží na tom, jak máte velký motor a jaké emise vaše auto vypouští. Pokud tedy máte starý Mercedes 560 SE, asi vás výše ročního poplatku moc nepotěší... Zajímavé je, že se nebudou kupovat známky, ale zaplacení (aspoň u německých aut) bude kontrolovat elektronický systém. 

Základní sazba činí 10 eur za desetidenní známku, 22 eur za dvouměsíční a až 130 eur za roční. Průměrná cena za roční známku bude ale prý kolem 74 eur. Maximální roční poplatek tak bude stát výrazně víc než u nás (podle současného kurzu stojí česká známka asi 55 eur). Ekologičtější vozy ale dostanou slevu. Podrobnější rozčlenění poplatků podle objemů motoru a emisí se dozvíme později, stejně jako podrobnosti o způsobu placení a kontroly.

Proti zavedení poplatků vystupuje Evropská unie, podle které se jedná o diskriminaci cizinců.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků