Je to uplne k nicemu... kde potkate nejvic nevidelnych chodcu? Prece na vesnicich a malych mestech... a tam neni vetsinou ani poradne osvetleni ani chodnik u cesty a temer vsichni tamni chodci nakupuji u potulnych prodejcu bot, obleceni a podobe... a vsichni chodi v tmavem obleceni (casto desitky let starem)... kandelabry jsou co 50az100 metru a sviti jen pod sebe... staci trosku horsi pocasi, jako ted je bezne (mlha, mrholeni, tmavejsou kout bez funkcniho kandelabru, kour z kvalitnich makem nejakeho spoluobcana) a k tomu super vesnicka silnice, co nema chodniky... a kdyz ma, tak je stejne tamni ignoruji... a neuvidite je!! Melo to byt jednoznacne vztazene i na obce a to i na ty, co maji osvetleni a to minimalne vsude tam, kde neni chodnik u vozovky. A tam, kde chodnik je a chodec ho nepouzije a nemel reflexni prvky, by mel byt 100% odpovedny za vse, co se stane diky jeho neviditelnosti. Jinak to je a bude stale loterie. Podle me zakon v tomto smeru neresi aktualni stav tak, jak by mel.
Ber to třeba tak, že oni tam bydlí, je to jejich domov. A ty tam jen projíždíš, jsi tam tedy jen na návštěvě, tak by ses měl i chovat jako na návštěvě - tedy slušně, opatrně a s respektem k lidem a k jejich domovu.
Snažíš se hezky, ale tady nejspíš marně. Všichni čekají, že se pravidla budou dělat tak, aby oni sami neměli žádnou odpovědnost a mělo se starat jen to okolí. Kdyby to ten člověk psal z pozice chodce, bude brečet o maximální třicítce v obci a likvidačních trestech pro řidiče...
Musíš prostě jet opatrně a přiměřeně tomu jak málo vidíš.
a bude se to kontrolovat jako neosvetlenej cyklista v noci a bez radne vybyvy ze.
Preventivne bych dal pokutu kazdymu vesnicanovi ktery jde v noci z hospody, clovek z mesta se umi chovat ikdyz je nalitej.
No tvl, tak to jsem jeste neslysel takovou volovinu. Se bez podivat vecer na Zizkov jak se lidi umej lip chovat. A je jedno jestli je to vesnican, nebo ne, spis kolik toho vypil a co je to za hovado.
Proboha redakce. Přečtěte si to po sobě. Víte, co je to iterpunkce ? Už jsem si zvykl, že mateřským jazykem nevládnete, ale takových chyb v pár řádcích, to je i na mě moc. A můžete mi vysvětlit smysl 1. věty ?
Díky za upozornění na první větu, stala se obětí nešťastného zkracování na poslední chvíli. Nahrazením očividně zbloudilého slova „místo“ slovem „bez“ jsem to snad napravil. Kdybych chtěl být sarkastický, odpověděl bych vám, že nevím, co je to „iterpunkce“, ale raději vás poprosím, abyste mě upozornil na všechny ty ostatní chyby, které v článku vidíte – včetně interpunkčních.
Není důležitá forma,ale obsah. Tedy duležity je co tim kurva vobčan myslel.než jak to pyče napsal ,že jo voe ne? :-D:-D
Alespoň vidíte, jak jsem byl rozčílený..:-))Jinak podle mně, má být čárka za slovy "tmy", "viditelnosti" a "naopak".
to je moc dobře že to bude povinné, nedávno jsem na neosvětleném přechodu porazil paní, černé vlasy, černá bunda a kalhoty, černé boty. venku tma a mlha přechod neosvětlený já jel krokem a stejně jsem ji viděl až když byla na kapotě. zjevila se tam jako duch. kdyby měla reflexní prvky tak jí vidím už na dálku i za takových podmínek. Naštěstí se jí nic nestalo ale já to měl ta 4 body a 2 500,- Kč.
Předpokládám, že neosvětlený přechod pro chodce byl v obci. Tam ale žádné nařízení o "svítivosti" chodců platit naštěstí nebude /soudruha Ťoka totiž ostatní přehlasovali/, takže shrnuto: za sražení neviditelného chodce V OBCI nese 100% vinu řidič a dobře mu tak. Když tedy někdo vyleze z hospody v obci klidně s 5 promilema a srazíš ho, jdeš k soudu, už pro to, že chodci můžou být pod vlivem alkoholu naprosto legálně a nejde je za to pokutovat. S těmi 4 body jsi vyšel ještě relativně dobře... na přechodu řidiči nemají jediné právo najíždět do chodců a srážet je, i když jsou ožralí; viz: http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1443591-za-ne... ...
Chodec ma povinnost navazat s ridicem, nez vstoupi do vozovky ocni kontakt + nesmi vstoupit na vozovku BEZPROSTREDNE pred vozidlem. ... navazal? vstoupil bezprostredne? V toto stuaci to je podle me jednoznacne minimalne spoluvina chodec+ridic... spise jen ten chodec... spravni rizeni+ dobry pravnik a mel by jste toto vyhrat.
Chodec (a vlastně ani kolař) není osoba odborně způsobilá pro silniční provoz a stát se u soudu zastává zpravidla těch slabších, takže toto řdičům asi neprojde :-)
Odborná způsobilost pro silniční provoz? Co to má jako být? Absurdní představy, ale docela se obávám, že k tomu současným uvažováním brzy dospějeme a dostaneme se do stavu, kdy chodec bude muset mít povinně chodecký průkaz, povinné ručení a přilbu. Snad se toho nedožiju.
Ano, odborná způsobilost ze zákona se získává školením a následným přezkoušením - v tomto případě autoškola a závěrečné zkoušky. Nic z toho ale chodec ani cyklista nepotřebuje a přesto může např. na kole vyrazit do provozu samostatně bez doprovodu někoho staršího od 10 let věku :-)
Sice nechápu proč to řešila policie když se jí nic nestalo, ale nechť.V mlze? Reflexní prvky úplně k ničemu. Problém zákona je mj ten, že pokud je chodec bude mít, nikdo nebude zkoumat, jestli jsi ho vidět mohl nebo nemohl, protože s rexlefkami ho automaticky vidět musíš a jsi vinen i mimo přechod. Budou toho zneužívat všichni. Policie, správní úředníci, soudy i pojišťovny.
Reflexní prvky jsou v mlze lepší, než třeba baterka nebo svítící mobil, pořád zlepšují viditelnost toho člověka z nuly na pár desítek metrů.Horší spíš je, že většina prodávaných reflexních doplňků (zejména ty různé žluté plastové pásky) je vidět pouze pod určitým úhlem. Jakmile člověk trošku ohne ruku, plastový potah pásky její odrazivost snižuje na minimum (osobně testováno po nepříjemném setkání s takto "nereflexním" člověkem). Jediné, co fakt spolehlivě funguje, jsou bílé reflexní potisky na oblečení nebo bílé pásky s viditelnou mikrostrukturou. A je docela zajímavé, že třeba levná čelovka a blikačka jsou vidět později, než odraz od reflexky.
Jen by mě zajímalo jak je přesně definována tma a snížená viditelnost.A v jakém množství musí být ty reflexní prvky? Stačí 3cmx3cm? Nebo 1x1cm?Četl někdo ten návrh zákona? Už cítím soudní spory. Jinak je to nesmyslný zákon. Kdo má rozum používá reflexní prvku už teď. Je to jen nařizování které způsobí, že lidé si zvyknout na státní ochranu a přestanou myslet.
Segwaye a reflexní prvkyDovolili jsme neomezeně pohyb motorových segwayo-kamikaze po chodnících.:-OA přikázali jsme pěšákům reflexní prvky pod trestem pokuty.3-[Je v tomhle státě ještě někdo normální?:-/
Tak já to klidně napíšu. Ať jdou do pr.dele, k.reténi.Žádnej normální člověk se nenechá dobrovolně přejet. Další kousek salámu ke chvíli, kdy schválí povinné nošení helem nejen pro cyklisty, ale i pro chodce.Po chodnících se prohánějí borci na Segwayích bez helem, bez osvětlení a reflexní mají akorát tak displej na telefonu a plolicajti na ně jen čumí, protože to jsou většinou zazobanci s právníky a plolicajti z nich mají bobky a nebudou si přece přidělávat problémy. Zato strejda co jde z konzumu pár desítek metrů na chatu a když projíždí nějaké auto, tak leze do škarpy, protože se nechce nechat přejet, dostane flastr. A takový hovada platíme.
Kdyby byl zákon postavený tak, že neosvětlený sražený cyklista nebo chodec je automaticky viník a prodejem jeho majetku se zaplatí majetková škoda řidiči a bonus x-stovek tisíc jako psychická újma, tak jednoznačně souhlas.Jenže opak je pravdou. Řidič je poptahován po soudech pokryteckými příbuznými a pozůstalými, je v médiích okamžitě identifikován a zveřejněn a škodu mu nikdo nezaplatí.Když jsou hold lidi blbí, tak je potřeba zákon. :-( :-(
A ty bys chtěl aby policajti při práci mysleli? Jak proboha? A čím?
Tento stát je řítí do pasti z aktivní tuposti. Jandák jako herec také nic moc ale jako politik dotální debil.
Záleží na tom jak to bude policie pokutovat.Pokud stejně jako nesvítící cyklisty,tak zase jeden zbytečný zákon. Upřímně řečeno,já bych nepokutoval ani nesvítící cyklisty,ani nereflexní chodce. Udělal bych zákon,že každý sražený neosvětletlený cyklista + nereflexní chodec je automaticky vinnem svou smrtí,případně invaliditou.:-D
...i když jde po LEVÉ straně ve směru chůze, jak mu ukládá zákon a čímž neporuší žádný právní předpis? :-O Proč se chodí po levé straně silnice? Přece proto, aby řidič chodce viděl!
Spíše proto,aby chodec viděl přijíždějící auto.
No jo, ale když si o takového člověka nebo cyklistu poničím auto, tak k čemu mi to je, že by to byla automaticky jeho vina. Budu muset lítat po servisech, pojišťovnách, trvale mi to sníží hodnotu vozu, což mi nikdo neuhradí. Nebo k čemu mi to, že to bude automaticky jeho vina, když ho uvidím na poslední chvíli budu se mu chtít vyhnout a sám nakonec skončím v kamionu v protisměru nebo ve stromě vedle silnice. Raději jsem pro taková pravidla, která tomu předejdou a budou tvrdě trestat ty, kteří je nerespektují.
Na druhou stranu to že ho vidíte na poslední chvíli, kdy už nestačíte nic udělat jen ukazuje, že sám na nějaká pravidla taky nedbáte (řidič smí jet jen tak rychle, aby stihl bezpečně zastavit na vzálenost, na jakou má rozhled) a jedete tma netma pořád stejně. Tak jak to bude s tím tvrdým trestáním?
To je super. Až někoho srazím, prostě mu sundám reflexní pásek a hle - budu nevinen. Mrtví přece nemluví.
Maminka Tě špatně vychovala??:-D
Co tady plácáš o mamince ? Bavíme se o automatické vině chodců. B-]
pokud to opravdu tak bude, tak zákon splní z mýho pohledu účel...
Splní jenom částečně, protože statisticky se nehod s chodcem stane daleko víc v obcích než mimo ně a spoustou obcí vedou i silnice I. třídy. Sirovi Ťokovi ale návrh na nošení reflexních prvků v obci naštěstí neprošel, a to i se skutečností, že spousta vesnic vypíná na noc veřejné osvětlení ;-)
Domnívám se, že to bude policie pokutovat mnohem častěji, než ohrožování chodců na přechodech pro chodce a v pěších zónách. I když asi méně často než nesvítící cyklisty na silnicích.Hlídka, která míjí neviditelného cyklistu téměř vždycky zastaví a cyklistovi domluví. Těch neviditelných chodců zas tolik není a pokud jsou (a jsou střízliví), tak se většinou snaží pohybovat na bezpečných místech a strážníci nebudou zbytečně buzerovat a vyřeší to napomenutím, stejně jako to dělají dneska. To není tolik práce, jako postavit se k přechodu a snažit se chytit každého desátého řidiče, který se ve správním řízení stejně odvolá.
Stejně odvolá?A to něco komplikuje? Pokud je pokuta oprávněná, odvolání těžko projde, a viník si ho zaplatí.A s retroreflexivními prvky je to stejné.Nesmíte samozřejmě zapomenout na to, že nesvítící člověk v noci na silnici sám o sobě znaky přestupku nenaplňuje, a pokutu mu tak není za co dát. A tak to ještě nějakou dobu díkybohu zůstane.
Co udělají s nesvítícím cyklistou? Dají mu pokutu a může jet dál? Bude to s chodci podobné? Já bych dal chodcům na výběr: Zaplať pokutu dvě kila nebo si od nás kup teď hned za kilo reflexní pásek. Prostě pomáhat a chránit místo buzerovat a prudit.
Dají mu pokutu a může jet dál?On nemůže pokračovat v jízdě. Má nezpůsobilé vozidlo. Takže tlačit. A co když to bude recidivista a za rohem na to sedne a pojede? Zabavit kolo !!
A co uříznout nohu? Byla použita ke spáchání přestupku.....
Velmi dobrý nápad. Líbí se mi na tom ten pozitivní přístup. Navíc by tímhle přístupem silně stoupli v očích veřejnosti. Jen ten rozdíl by měl být větší, konkrétně tedy ten pásek levnější, 50 korun max. Výchovný efekt to jen zvýší.
Tak, zas aby se nedostali na/pod cenu obchodníků. To by pak chodci nekupovali pásky dopředu, ale spoléhali na to, že v případě kontroly si koupí pásek přímo na místě za stejné peníze (a důchodci by možná vyráželi schválně na noční procházky silnicí kvůli slevě). Taky potisk s podobiznou a podpisem ministra něco stojí.:-)
Adolf - souhlas!
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.