Schváleno: Emise nových modelů se budou od roku 2017 měřit v provozu

Původní návrh předpokládal začátek měření v reálném provozu v roce 2017, ovšem s tolerancí 60 %. Schválený návrh předpokládá začátek měření emisí v reálném provozu od září 2017 pro nové modely.
Schváleno: Emise nových modelů se budou od roku 2017 měřit v provozu

Od roku 2017 se změní metodika měření emisí automobilů prodávaných na evropském trhu. Návrh, o kterém jsme psali v úterý, schválila technická komise pro motorová vozidla. Nestalo se tak ale v původním znění, jak ho připravila komisařka pro vnitřní trh, průmysl a podnikání Elzbieta Bieńkowska, ale v trochu mírnější podobě.

Návrh EU v reakci na Dieselgate: Měření v provozu a tolerance 60 %

Návrh EU v reakci na Dieselgate: Měření v provozu a tolerance 60 %

Původní návrh totiž předpokládal začátek měření v reálném provozu v roce 2017, ovšem s tím, že bude povolena odchylka ve srovnání s laboratorními postupy pouze 60 %. Od roku 2019 už pak měla pro všechny platit nulová tolerance. Schválený návrh předpokládá začátek měření emisí v reálném provozu od září 2017 pro nové modely, od září 2019 se pak bude týkat všech prodávaných automobilů.

Dieselgate: Skandál VW připomněl slabinu emisních norem

Dieselgate: Skandál VW připomněl slabinu emisních norem

Povolená odchylka ve srovnání s laboratorním měřením bude v této první fázi 110 %. Nástup přísnější druhé fáze přijde v lednu 2020 pro nové modely a o rok později pro všechny automobily.Tolerance se spolu s příchodem této fáze sníží na 50 %. Novinka má za cíl snížit rozdíl mezi produkcí emisí při zkušebních laboratorních testech a v reálném provozu.

Podvádí při emisích také Opel? Zafiře naměřili 17x vyšší emise

Podvádí při emisích také Opel? Zafiře naměřili 17x vyšší emise

Zkouška v reálném provozu má potvrdit to, co je naměřeno v laboratořích. Testovaný vůz pojede mimo zkušebnu, přičemž zrychlovat a zpomalovat se bude (jak píše tisková zpráva z EU) „podle různých schémat“. Ještě než se začnou měřit odchylky v reálném provozu naostro, začnou se auta testovat v reálném prostředí zkušebně a to už od ledna příštího roku. Schválený návrh teď míří do Evropského parlamentu. 

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků