Schumacherovo Ferrari v aukci přesáhlo cenový odhad skoro o dvojnásobek

Aukční síní prošlo nedávno velmi vzácné Ferrari, které pomohlo získat Michaelu Schumacherovi titul světého šampiona v roce 2001. V dražbě se prodalo za astronomickou cenu.

V New Yorku byl firmou Sotheby's, která se specializuje také na umění, vydražen pro nás mnohem zajímavější kousek. Jednalo se totiž o Ferrari Michaela Schumachera, které mu pomohlo triumfovat ve světovém poháru v roce 2001. Průběh této dražby byl naprosto zběsilý a několik potecionálních zájemců tak vyšroubovalo cenu na téměř dvojnásobek odhadované kupní hodnoty 4 miliony dolarů. 

Hrdí současný majitel za něj totiž nakonec vysázel 7 504 000 amerických dolarů, tedy v přepočtu přes 170 milionů korun.

Ferrari vylepšilo FXX-K. Verze Evo generuje více než 800 kilogramů přítlak

Ferrari vylepšilo FXX-K. Verze Evo generuje více než 800 kilogramů přítlak

Za tuhle částku získal vůz Formule 1 s označením F2001 a podvozkem č. 211, jež legendární Schumi pilotoval a triumfoval v něm hned na dvou velkých cenách v inkriminovaném roce 2001. Jednou z nich byla i Grand prix v Monaku, což bylo jeho celkově pátý a také poslední triumf na městském okruhu na jihu Francie. V tomto roce byla také jak technika Ferrari, tak i samotný Schumacher v prvotřídní formě, a proto je také vůz tak jedinečný a vzácný.

A to není vše. Auto není totiž určeno k tomu, aby na něj jen padal prach v nějaké garáži. Prostřednictvím programu Ferrari Corse Clienti se bude se svým novým miláčkem majitel moci prohánět po trati za asistence techniků, mechaniků a továrních jezdců Ferrari F1.

Ferrari znovu hrozí odchodem z Formule 1. Důvodem jsou příští motory

Ferrari znovu hrozí odchodem z Formule 1. Důvodem jsou příští motory

F2001 je vývojovým pokračováním typu F12000, když pak klíčové snější rozdíly tvoří menší prohlubně podél monokoku a nos, který je přitlačení na předním křídle výrazně více, než předtím. Pohání ho třílitrový desetiválec, který točí více než 18 000 ot./min a dosahuje výkonu okolo 661 kW.

Samotný Michael Schumacher však nyní leží ve svém rodinném domě ve Švýcarsku, kde se zotavuje po velmi vážném zranění hlavy, které utrpěl při lyžování. Je tomu tak už čtyři roky a my stále víme jen velmi málo. Poslední zprávy z roku 2016 uvádějí, že Schumi bohužel už nebude nikdy chodit.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků