Schumacherova formule jde do aukce. Bohužel jí chybí motor i převodovka

Ve stavu „sednout a jet“ tento kousek rozhodně není. Můžete si maximálně sednout. Ale zase nese legendární jméno, je ze slavné éry a chlubí se štítkem Made in Modena.

V roce 2003 nastoupili Michael Schumacher a Rubens Barrichello do monopostů Scuderia Ferrari F2003-GA a odstartovali s nimi na okruhu Melbourne v Austrálii závodní sezónu, na jejímž konci se Rudý Baron stal pošesté mistrem světa. Byla to zlatá éra nejen pro tohoto jezdce, ale i pro Ferrari a seriál závodů obecně.

Vždyť Ferrari získalo v roce 1999 po šestnácti letech pohár konstruktérů a obhajovalo ho až do roku 2004. Každoročně se pak nový monopost pro nadcházející sezónu očekával s nadšením a zářivě rudé placky zdobily na plakátech stěny dětských pokojů i titulní obálky časopisů.

Oficiální trailer láká na dokument o Schumacherovi. Dočkáme se už 15. září

Oficiální trailer láká na dokument o Schumacherovi. Dočkáme se už 15. září

Předváděcí monopost Scuderia Ferrari F2003-GA nyní míří do aukce. Je pokrytý do polepů Michaela Schumachera a nese i jeho jméno. Schumi s tímto autem ale nikdy nezávodil, i když to vzhled vozu evokuje. Nemá totiž motor ani převodovku. Jen prázdnou skořápkou ale také není, má třeba karbonové komponenty zavěšení, kola BBS i volant Magneti Marelli.

Postavili jej v domácí Modeně pod kódovým označením N81. Po ukončení služby v roli propagačního vozu šel do sbírky britského prodejce Ferrari, Graypaul of Nottingham. GA v názvu znamená Gianni Agnelli. Je to odkaz na legendárního italského průmyslníka, který před začátkem sezóny zemřel.

Dříve bezejmenný Fiat odhaluje interiér. Je velká škoda, že se k nám nepodívá

Dříve bezejmenný Fiat odhaluje interiér. Je velká škoda, že se k nám nepodívá

Pokud by tento exemplář měl motor a převodovku, vyšplhala by se aukce do závratných výšin. Ani takto ale nepůjde o žádné drobné, přeci jde o produkt z továrny Ferrari. Závodní verzi poháněl desetiválcový motor Tipo 052 o výkonu 630 kW. Suchá vážila 600 kg.

Show car najde nového majitele 6. listopadu na londýnské aukci pod záštitou RM Sotheby´s. Kolik bude stát si netroufám odhadnout, na webu společnosti se nenachází ani přibližná suma. Schumacherova skutečná formule z roku 2001 se před čtyřmi lety prodala za 7,5 milionů dolarů, ale to byl skutečný stroj, který proťal jako první cílovou čáru dvou Velkých cen.

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

TEST VW Caddy Maxi California 2.0 TDI: Boží chatka na kolech za super peníze

VW Caddy Maxi California 2.0 TDI DSG

Základními lidskými potřebami je mít kde se vyspat, zůstat v teple a najíst se. S Californií to jde snadno a každý den jinde.

24.  10.  2021 | Richard Herbich | 16 příspěvků
Za volantem Chevrolet Corvette C1: Je to kousavá mrcha, nebo pohodlné GT?

Chevrolet Corvette C1

Chevrolet Corvette 1. generace je skutečná kráska. Po nastartování ale vymění něžnost za získání respektu širokého okolí. Je třeba se této nespoutané elegance bát?

23.  10.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Mercedes-Benz EQA 250: Zlatíčko do zásuvky jen pro holky? Tak to pozor!

Mercedes-Benz EQA 250

Nejlevnější model rodiny EQ automobilky Mercedes-Benz působí spíše jako auto pro holky. Byla by ale škoda ho takhle povrchně škatulkovat. Obzvláště, když jeho vlastnosti ocení i chlapáci.

22.  10.  2021 | Jan Mička | 6 příspěvků