Michael Schumacher za poslední tři roky neujel v závodech Formule 1 jediný metr, přesto na něj němečtí fanoušci ani v nejmenším nezapomněli. Snad nejslavnější německý sportovec posledních dekád ohlásil svůj návrat do kokpitu F1 těsně před Vánoci a ač bylo naivní si myslet, že tento krok nechá příznivce motosportu chladné, přes Svátky se žádný humbuk nečekal. Opak se však stal pravdou.
Podle německé agentury DPA byla reakce německých příznivců prakticky okamžitá a hned druhý den, tedy na Štědrý den, začali Němci houfně skupovat vstupenky na červencovou velkou cenu v Hockenheimu. Zájem předčil očekávání natolik, že firma Hockenheim-Ring GmbH zrušila vánoční volno pro část svých zaměstnanců, aby byla schopna objednávky vstupenek odbavit.
Provozovatel okruhu tak může být velmi spokojen, lepší vánoční dárek si snad ani nemohl přát.
Zatímco v Hockenheimu byli zájmem fanoušků překvapeni, u Mercedesu se na lepší zítřky svědomitě chystají. Patrně nelze očekávat, že by delaerství značky ještě dnes začali obléhat natěšení zákazníci, i z krátkodobého hlediska si ale od Schumacherova návratu slibují u trojcípé hvězdy hodně. Norbert Haug pro televizi ZDF uvedl, že přítomnost čtyřicetiletého pilota přitáhne zájem mnoha lidí o kvality Mercedesu a očekává, že nadšení z ryze německého týmu vedeného Schumacherem přinese prodeje „spousty aut” v roce 2010.
Realitu ukáže až čas, nepochybujeme však, že přínos Schumacherova jména pro Formuli 1 i samotný Mercedes bude enormní.