Schumacher píše historii formule 1

Michael Schumacher se vítězstvím na maďarském Hungaroringu definitivně zařadil mezi nejlepší jezdce historie formule 1.
Schumacher píše historii formule 1
Michaelu Schumacherovi přinesla velká cena Maďarska téměř vše, co v letošní sezóně mohl získat. Svým vítězstvím triumfoval v jedenapadesáté grand prix své kariéry, čímž vyrovnal rekord Alaina Prosta a především získal čtvrtý mistrovský titul. Tím se v historických tabulkách zařadil opět po bok Alaina Prosta. Více titulů dokázal v minulosti získal jediný člověk – legendární Argentinec Juan Manuel Fangio, který sbíral vavříny v padesátých letech.

Dvaatřicetiletému Schumacherovi se tak skýtá šance Fangiovo rekord vyrovnat a možná i překonat. Mezi současnými i bývalými jezdci formule 1 se najde jen málo těch, kteří by v to nevěřili.

Živoucí legenda Alain Prost se domnívá, že by si Němec mohl na své konto připsat pět nebo šest mistrovských titulů, podobného názoru je i mistr světa z roku 1992, Nigel Mansell. Ten novinářům řekl: "Myslím, že to, na co by se měl Michael nyní zaměřit, je pátý titul mistra světa. To by bylo udivující a pak by mohl pokračovat a vytvořit nový, neuvěřitelný rekord šesti získaných titulů. Opravdu věřím tomu, že je to možné."

Ještě dál šel ve svých úvahách Eddie Irvine, Schumacherův bývalý kolega u Ferrari. Irský pilot si myslí, že Schumacher nenajde konkurenta až do roku 2004, kdy mu končí smlouva u Ferrari a počet jím získaných titulů mistra světa se zastaví na počtu sedm. "Obávám se, že Michael bude dominovat šampionátu až do roku 2004, kdy skončí jeho kontrakt u Ferrari," řekl Irvine. "Jedinou šancí je, že poté odejde ověnčen sedmi tituly mistra světa a množstvím jiných úspěchů překonávajících dosavadní rekordy. Jedinou věcí, která by mohla vnést obrat do tohoto sportu je, že by Michelin vyrobil lepší pneumatiky než Bridgestone, které používá Ferrari." Schumacher je pro Irvinea jasně nejlepší jezdec všech dob. "Každý má svou představu o tom, kdo je nejlepší jezdec formule 1 všech dob. Starší generace ukáží na Fangia, Jima Clarka a Stirlinga Mosse. Ostatní řeknou, že je to Prost nebo Senna. Ale pro mě je Michael o hlavu a ramena nad nimi."

Samotného Schumachera však překonávání historických rekordů příliš nezajímá a výzvou  pro něj zůstává každý budoucí závod. "Rád bych nadále vyhrával závody. Řekl jsem, že mým cílem je vyhrávat, co nejvíce budu moci," řekl Schumi, ale jedním dechem dodal, že srovnávání s jezdci minulých generací, a Fangiem zvláště, je nesmyslné. "Na dohnání Fangia jsem nikdy nemyslel, nebylo by to fér. To, co dokázal Fangio ve své době, je výjimečné. Když si uvědomíme, jaká byla tenkrát bezpečnostní opatření, tak jsou jeho úspěchy neuvěřitelné. Proti němu jsme všichni malí."

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků