Schumacher havaroval v rychlosti přes 300 km/h

Po srpnovém zákazu testování se stáje srazily na okruhu v Monze, kde zkoušely nové komponenty. První den dominovalo domácí Ferrari, druhý den byl nejlepší Pizzonia s Williamsem. M. Schumacher havaroval po defektu zadní pneumatiky, z nehody vyvázl nezraněn.
Schumacher havaroval v rychlosti přes 300 km/h

Na okruhu v Monze, kde se za devět dní pojede GP Itálie, se po srpnovém zákazu sjely všechny týmy na další testování. Stáje zkouší různé směsi pneumatik, nastavení podvozku a přítlačných křídel, testují se nové komponenty a aerodynamické díky karoserie.

Jak jsme psali ve starším článku, místo Ralfa Schumachera nastoupil Antonio Pizzonia, který zajel nejrychlejší čas druhého dne a vytvořil tak neoficiální rekord okruhu. U řady dalších stájí jezdili i jejich testovací jezdci.

Druhý den testování všem fanouškům stáje Ferrari pořádně zatrnulo, když na konci cílové rovinky z trati vyletěl Michael Schumacher. U jeho ferrari praskla při brzdění levá zadní pneumatika a vůz pak nekontrolovatelně letěl ven z okruhu, kde v rychlosti přesahující 300 km/h narazil do ochranné bariéry. Jako zázrakem vystoupil otřesený mistr světa nezraněn.

Výsledky z testování mohou leccos naznačit, jde v podstatě o neoficiální kvalifikaci pro GP v Monze.

Výsledky prvního testovacího dne

  Jezdec Stáj Pneu Výsledný čas
1. M. Schumacher Ferrari Bridge. 1´20.187
2. Barrichello Ferrari Bridge. 1´20.240
3. Davidson BAR Mich. 1´21.049
4. Sato BAR Mich. 1´21.458
5. Montoya Williams Mich. 1´21.654
6. Alonso Renault Mich. 1´21.702
7. Klien Jaguar Mich. 1´21.752
8. Coulthard McLaren Mich. 1´21.826
9. Pizzonia Williams Mich. 1´21.856
10. Fisichella Sauber Bridge. 1´22.013
11. Panis Toyota Mich. 1´22.100
12. Trulli Renault Mich. 1´22.300
13. Wurz McLaren Mich. 1´22.379
14. Webber Jaguar Mich. 1´22.381
15. Briscoe Toyota Mich. 1´22.764
16. Pantano Jordan Bridge. 1´23.399
17. Bruni Minardi Bridge. 1´23.449
18. Bas Leinders Minardi Bridge. 1´24.441

Výsledky druhého testovacího dne

  Jezdec Stáj Pneu Výsledný čas
1. Pizzonia Williams Mich. 1´20.010
2. Räikkönen McLaren Mich. 1´20.794
3. Barrichello Ferrari Bridge. 1´20.846
4. Davidson BAR Mich. 1´20.877
5. Button BAR Mich. 1´20.948
6. Sato BAR Mich. 1´20.981
7. M. Schumacher Ferrari Bridge. 1´21.060
8. Alonso Renault Mich. 1´21.083
9. Montoya Williams Mich. 1´21.096
10. Coulthard McLaren Mich. 1´21.172
11. Fisichella Sauber Bridge. 1´21.179
12. Klien Jaguar Bridge. 1´21.487
13. Trulli Renault Mich. 1´21.658
14. Webber Jaguar Mich. 1´21.680
15. Panis Toyota Mich. 1´22.480
16. Zonta Toyota Mich. 1´22.865
17. Glock Jordan Bridge. 1´23.942
18. Baumgartner Minardi Bridge. 1´24.099
19. Bruni Minardi Bridge. 1´25.018

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků