Schumacher havaroval v rychlosti přes 300 km/h

Po srpnovém zákazu testování se stáje srazily na okruhu v Monze, kde zkoušely nové komponenty. První den dominovalo domácí Ferrari, druhý den byl nejlepší Pizzonia s Williamsem. M. Schumacher havaroval po defektu zadní pneumatiky, z nehody vyvázl nezraněn.
Schumacher havaroval v rychlosti přes 300 km/h

Na okruhu v Monze, kde se za devět dní pojede GP Itálie, se po srpnovém zákazu sjely všechny týmy na další testování. Stáje zkouší různé směsi pneumatik, nastavení podvozku a přítlačných křídel, testují se nové komponenty a aerodynamické díky karoserie.

Jak jsme psali ve starším článku, místo Ralfa Schumachera nastoupil Antonio Pizzonia, který zajel nejrychlejší čas druhého dne a vytvořil tak neoficiální rekord okruhu. U řady dalších stájí jezdili i jejich testovací jezdci.

Druhý den testování všem fanouškům stáje Ferrari pořádně zatrnulo, když na konci cílové rovinky z trati vyletěl Michael Schumacher. U jeho ferrari praskla při brzdění levá zadní pneumatika a vůz pak nekontrolovatelně letěl ven z okruhu, kde v rychlosti přesahující 300 km/h narazil do ochranné bariéry. Jako zázrakem vystoupil otřesený mistr světa nezraněn.

Výsledky z testování mohou leccos naznačit, jde v podstatě o neoficiální kvalifikaci pro GP v Monze.

Výsledky prvního testovacího dne

  Jezdec Stáj Pneu Výsledný čas
1. M. Schumacher Ferrari Bridge. 1´20.187
2. Barrichello Ferrari Bridge. 1´20.240
3. Davidson BAR Mich. 1´21.049
4. Sato BAR Mich. 1´21.458
5. Montoya Williams Mich. 1´21.654
6. Alonso Renault Mich. 1´21.702
7. Klien Jaguar Mich. 1´21.752
8. Coulthard McLaren Mich. 1´21.826
9. Pizzonia Williams Mich. 1´21.856
10. Fisichella Sauber Bridge. 1´22.013
11. Panis Toyota Mich. 1´22.100
12. Trulli Renault Mich. 1´22.300
13. Wurz McLaren Mich. 1´22.379
14. Webber Jaguar Mich. 1´22.381
15. Briscoe Toyota Mich. 1´22.764
16. Pantano Jordan Bridge. 1´23.399
17. Bruni Minardi Bridge. 1´23.449
18. Bas Leinders Minardi Bridge. 1´24.441

Výsledky druhého testovacího dne

  Jezdec Stáj Pneu Výsledný čas
1. Pizzonia Williams Mich. 1´20.010
2. Räikkönen McLaren Mich. 1´20.794
3. Barrichello Ferrari Bridge. 1´20.846
4. Davidson BAR Mich. 1´20.877
5. Button BAR Mich. 1´20.948
6. Sato BAR Mich. 1´20.981
7. M. Schumacher Ferrari Bridge. 1´21.060
8. Alonso Renault Mich. 1´21.083
9. Montoya Williams Mich. 1´21.096
10. Coulthard McLaren Mich. 1´21.172
11. Fisichella Sauber Bridge. 1´21.179
12. Klien Jaguar Bridge. 1´21.487
13. Trulli Renault Mich. 1´21.658
14. Webber Jaguar Mich. 1´21.680
15. Panis Toyota Mich. 1´22.480
16. Zonta Toyota Mich. 1´22.865
17. Glock Jordan Bridge. 1´23.942
18. Baumgartner Minardi Bridge. 1´24.099
19. Bruni Minardi Bridge. 1´25.018

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků