Schumacher dominoval v kvalifikaci na VC Maďarska

Michael Schumacher na Ferrari deklasoval všechny své soupeře a rázně vykročil za získáním čtvrtého titulu mistra světa.
Schumacher dominoval v kvalifikaci na VC Maďarska

Kvalifikace na maďarskou grand prix na okruhu Hungaroring se jako téměř každý rok odehrávala za velmi vysokých teplot přesahujících hranici 35 stupňů Celsia. Tyto podmínky mírně zvýhodňovaly stáje obouvající pneumatiky Michelin, které se v dosavadním průběhu sezóny ukázaly být za vysokých teplot lepší než konkurenční pneumatiky značky Bridgestone. Papírové předpoklady však tentokrát vzaly za své.

Kvalifikační trénink začal jako obvykle ve 13 hodin našeho času a podle tradice se jako první na trať vydal jeden z vozů Minardi, konkrétně Fernando Alonso. Do výsledkové listiny se zapsal časem 1:19.247 a jeho zápis byl na dlouhou dobu poslední, neboť další jezdec absolvoval kvalifikační okruh až 16 minut po třinácté hodině. Byl jím Enrique Bernoldi s vozem Arrows, ale časem 1:19.493 se zařadil až na druhé místo. Alonsův čas překonal o 34 setin sekundy až Luciano Burti s Prostem.

Dvacet minut po začátku kvalifikace se na trati začali objevovat jezdci absolutní špičky. Nejdříve Villeneuve zaznamenal čas 1:17.003, ale o chvíli později byl o více jak sedm desetin překonán Kimim Raikkonenem na Sauberu. Své první časy zajeli i Irvine, Alesi, de la Rosa a Fisichella, kteří se vměstnali do první šestky.

O dalších pět minut později se na trať vydali Ralf Schumacher, Jarno Trulli a Mika Hakkinen. Schumacher zajel nový nejrychlejší čas – 1:15:699, ale okamžitě byl o 3 tisíciny překonán Trullim na Jordanu. Ani ten se na první pozici dlouho neudržel, neboť byl o necelé tři desetiny smeten Mikou Hakkinenem.

Půl hodiny před koncem kvalifikace z boxů vyjel Michael Schumacher a přetahování o první místo učinil přítrž. Zaznamenal čas 1:14.417 a Hakkinena tak překonal o plných 994 tisícin. O chvíli později byl následován svým týmovým kolegou Barrichellem, který se s půlsekundovým odstupem zařadil na druhé místo.

Blýskl se i David Coulthard, když se časem 1:14.860 vklínil mezi obě Ferrari. Po čtyřiceti minutách kvalifikace měla nejlepší osmička podobu 1. Michael Schumacher, 2. Coulthard, 3 Barrichello, 4. Hakkinen, 5. Trulli, 6. Ralf Schumacher, 7. Raikkonen a 8. Heidfeld.

Michael Schumacher se se svým téměř půlsekundovým náskokem nespokojil a svůj další měřený okruh zajel za 1:14.082. Tím se Coulthardovi opět vzdálil na rovných 8 desetin.

Zlepšit se dokázal Ralf Schumacher, který se posunul na čtvrté místo a po něm též jeho stájový kolega Montoya, který se posunul na místo sedmé. Hakkinen si to samozřejmě nechtěl nechat líbit, ale ani deset minut před koncem tréninku nedokázal svým časem Ralfa Schumachera překonat.

V boji s časem byl naopak úspěšný Nick Heidfeld se Sauberem, který se dostal na sedmé místo. Čtyři minuty před koncem kvalifikace se tedy na prvních osmi místech seřadili Michael Schumacher, Coulthard, Barrichello, Ralf Schumacher, Hakkinen, Trulli, Heidfeld a Montoya.

Na tomto pořadí nic nezměnily pokusy Rubense Barrichella, Kimiho Raikkonena, Miky Hakkinena či Davida Coultharda. V posledních sekundách se dokázal před Miku Hakkinena dostat ještě Jarno Trulli a skončil tak pátý.

Michael Schumacher tak v Maďarsku opět dokázal, že na technických okruzích jen těžko hledá konkurenci a se vztyčenou hlavou se vydal za obhajobou svého loňského titulu. Jeho největší konkurent v boji o titul, David Coulthard, obsadil druhé místo s ostudným odstupem osmi desetin sekundy. Ale ani pro něj není nic ztraceno, neboť druhé místo na startovním roštu mu rozhodně nebere naději na dobré umístění. Své zlepšení z posledních grand prix potvrdil třetím místem Rubens Barrichello. Naopak Ralf Schumacher potvrdil čtvrtým místem pouze to, že vozům Williams technické okruhy vůbec nesvědčí, nadšen jistě nebude ani Mika Hakkinen, který skončil až šestý.

Příjemným překvapením je páté místo Jarna Trulliho a svým způsobem i jedenácté místo jeho stájového kolegy Jeana Alesiho, který se s novým vozem teprve začíná sžívat.

Zde jsou kompletní výsledky:

1. M. Schumacher Ferrari 1:14.059
2. Coulthard McLaren 1:14.860
3. Barrichello Ferrari 1:14.953
4. R. Schumacher Williams 1:15.095
5. Trulli Jordan 1:15.394
6. Hakkinen McLaren 1:15.411
7. Heidfeld Sauber 1:15.739
8. Montoya Williams 1:15.881
9. Raikkonen Sauber 1:15.906
10. Villeneuve BAR 1:16.212
11. Panis BAR 1:16.382
12. Alesi Jordan 1:16.471
13. de la Rosa Jaguar 1:16.543
14. Irvine Jaguar 1:16.607
15. Fisichella Benetton 1:16.632
16. Frentzen Prost 1:17.196
17. Button Benetton 1:17.535
18. Alonso Minardi 1:17.624
19. Burti Prost 1:18.238
20. Bernoldi Arrows 1:18.258
21. Verstappen Arrows 1:18.389
22. Marques Minardi 1:19.139

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků