Schod na D1 zmizel. Dálnice má projít modernizací

Ve čtvrtek 30. června bude na 52. kilometru dálnice D1 ve směru na Brno opravený zhruba deseticentimetrový „schod“, který se tam vytvořil minulý týden vlivem teplého počasí a na němž si deset řidičů poničilo auta. Jak se zdá, limity nejstarší české dálnice překračují svou životnost, a proto by se podle informací Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) měla D1 v dohledné době dočkat modernizace.

Odborníci nakonec usoudili, že protisměrný zub v povrchu vozovky nebude možné zbrousit. „V obou jízdních pruzích bylo nutné vyměnit celé cementobetonové desky za nové. Naštěstí nám přály klimatické podmínky a beton dobře tuhnul. Ve čtvrtek v poledne by se už mělo normálně jezdit," sdělila AutoRevue.cz mluvčí ŘSD Martina Vápeníková o místě, kde byla od minulé středy doprava svedena do protisměru.

P201106270862501.jpg
Ilustrační foto

Teplé počasí ovšem nebylo hlavní příčinou závady. „Přispělo k tomu, ale skutečným důvodem byl fakt, že dálnice D1 překročila hranici své životnosti. Je potřeba provést nějakou zásadní rekonstrukci nebo lépe řečeno modernizaci,“ pokračovala Vápeníková.

Teď by se docela hodilo, aby letní horka nebyla až zase tak tropická a nepřispěla k dalším defektům na vysloužilých úsecích mezi Prahou a Brnem. S ohledem na stav nejvytíženější české dálnice už na ministerstvu dopravy běží přípravy na její modernizaci, která by měla začít v průběhu příštího roku. To je jistě pozitivní zpráva, jenže jde o to, aby jako už několikrát předtím úředníci plán oprav neodsunuli.

Podle vyjádření ministra Radka Šmerdy by se na jaře příštího roku mělo začít pracovat na prvních kilometrech. Součástí oprav má být kromě nového povrchu i systém odvodnění či prvky zvyšující bezpečnost provozu. Přednost by měly dostat úseky s největším poškozením, což jsou lokality Šternov – Psáře, Loket – Hořice, Větrný Jeníkov – Jihlava, Lhotka – Velká Bíteš a Velká Bíteš – Devět Křížů o celkové délce 39 kilometrů.

Doporučujeme

Články odjinud