SCG 007 LMP1 je nová zbraň Scuderie Cameron Glickenhaus pro Le Mans

James Glickenhaus má docela vysoké ambice. Americký sběratel a malosériový výrobce exkluzivních strojů SGC míří na trať nejslavnější čtyřiadvacetihodinovky Circuit de la Sarthe.

Oficiální označení zbrusu nového speciálu je SCG 007 LMP1 a už samotné jméno naznačuje, kam jeho tvůrci míří. Tím pochopitelně nemáme na mysli Bondův kód s povolením zabíjet, i když v přeneseném významu slova bychom to na konkurenci vztáhnout mohli, každopádně určitě jste pochopili, že nám jde o ono LMP1.

SCG003S se 750 koňmi zažije odhalení v Ženevě

SCG003S se 750 koňmi zažije odhalení v Ženevě

Novinka ve stáji Jamese Glickenhausa chce poměřit své síly s dalšími sportovními plackami nejvyšší třídy LMP1 v rámci čtyřiadvacetihodinovky Le Mans a cílem není samozřejmě nic menšího než vítězství. Firma ve své zprávě na sociálních sítích říká, že od posledního absolutního vítězství amerického týmu uplynulo už 50 let a je na čase změnit to.

Své ambice přitom hodlá Scuderia Cameron Glickenhaus naplnit pozoruhodným způsobem. Celkem postaví pouhých pětadvacet aut s legální homologací pro běžné silnice. Každé z nich ponese cenovku nejméně jeden milion dolarů, přičemž utržené finance kompletně vrazí do závodního programu.

Unikátní Ferrari 612 P4/5: když Enzo nestačí

Unikátní Ferrari 612 P4/5: když Enzo nestačí

Jeho součástí bude právě jediný závodní vůz, který by měl být hotov pro Le Mans už v roce 2020. Pokud jde o techniku, žádné podrobnosti neznáme, proslýchá se ale, že 007 LMP1 by mělo být auto navržené a postavené úplně od píky, a s dosud jediným skutečným modelem SCG 003 by neměl mít vůbec nic společného.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 5 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků