SCG 007 LMP1 je nová zbraň Scuderie Cameron Glickenhaus pro Le Mans

James Glickenhaus má docela vysoké ambice. Americký sběratel a malosériový výrobce exkluzivních strojů SGC míří na trať nejslavnější čtyřiadvacetihodinovky Circuit de la Sarthe.

Oficiální označení zbrusu nového speciálu je SCG 007 LMP1 a už samotné jméno naznačuje, kam jeho tvůrci míří. Tím pochopitelně nemáme na mysli Bondův kód s povolením zabíjet, i když v přeneseném významu slova bychom to na konkurenci vztáhnout mohli, každopádně určitě jste pochopili, že nám jde o ono LMP1.

SCG003S se 750 koňmi zažije odhalení v Ženevě

SCG003S se 750 koňmi zažije odhalení v Ženevě

Novinka ve stáji Jamese Glickenhausa chce poměřit své síly s dalšími sportovními plackami nejvyšší třídy LMP1 v rámci čtyřiadvacetihodinovky Le Mans a cílem není samozřejmě nic menšího než vítězství. Firma ve své zprávě na sociálních sítích říká, že od posledního absolutního vítězství amerického týmu uplynulo už 50 let a je na čase změnit to.

Své ambice přitom hodlá Scuderia Cameron Glickenhaus naplnit pozoruhodným způsobem. Celkem postaví pouhých pětadvacet aut s legální homologací pro běžné silnice. Každé z nich ponese cenovku nejméně jeden milion dolarů, přičemž utržené finance kompletně vrazí do závodního programu.

Unikátní Ferrari 612 P4/5: když Enzo nestačí

Unikátní Ferrari 612 P4/5: když Enzo nestačí

Jeho součástí bude právě jediný závodní vůz, který by měl být hotov pro Le Mans už v roce 2020. Pokud jde o techniku, žádné podrobnosti neznáme, proslýchá se ale, že 007 LMP1 by mělo být auto navržené a postavené úplně od píky, a s dosud jediným skutečným modelem SCG 003 by neměl mít vůbec nic společného.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků