SCG 007 LMP1 je nová zbraň Scuderie Cameron Glickenhaus pro Le Mans

James Glickenhaus má docela vysoké ambice. Americký sběratel a malosériový výrobce exkluzivních strojů SGC míří na trať nejslavnější čtyřiadvacetihodinovky Circuit de la Sarthe.

Oficiální označení zbrusu nového speciálu je SCG 007 LMP1 a už samotné jméno naznačuje, kam jeho tvůrci míří. Tím pochopitelně nemáme na mysli Bondův kód s povolením zabíjet, i když v přeneseném významu slova bychom to na konkurenci vztáhnout mohli, každopádně určitě jste pochopili, že nám jde o ono LMP1.

SCG003S se 750 koňmi zažije odhalení v Ženevě

SCG003S se 750 koňmi zažije odhalení v Ženevě

Novinka ve stáji Jamese Glickenhausa chce poměřit své síly s dalšími sportovními plackami nejvyšší třídy LMP1 v rámci čtyřiadvacetihodinovky Le Mans a cílem není samozřejmě nic menšího než vítězství. Firma ve své zprávě na sociálních sítích říká, že od posledního absolutního vítězství amerického týmu uplynulo už 50 let a je na čase změnit to.

Své ambice přitom hodlá Scuderia Cameron Glickenhaus naplnit pozoruhodným způsobem. Celkem postaví pouhých pětadvacet aut s legální homologací pro běžné silnice. Každé z nich ponese cenovku nejméně jeden milion dolarů, přičemž utržené finance kompletně vrazí do závodního programu.

Unikátní Ferrari 612 P4/5: když Enzo nestačí

Unikátní Ferrari 612 P4/5: když Enzo nestačí

Jeho součástí bude právě jediný závodní vůz, který by měl být hotov pro Le Mans už v roce 2020. Pokud jde o techniku, žádné podrobnosti neznáme, proslýchá se ale, že 007 LMP1 by mělo být auto navržené a postavené úplně od píky, a s dosud jediným skutečným modelem SCG 003 by neměl mít vůbec nic společného.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků