SCG 007 LMP1 je nová zbraň Scuderie Cameron Glickenhaus pro Le Mans

James Glickenhaus má docela vysoké ambice. Americký sběratel a malosériový výrobce exkluzivních strojů SGC míří na trať nejslavnější čtyřiadvacetihodinovky Circuit de la Sarthe.

Oficiální označení zbrusu nového speciálu je SCG 007 LMP1 a už samotné jméno naznačuje, kam jeho tvůrci míří. Tím pochopitelně nemáme na mysli Bondův kód s povolením zabíjet, i když v přeneseném významu slova bychom to na konkurenci vztáhnout mohli, každopádně určitě jste pochopili, že nám jde o ono LMP1.

SCG003S se 750 koňmi zažije odhalení v Ženevě

SCG003S se 750 koňmi zažije odhalení v Ženevě

Novinka ve stáji Jamese Glickenhausa chce poměřit své síly s dalšími sportovními plackami nejvyšší třídy LMP1 v rámci čtyřiadvacetihodinovky Le Mans a cílem není samozřejmě nic menšího než vítězství. Firma ve své zprávě na sociálních sítích říká, že od posledního absolutního vítězství amerického týmu uplynulo už 50 let a je na čase změnit to.

Své ambice přitom hodlá Scuderia Cameron Glickenhaus naplnit pozoruhodným způsobem. Celkem postaví pouhých pětadvacet aut s legální homologací pro běžné silnice. Každé z nich ponese cenovku nejméně jeden milion dolarů, přičemž utržené finance kompletně vrazí do závodního programu.

Unikátní Ferrari 612 P4/5: když Enzo nestačí

Unikátní Ferrari 612 P4/5: když Enzo nestačí

Jeho součástí bude právě jediný závodní vůz, který by měl být hotov pro Le Mans už v roce 2020. Pokud jde o techniku, žádné podrobnosti neznáme, proslýchá se ale, že 007 LMP1 by mělo být auto navržené a postavené úplně od píky, a s dosud jediným skutečným modelem SCG 003 by neměl mít vůbec nic společného.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 48 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků