SCC: Velké prototypy míří opět v Srpnu do Mostu

Polovina sezóny Sports Car Challenge je pryč a 40 pilotů, kteří se v SCC letos již představili, míří na další závod do Mostu, kde se představí ve společnosti FIA Truck Prix 07.

Polovina sezóny zatím ukázala, že letošní ročník kopíruje loňskou sezónu a pravidelní účastníci s vozy PRC opět kralují celkovému pořadí. Mezi 40 zúčastněnými jezdci najdeme piloty z Německa, Rakouska, Švýcarska a malé zastoupení má i Francie a Bulharsko. Z našich jezdců, po ochodu Michala Doláka do truckérského světa, nevídáme ve Sports Car Challenge nikoho.

Pořadí divize 1, určenou pro prototypy do 2000ccm3, vévodí Rakušan Karl Heinz Matzinger, jehož závodnické začátky sahají do cestovních vozů. Zatím nasbíral 220 bodů a s jeho PRC Honda CN se uvelebil i na čele pořadí šampionátu. Velmi dobře jezdí letos navrátilec do SCC, Francouz Haberkorn na stroji Norma M20 Honda CN. Na jeho druhé místo mu v polovině sezóny stačilo 197 bodů. Bronzový post vybojoval Němec Münch s další Normou a překvapivě až čtvrté místo patří Schultisovi s novým PRC 07 Honda CN. V pořadí pak za nimi figurují dva stroje MRP, které mají české počátky vzniku jejich výroby. Vozy nyní vlastní a provozuje stáj Mobi z Německa.

Divize 2 nabízí souboje vozů nad 2000ccm3. V nich zatím nejlépe obstál Němec Gerd Beisel, který doposud jezdil s PRC 98 BMW 3,2, ale nyní techniku vyměnil a již na Hockenheimu jezdil ve  zbrusu novém PRC Nissan V6 3,0ltr.. Hned napoprvé s ním také dvakrát zvítězil. Druhý v divizi je Francouz Payr s dalším novým PRC, ovšem ten využívá potenciálu motoru BMW 3,2ltr. Třetí pozici před Mostem prozatím udržuje překvapení sezóny – Němec Kormann s PRC BMW 2,5ltr..
Ctvrtá pozice patří Švýcaru Gärtnerovi a jeho občanka a výrobní štítek na voze nepatří mezi nejmladší, ale boje s mladšími soupeři předem nevzdává. Pátý post opanoval Emanuell Pedrazza, jenž s PRC Ford Cosworth jezdí velmi nepravidelně. Nyní začal SCC jezdit Němec Jouhsen s PRC BMW a v jednom představení v Brně byl vidět i velmi krásný prototyp Ferrari 333 SP, v jehož rámu je usazen dvanáctiválcový motor. Snad se s ním Rakušan Gruber vydá i do Mostu.

V divizi 3 startují především cupová Porsche, ale vyjímkou není ani Lamborghini. Čelo si po osmi odjetých závod získal Rakušan Brückl s Porsche 997 Cup a jeho náskok stačí ke klidu za volantem. Na stříbrné pozici jezdí Lamborghini Gallardo GT3 s Wernerem Gröblem  a v dalším pořadí figuruje Němec Bender a Bulhar Talkanitsa s vozy Porsche GT3.

Čtvrtá divize, pro silná gétéčka nepatří mezi nejvíce obsazené. Vede v ní Němec Sattler s Dodge Viper GT3, druhá příčka patří ,,dědečkovi,, SCC Ruedi Jauslinovi na voze Gebhardt GT1 a na třetím místě se usadil Mecker s Moslerem GT. Renauer má pro tuto divizi zakoupený stroj Gumpert Apollo, ale startu zatím brání homologace tohoto silného ,,Gétéčka,,.

Pořadí Sports Car Challenge před Mostem:

Divize 1:
K.H.Matzinger (A) – PRC Honda CN – 220
Y.Haberkorn (F) – Norma M20 Honda CN – 197
G.Münch (D) – Norma M20 Honda CN – 130
M.Schultis (D) – PRC 07 Honda CN – 95
T.Wolfert (D) – MRP Honda – 95

Divize 2:
G.Beisel (D) – PRC 07 Nissan 3,0 V6 – 209,5
W.Payr (F) – PRC 07 BMW 3,2 V6 – 116,5
P.Kormann (D) – PRC C3 BMW - 99
A.Gärtner (CH) – Martini Alfa Romeo V6 – 85
E.Pedrazza (A) – PRC Ford Cosworth 3,5 – 69

Divize 3:
M.Brückl (A) – Porsche 997 GT3 Cup – 164
W.Gröbl (A) – Lamborghini Gallardo GT3 – 60
J.Bender (D) – Porsche 996 GT3 Cup – 41

Divize 4:
M.Sattler (D) – Dodge Viper GT3 – 60
R.Jauslin (CH) – Gebhardt GT1 – 48
H.Mecker (D) – Mosler GT – 21

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků