SCC: Velké prototypy míří opět v Srpnu do Mostu

Polovina sezóny Sports Car Challenge je pryč a 40 pilotů, kteří se v SCC letos již představili, míří na další závod do Mostu, kde se představí ve společnosti FIA Truck Prix 07.

Polovina sezóny zatím ukázala, že letošní ročník kopíruje loňskou sezónu a pravidelní účastníci s vozy PRC opět kralují celkovému pořadí. Mezi 40 zúčastněnými jezdci najdeme piloty z Německa, Rakouska, Švýcarska a malé zastoupení má i Francie a Bulharsko. Z našich jezdců, po ochodu Michala Doláka do truckérského světa, nevídáme ve Sports Car Challenge nikoho.

Pořadí divize 1, určenou pro prototypy do 2000ccm3, vévodí Rakušan Karl Heinz Matzinger, jehož závodnické začátky sahají do cestovních vozů. Zatím nasbíral 220 bodů a s jeho PRC Honda CN se uvelebil i na čele pořadí šampionátu. Velmi dobře jezdí letos navrátilec do SCC, Francouz Haberkorn na stroji Norma M20 Honda CN. Na jeho druhé místo mu v polovině sezóny stačilo 197 bodů. Bronzový post vybojoval Němec Münch s další Normou a překvapivě až čtvrté místo patří Schultisovi s novým PRC 07 Honda CN. V pořadí pak za nimi figurují dva stroje MRP, které mají české počátky vzniku jejich výroby. Vozy nyní vlastní a provozuje stáj Mobi z Německa.

Divize 2 nabízí souboje vozů nad 2000ccm3. V nich zatím nejlépe obstál Němec Gerd Beisel, který doposud jezdil s PRC 98 BMW 3,2, ale nyní techniku vyměnil a již na Hockenheimu jezdil ve  zbrusu novém PRC Nissan V6 3,0ltr.. Hned napoprvé s ním také dvakrát zvítězil. Druhý v divizi je Francouz Payr s dalším novým PRC, ovšem ten využívá potenciálu motoru BMW 3,2ltr. Třetí pozici před Mostem prozatím udržuje překvapení sezóny – Němec Kormann s PRC BMW 2,5ltr..
Ctvrtá pozice patří Švýcaru Gärtnerovi a jeho občanka a výrobní štítek na voze nepatří mezi nejmladší, ale boje s mladšími soupeři předem nevzdává. Pátý post opanoval Emanuell Pedrazza, jenž s PRC Ford Cosworth jezdí velmi nepravidelně. Nyní začal SCC jezdit Němec Jouhsen s PRC BMW a v jednom představení v Brně byl vidět i velmi krásný prototyp Ferrari 333 SP, v jehož rámu je usazen dvanáctiválcový motor. Snad se s ním Rakušan Gruber vydá i do Mostu.

V divizi 3 startují především cupová Porsche, ale vyjímkou není ani Lamborghini. Čelo si po osmi odjetých závod získal Rakušan Brückl s Porsche 997 Cup a jeho náskok stačí ke klidu za volantem. Na stříbrné pozici jezdí Lamborghini Gallardo GT3 s Wernerem Gröblem  a v dalším pořadí figuruje Němec Bender a Bulhar Talkanitsa s vozy Porsche GT3.

Čtvrtá divize, pro silná gétéčka nepatří mezi nejvíce obsazené. Vede v ní Němec Sattler s Dodge Viper GT3, druhá příčka patří ,,dědečkovi,, SCC Ruedi Jauslinovi na voze Gebhardt GT1 a na třetím místě se usadil Mecker s Moslerem GT. Renauer má pro tuto divizi zakoupený stroj Gumpert Apollo, ale startu zatím brání homologace tohoto silného ,,Gétéčka,,.

Pořadí Sports Car Challenge před Mostem:

Divize 1:
K.H.Matzinger (A) – PRC Honda CN – 220
Y.Haberkorn (F) – Norma M20 Honda CN – 197
G.Münch (D) – Norma M20 Honda CN – 130
M.Schultis (D) – PRC 07 Honda CN – 95
T.Wolfert (D) – MRP Honda – 95

Divize 2:
G.Beisel (D) – PRC 07 Nissan 3,0 V6 – 209,5
W.Payr (F) – PRC 07 BMW 3,2 V6 – 116,5
P.Kormann (D) – PRC C3 BMW - 99
A.Gärtner (CH) – Martini Alfa Romeo V6 – 85
E.Pedrazza (A) – PRC Ford Cosworth 3,5 – 69

Divize 3:
M.Brückl (A) – Porsche 997 GT3 Cup – 164
W.Gröbl (A) – Lamborghini Gallardo GT3 – 60
J.Bender (D) – Porsche 996 GT3 Cup – 41

Divize 4:
M.Sattler (D) – Dodge Viper GT3 – 60
R.Jauslin (CH) – Gebhardt GT1 – 48
H.Mecker (D) – Mosler GT – 21

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 25 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků