Scania se stala nejrychleji rostoucí značkou na českém trhu

V roce 2006 se stala Scania nejrychleji rostoucí značkou na českém trhu. V kategorii vozidel nad 18 tun vykázala meziroční nárůst v počtu registrovaných vozidel ve výši 39 %. Trh samotný vzrostl celkem o 14 %. Scania CZ dosáhla v loňském roce obratu ve výši 3,484 mld. Kč.

Švédská automobilka zaregistrovala v loňském roce v ČR celkem 1070 vozidel, což představuje 17,1 % podíl a vyneslo ji na druhé místo na trhu v kategorii vozidel nad 18 tun. Oproti loňskému roku se podíl značky Scania na českém trhu zvýšil o 3 %. Scania vykázala v porovnání s konkurencí nejvyšší růst v počtu prodaných vozidel – celkový nárůst činil 39 %.

Scania CZ dosáhla v roce 2006 obratu ve výši 3,484 mld. Kč. Ve srovnání s loňským rokem to představuje celkový nárůst o 28 %.

„Scania má za sebou velmi dobrý rok s rekordními výsledky. Jsme velmi rádi, že při koupi vozu se noví zákazníci stále více zaměřují zejména na maximální bezpečnost a nízké provozní náklady, což jsou charakteristické vlastnosti vozů Scania, “ říká generální ředitel Scania CZ Bengt Thorsson. Zároveň ocenil i velmi dobře fungující servisní síť Scania v ČR. „Stále častěji od našich zákazníků dostáváme velmi pozitivní reakce na širokou síť našich servisních center a kvalitu poskytovaných služeb,“ dodává Thorsson.

Trh s nejtěžšími nákladními vozidly celkově vzrostl z 5472 na 6259 registrovaných vozidel (nezahrnuje kategorii nezařazená vozidla), což představuje nárůst o 14 %. Způsobily to zejména zvyšující se požadavky na přepravní kapacity doprovázené vysokým ekonomickým růstem České republiky, resp. celé Evropy.

Růst trhu s nákladními vozidly také značně ovlivnily dva nové předpisy – od května 2006 se mohou registrovat vozidla pouze s digitálním tachografem a od října 2006 vstoupila v platnost směrnice registrace vozidel s motorem splňujícím normu EURO 4.

„Během loňského roku jsme zaznamenali dvě výrazné vlny objednávek, kdy se zákazníci zásobili před vstupem těchto povinností v platnost,“ potvrzuje obchodní ředitel Scania CZ Marián Černoch a dodává: “Zájem o obnovu vozového parku také pozitivně ovlivnil fakt, že vozidla splňující vyšší ekologické normy mohou dosáhnout výrazných finančních úlev – především v západních zemích se jedná o výhodnější sazby silničních daní a mýtného.“

Nejprodávanějším modelem byl tahač Scania R 420 4x2. Zákazníkům byly v loňském roce dodány 3 linkové autobusy, 8 luxusních zájezdových autobusů, 19 autobusových podvozků a 329 použitých vozidel.

„Počet objednávek na rok 2007 nás utvrzuje ve stále rostoucím zájmu o nákladní vozy Scania a především zhodnocuje naše úsilí maximální orientace na zákazníka,“ komentuje budoucí vývoj Marián Černoch. V rámci zvyšování dostupnosti svých služeb Scania Czech Republic plánuje pro letošní rok otevření dalších servisních center v Mnichově Hradišti a v Chomutově.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků