Sbohem, služební BMW. Peking přikázal kupovat čínská auta

Sbohem, služební BMW. Peking přikázal kupovat čínská auta

Představitelé čínské vlády smí do budoucna jezdit jen v automobilech čínské výroby. Přikazuje to nová vládní směrnice podle hesla „buy China“. Ta má přinutit Číňany kupovat domácí výrobky a také snížit obrovké výdaje Pekingu na služební auta. Na nové pravidlo doplatí hlavně německé automobilky, které tím přijdou o prestižní klientelu. 

Limuzíny Mercedes, terénní BMW a nejdražší verze Volkswagenů se mezi čínskými vládními činiteli těšily velké oblibě. Každý z nich chtěl mít ve vozovém parku limuzínu s puncem kvalitní německé výroby. Jejich místa teď zaplní už ne tak přitažlivá auta domácích značek jako jsou SAIC nebo Dongfeng. 

Klepněte pro větší obrázek
Nejvyšší představitelé upřednostňují čínské vozy.

Směrnice na podporu čínské výroby se objevila na internetových stánkách ministerstva průmyslu v pondělí ráno. Vláda v Pekingu sestavila seznam 400 čínských výrobců, u kterých mají nakupovat zástupci čínské vlády a komunistické strany.

Pravidlo má dva cíle: jednak podpořit čínské značky, za druhé pak zamezit kritice, že vláda utrácí za služební automobily pro státní zaměstnance příliš mnoho peněz. Od roku 2010 utratila prosperující Čína jen za služební automobily 9,5 miliardy eur, napsala agentura Reuters. 

Už nyní pracují poslanci na nových pravidlech. Služební vůz podle nich bude moci stát nejvíce 21 tisíc euro.

Klepněte pro větší obrázek
V ulicích Pekingu dnes jezdí už 5 milionů aut.

Čína je nyní světovým automobilovým trhem číslo jedna. Podle německých výrobců ale bude mít vládní opatření jen symbolický vliv na jejich hospodaření.

Ekonomický dopad bude „omezený“, uvedl v reakci Volkswagen. „Většina tržeb v Číně pramení od soukromých klientů,“ uvedl koncern v prohlášení. Automobily pro vládu prý tvořily jen „procenta tržeb v řádu jednotek“.

Zdroj: E15.cz
Foto: Profimedia.cz

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků