Sbohem, služební BMW. Peking přikázal kupovat čínská auta

Sbohem, služební BMW. Peking přikázal kupovat čínská auta

Představitelé čínské vlády smí do budoucna jezdit jen v automobilech čínské výroby. Přikazuje to nová vládní směrnice podle hesla „buy China“. Ta má přinutit Číňany kupovat domácí výrobky a také snížit obrovké výdaje Pekingu na služební auta. Na nové pravidlo doplatí hlavně německé automobilky, které tím přijdou o prestižní klientelu. 

Limuzíny Mercedes, terénní BMW a nejdražší verze Volkswagenů se mezi čínskými vládními činiteli těšily velké oblibě. Každý z nich chtěl mít ve vozovém parku limuzínu s puncem kvalitní německé výroby. Jejich místa teď zaplní už ne tak přitažlivá auta domácích značek jako jsou SAIC nebo Dongfeng. 

Klepněte pro větší obrázek
Nejvyšší představitelé upřednostňují čínské vozy.

Směrnice na podporu čínské výroby se objevila na internetových stánkách ministerstva průmyslu v pondělí ráno. Vláda v Pekingu sestavila seznam 400 čínských výrobců, u kterých mají nakupovat zástupci čínské vlády a komunistické strany.

Pravidlo má dva cíle: jednak podpořit čínské značky, za druhé pak zamezit kritice, že vláda utrácí za služební automobily pro státní zaměstnance příliš mnoho peněz. Od roku 2010 utratila prosperující Čína jen za služební automobily 9,5 miliardy eur, napsala agentura Reuters. 

Už nyní pracují poslanci na nových pravidlech. Služební vůz podle nich bude moci stát nejvíce 21 tisíc euro.

Klepněte pro větší obrázek
V ulicích Pekingu dnes jezdí už 5 milionů aut.

Čína je nyní světovým automobilovým trhem číslo jedna. Podle německých výrobců ale bude mít vládní opatření jen symbolický vliv na jejich hospodaření.

Ekonomický dopad bude „omezený“, uvedl v reakci Volkswagen. „Většina tržeb v Číně pramení od soukromých klientů,“ uvedl koncern v prohlášení. Automobily pro vládu prý tvořily jen „procenta tržeb v řádu jednotek“.

Zdroj: E15.cz
Foto: Profimedia.cz

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků