Více než dvacet let brázdily silnice vozy z produkce Citroënu s označením C15. Na světě bení mnoho vozů, které by vydržely na trhu tak dlouho bez výrazné modifikace. Jeden z posledních dlouholetých mohykánů již počítá poslední dny svého života.
Přestože první model C15 spatřil světlo světa již v roce 1984, byl o něj i v 21. století stále zájem. Modle C15 vycházel z řady LN, LNA, Visa a Axel. Ostatně poslední zmiňovaný se pak vyráběl v licenci pod názvem Oltcit. Za jednadvacet let výroby sjelo ze španělské linky ve Vigu 1 181 471 kusů těchto pracovitých sympaťáků. Na tomto čísle se ovšem výroba zastavila. Nejúspěšnější byl rok 1989, kdy se vyrobilo přes 111 000 vozů. Přestože se nejedná o žádnou velkou dodávku a užitné vlastnosti nepatří mezi nejlepší, pro svou jednoduchost, kvalitu a spolehlivost byla dodávka vždy velmi oblíbená.
Základní užitná hmotnost činila 600 - 765 kg a objem zavazadelníku 2 670 litrů. To vše při délce 3 990 mm, šířce 1 636 mm, nenaložené výšce 1 801 mm a rozvoru 2 740 mm. Pod kapotou v posledních létech byl nabízen pouze jediný motor. Atmosférický nafťák o objemu 1,9 litru s výkonem 43 kW (60 k) a točivým momentem 105 Nm. Základní model nebyl vybaven ani posilovačem řízení, za který se muselo připlácet.
V jednoduchosti je krása a právě jednoduchost, extrémní výdrž a spolehlivost dokázal udržet model C15 na trhu tak dlouho bez inovací. Ovšem vývoj jde dál a dnes jsou již na vozy kladeny daleko větší nároky.
Citroen C15