Sbohem Citroëne C15, nesmrtelná dodávka a sourozenec Oltcitu končí

Více než dvacet let brázdily silnice vozy z produkce Citroënu s označením C15. Na světě bení mnoho vozů, které by vydržely na trhu tak dlouho bez výrazné modifikace. Jeden z posledních dlouholetých mohykánů již počítá poslední dny svého života.
Sbohem Citroëne C15, nesmrtelná dodávka a sourozenec Oltcitu končí

Přestože první model C15 spatřil světlo světa již v roce 1984, byl o něj i v 21. století stále zájem. Modle C15 vycházel z řady LN, LNA, Visa a Axel. Ostatně poslední zmiňovaný se pak vyráběl v licenci pod názvem Oltcit. Za jednadvacet let výroby sjelo ze španělské linky ve Vigu 1 181 471 kusů těchto pracovitých sympaťáků. Na tomto čísle se ovšem výroba zastavila. Nejúspěšnější byl rok 1989, kdy se vyrobilo přes 111 000 vozů. Přestože se nejedná o žádnou velkou dodávku a užitné vlastnosti nepatří mezi nejlepší, pro svou jednoduchost, kvalitu a spolehlivost byla dodávka vždy velmi oblíbená.

Základní užitná hmotnost činila 600 - 765 kg a objem zavazadelníku 2 670 litrů. To vše při délce 3 990 mm, šířce 1 636 mm, nenaložené výšce 1 801 mm a rozvoru 2 740 mm. Pod kapotou v posledních létech byl nabízen pouze jediný motor. Atmosférický nafťák o objemu 1,9 litru s výkonem 43 kW (60 k) a točivým momentem 105 Nm. Základní model nebyl vybaven ani posilovačem řízení, za který se muselo připlácet.

V jednoduchosti je krása a právě jednoduchost, extrémní výdrž a spolehlivost dokázal udržet model C15 na trhu tak dlouho bez inovací. Ovšem vývoj jde dál a dnes jsou již na vozy kladeny daleko větší nároky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Citroen C15

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků