Sběratelé, pozor! Na prodej je jeden z nejvzácnějších Jaguarů historie

Londýnská firma DD Classics prodává Jaguar, který prakticky nemá obdoby. Jedná se o model XJR-15, jeden z třiapadesáti kusů na celém světě.

Asi každý, kdo se o značku Jaguar trochu zajímá, ví, že jedním z nejlepších aut s motorem V12 byl model XJ220. Ten však po prvních zkouškách o tento obrovský motor přišel a nahradil ho menší šestiválec se dvěma turby. Málokomu se však okamžitě vybaví jiné auto. Ultralehký supersporťák XJR-15, který je nyní na prodeji. 

Vůz, který byl vyvinut ve spolupráci s firmou TWR (Tom Walkinshaw Racing), měl šestilitrový motor V12, jež dával výkon 336 kW, točivý moment 569 Nm a byl uložen uprostřed. Poháněna byla zadní kola. Tento konkrétní exemplář má navíc příplatkovou pětistupňovou synchronizovanou převodovku. V takové specifikaci vzniklo jenom 25 z 53 celkově vyrobených kusů, cenu však firma DD Classics, která vůz nabízí k prodeji, neuvádí.

Teplo ze spalin motoru chce Jaguar využít pro výrobu elektrické energie

Teplo ze spalin motoru chce Jaguar využít pro výrobu elektrické energie

Původně byl vůz v roce 1991 zakoupen do Německa, v roce 2008 se však  vrátil do rodné Velké Británie, kde podstoupil rozsáhlé osvěžení motoru, zavěšení, spojky a stylingu. To provedla firma Don Law Racing, přičemž aktuálně vůz nemá najeto ani 1000 kilometrů.

Jaguar XJR-15 je na prodej i s originální dokumentací, časopisy k autu nebo třeba i se sluchátky na opěrkách hlavy, kdyby budoucí majitel náhodou hodlal s tímto vozem vyrazit na závodní okruh, kam ostatně původně tento "Jag" patřil.

Potvrzeno, produkční I-Pace se ukáže v Ženevě. Co o revolučním Jaguaru víme?

Potvrzeno, produkční I-Pace se ukáže v Ženevě. Co o revolučním Jaguaru víme?

Proč?  Na to vám odpoví čísla. Automobil totiž váží jen 1062 kilogramů, což je i na současné poměry strasně málo. To hlavně díky karbonové karoserii, monokoku i doplňkům. Výkon sice není úplně nejvyšší, ale pokud se zkombinuje právě s nízkou hmotností, auto vystřelí z 0 na 96 km/h za 3,9 sekundy. Maximálka je 307 km/h, tedy více než dostatečná.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků