Sběratelé, pozor! Na prodej je jeden z nejvzácnějších Jaguarů historie

Londýnská firma DD Classics prodává Jaguar, který prakticky nemá obdoby. Jedná se o model XJR-15, jeden z třiapadesáti kusů na celém světě.

Asi každý, kdo se o značku Jaguar trochu zajímá, ví, že jedním z nejlepších aut s motorem V12 byl model XJ220. Ten však po prvních zkouškách o tento obrovský motor přišel a nahradil ho menší šestiválec se dvěma turby. Málokomu se však okamžitě vybaví jiné auto. Ultralehký supersporťák XJR-15, který je nyní na prodeji. 

Vůz, který byl vyvinut ve spolupráci s firmou TWR (Tom Walkinshaw Racing), měl šestilitrový motor V12, jež dával výkon 336 kW, točivý moment 569 Nm a byl uložen uprostřed. Poháněna byla zadní kola. Tento konkrétní exemplář má navíc příplatkovou pětistupňovou synchronizovanou převodovku. V takové specifikaci vzniklo jenom 25 z 53 celkově vyrobených kusů, cenu však firma DD Classics, která vůz nabízí k prodeji, neuvádí.

Teplo ze spalin motoru chce Jaguar využít pro výrobu elektrické energie

Teplo ze spalin motoru chce Jaguar využít pro výrobu elektrické energie

Původně byl vůz v roce 1991 zakoupen do Německa, v roce 2008 se však  vrátil do rodné Velké Británie, kde podstoupil rozsáhlé osvěžení motoru, zavěšení, spojky a stylingu. To provedla firma Don Law Racing, přičemž aktuálně vůz nemá najeto ani 1000 kilometrů.

Jaguar XJR-15 je na prodej i s originální dokumentací, časopisy k autu nebo třeba i se sluchátky na opěrkách hlavy, kdyby budoucí majitel náhodou hodlal s tímto vozem vyrazit na závodní okruh, kam ostatně původně tento "Jag" patřil.

Potvrzeno, produkční I-Pace se ukáže v Ženevě. Co o revolučním Jaguaru víme?

Potvrzeno, produkční I-Pace se ukáže v Ženevě. Co o revolučním Jaguaru víme?

Proč?  Na to vám odpoví čísla. Automobil totiž váží jen 1062 kilogramů, což je i na současné poměry strasně málo. To hlavně díky karbonové karoserii, monokoku i doplňkům. Výkon sice není úplně nejvyšší, ale pokud se zkombinuje právě s nízkou hmotností, auto vystřelí z 0 na 96 km/h za 3,9 sekundy. Maximálka je 307 km/h, tedy více než dostatečná.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

včera | AutoRevue.cz | 4 příspěvky
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků