Sázka Renaultu vyšla, Dacia triumfuje

V Renaultu musí mít radost, Dacie válcuje trhy a vydělává. Sázka na levné modely, které stojí stejně jako kvalitní ojetá auta, vyšla. Evropané si na Dacii zvykli a auta rumunské značky kupují.
Sázka Renaultu vyšla, Dacia triumfuje

Tahle levná auta přišla na starý kontinent v pravý okamžik, v čase dluhové krize, kdy Evropané obracejí každé euro dvakrát.

Ještě se čeká na potvrzení loňských výsledků, ale vše nasvědčuje tomu, že Renault v roce 2012 prodal mezi 950 000 až jedním milionem vozů postavených na low-costové platformě MO. V roce 2011 to přitom bylo 813 000 automobilů. Téměř dvě třetiny z těchto vozů nesly značku Renault, zbytek Dacia.

Je to ze strany Renaultu hodně chytré. Na mnoha trzích totiž vozy Dacia označuje svým znakem a pak za ně žádá samozřejmě více peněz. Například v Evropě je malé SUV Duster prodáváno za 12 000 až 19 000 eur. Ovšem pod značkou Renaultu v Brazílii již stojí 21 000 až 27 000 eur.  

Když byl v roce 2004 představený sedan Logan, kromě Rumunska se o značku Dacia zajímal jen málokdo, většina světa ji ani neznala. Nyní prodává v Evropské unii rumunská automobilka 250 000 vozů ročně (podle ACEA).

Dacia vlastněná Renaultem se stala globální značkou, její vozy se dnes prodávají již v 36 zemích světa. 

A úspěch slaví i v Česku. Například zmiňovaný Duster u nás obsadil v registracích za prvních jedenáct měsíců loňského roku (výsledky za prosinec ještě nejsou známy), páté místo.

Registrace v ČR
(leden-listopad 2012, obchodní třída Terénní vozy) 

1.Škoda Yeti3943
2.Hyundai ix352009
3.Volkswagen Tiguan1722
4.Nissan Qashqai1688
5.Dacia Duster1555
6.Kia Sportage1330
7.Nissan Juke705
8.Honda CR-V671
9.Ford Kuga663
10.Volvo XC60525

Zdroj: SDA

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků