Sázka Renaultu vyšla, Dacia triumfuje

V Renaultu musí mít radost, Dacie válcuje trhy a vydělává. Sázka na levné modely, které stojí stejně jako kvalitní ojetá auta, vyšla. Evropané si na Dacii zvykli a auta rumunské značky kupují.
Sázka Renaultu vyšla, Dacia triumfuje

Tahle levná auta přišla na starý kontinent v pravý okamžik, v čase dluhové krize, kdy Evropané obracejí každé euro dvakrát.

Ještě se čeká na potvrzení loňských výsledků, ale vše nasvědčuje tomu, že Renault v roce 2012 prodal mezi 950 000 až jedním milionem vozů postavených na low-costové platformě MO. V roce 2011 to přitom bylo 813 000 automobilů. Téměř dvě třetiny z těchto vozů nesly značku Renault, zbytek Dacia.

Je to ze strany Renaultu hodně chytré. Na mnoha trzích totiž vozy Dacia označuje svým znakem a pak za ně žádá samozřejmě více peněz. Například v Evropě je malé SUV Duster prodáváno za 12 000 až 19 000 eur. Ovšem pod značkou Renaultu v Brazílii již stojí 21 000 až 27 000 eur.  

Když byl v roce 2004 představený sedan Logan, kromě Rumunska se o značku Dacia zajímal jen málokdo, většina světa ji ani neznala. Nyní prodává v Evropské unii rumunská automobilka 250 000 vozů ročně (podle ACEA).

Dacia vlastněná Renaultem se stala globální značkou, její vozy se dnes prodávají již v 36 zemích světa. 

A úspěch slaví i v Česku. Například zmiňovaný Duster u nás obsadil v registracích za prvních jedenáct měsíců loňského roku (výsledky za prosinec ještě nejsou známy), páté místo.

Registrace v ČR
(leden-listopad 2012, obchodní třída Terénní vozy) 

1.Škoda Yeti3943
2.Hyundai ix352009
3.Volkswagen Tiguan1722
4.Nissan Qashqai1688
5.Dacia Duster1555
6.Kia Sportage1330
7.Nissan Juke705
8.Honda CR-V671
9.Ford Kuga663
10.Volvo XC60525

Zdroj: SDA

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků