Sázka Renaultu vyšla, Dacia triumfuje

V Renaultu musí mít radost, Dacie válcuje trhy a vydělává. Sázka na levné modely, které stojí stejně jako kvalitní ojetá auta, vyšla. Evropané si na Dacii zvykli a auta rumunské značky kupují.
Sázka Renaultu vyšla, Dacia triumfuje

Tahle levná auta přišla na starý kontinent v pravý okamžik, v čase dluhové krize, kdy Evropané obracejí každé euro dvakrát.

Ještě se čeká na potvrzení loňských výsledků, ale vše nasvědčuje tomu, že Renault v roce 2012 prodal mezi 950 000 až jedním milionem vozů postavených na low-costové platformě MO. V roce 2011 to přitom bylo 813 000 automobilů. Téměř dvě třetiny z těchto vozů nesly značku Renault, zbytek Dacia.

Je to ze strany Renaultu hodně chytré. Na mnoha trzích totiž vozy Dacia označuje svým znakem a pak za ně žádá samozřejmě více peněz. Například v Evropě je malé SUV Duster prodáváno za 12 000 až 19 000 eur. Ovšem pod značkou Renaultu v Brazílii již stojí 21 000 až 27 000 eur.  

Když byl v roce 2004 představený sedan Logan, kromě Rumunska se o značku Dacia zajímal jen málokdo, většina světa ji ani neznala. Nyní prodává v Evropské unii rumunská automobilka 250 000 vozů ročně (podle ACEA).

Dacia vlastněná Renaultem se stala globální značkou, její vozy se dnes prodávají již v 36 zemích světa. 

A úspěch slaví i v Česku. Například zmiňovaný Duster u nás obsadil v registracích za prvních jedenáct měsíců loňského roku (výsledky za prosinec ještě nejsou známy), páté místo.

Registrace v ČR
(leden-listopad 2012, obchodní třída Terénní vozy) 

1.Škoda Yeti3943
2.Hyundai ix352009
3.Volkswagen Tiguan1722
4.Nissan Qashqai1688
5.Dacia Duster1555
6.Kia Sportage1330
7.Nissan Juke705
8.Honda CR-V671
9.Ford Kuga663
10.Volvo XC60525

Zdroj: SDA

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků