Sazí 160 tun, 10 tun síry... Denní dávka surovin na pneu z Barumu

V největší evropské továrně na pneumatiky jsme sledovali, jak se vyrábí "obutí" pro osobní i užitkové automobily.

Už 75 let se na Zlínsku vyrábějí pneumatiky. Před čtvrtstoletím se pak podnik v Otrokovicích spojil s mamutím koncernem Continental.

Původně byly označovány jménem obuvnického magnáty Bati, v roce 1953 se začalo používat označení Barum. Vzniklo složením z prvních písmen názvů tří tuzemských továren na pneumatiky - Ba (Baťa), RU (Rubena Náchod) a M (Mitas).

Každý rok zde nyní vzniká přes dvacet milionů pneumatik pro osobní auta, dodávky i nákladní vozy. Za pomoci speciálních špičkových technologií tu umí vyrobit pláště i pro nejrychlejší supersporty. Také odsud expedují pneumatiky se samozacelovací vrstvou uvnitř (technologie ContiSeal), se kterými je možno bez ztráty tlaku jet dále i tehdy, když běhoun propíchne předmět do tloušťky pěti milimetrů. 

Dva Mustangy svými pneumatikami namalovaly obraz do knihy rekordů

Dva Mustangy svými pneumatikami namalovaly obraz do knihy rekordů

Pneumatiky z Otrokovic míří například i do výrobních závodů BMW, Morganu, Mercedes-Benz, Bugatti, Porsche, Jaguar, Aston Martin, Audi či Tesla. Tam je montují na vozy, které z výrobní linky míří za svými zákazníky.

Také pneumatika může získat cenu za design. Nyní slaví u Continentalu

Také pneumatika může získat cenu za design. Nyní slaví u Continentalu

V továrně jsme měli možnost sledovat proces vzniku pneumatiky. Všechno jsme však fotografovat nemohli. Inu, výrobní tajemství...

Přesto se při prohlížení naší fotogalerie můžete o produkci moderních pneumatik můžete leccos dozvědět: 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků