Sazí 160 tun, 10 tun síry... Denní dávka surovin na pneu z Barumu

V největší evropské továrně na pneumatiky jsme sledovali, jak se vyrábí "obutí" pro osobní i užitkové automobily.

Už 75 let se na Zlínsku vyrábějí pneumatiky. Před čtvrtstoletím se pak podnik v Otrokovicích spojil s mamutím koncernem Continental.

Původně byly označovány jménem obuvnického magnáty Bati, v roce 1953 se začalo používat označení Barum. Vzniklo složením z prvních písmen názvů tří tuzemských továren na pneumatiky - Ba (Baťa), RU (Rubena Náchod) a M (Mitas).

Každý rok zde nyní vzniká přes dvacet milionů pneumatik pro osobní auta, dodávky i nákladní vozy. Za pomoci speciálních špičkových technologií tu umí vyrobit pláště i pro nejrychlejší supersporty. Také odsud expedují pneumatiky se samozacelovací vrstvou uvnitř (technologie ContiSeal), se kterými je možno bez ztráty tlaku jet dále i tehdy, když běhoun propíchne předmět do tloušťky pěti milimetrů. 

Dva Mustangy svými pneumatikami namalovaly obraz do knihy rekordů

Dva Mustangy svými pneumatikami namalovaly obraz do knihy rekordů

Pneumatiky z Otrokovic míří například i do výrobních závodů BMW, Morganu, Mercedes-Benz, Bugatti, Porsche, Jaguar, Aston Martin, Audi či Tesla. Tam je montují na vozy, které z výrobní linky míří za svými zákazníky.

Také pneumatika může získat cenu za design. Nyní slaví u Continentalu

Také pneumatika může získat cenu za design. Nyní slaví u Continentalu

V továrně jsme měli možnost sledovat proces vzniku pneumatiky. Všechno jsme však fotografovat nemohli. Inu, výrobní tajemství...

Přesto se při prohlížení naší fotogalerie můžete o produkci moderních pneumatik můžete leccos dozvědět: 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW X5 M50d: Tohle je další SUV, které zaujme i řidiče!

BMW X5 M50d

BMW v případě modelové řady X5 konečně dohání samo sebe. Tedy sprint, který poslední roky nasadili nejen v oblasti pojetí interiéru a technologií, ale překvapivě i jízdních vlastností. A v lecčem je právě X5 u Bavorů průkopníkem!

včera | Milan Lažanský | 18 příspěvků
TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 46 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků