Sazí 160 tun, 10 tun síry... Denní dávka surovin na pneu z Barumu

V největší evropské továrně na pneumatiky jsme sledovali, jak se vyrábí "obutí" pro osobní i užitkové automobily.

Už 75 let se na Zlínsku vyrábějí pneumatiky. Před čtvrtstoletím se pak podnik v Otrokovicích spojil s mamutím koncernem Continental.

Původně byly označovány jménem obuvnického magnáty Bati, v roce 1953 se začalo používat označení Barum. Vzniklo složením z prvních písmen názvů tří tuzemských továren na pneumatiky - Ba (Baťa), RU (Rubena Náchod) a M (Mitas).

Každý rok zde nyní vzniká přes dvacet milionů pneumatik pro osobní auta, dodávky i nákladní vozy. Za pomoci speciálních špičkových technologií tu umí vyrobit pláště i pro nejrychlejší supersporty. Také odsud expedují pneumatiky se samozacelovací vrstvou uvnitř (technologie ContiSeal), se kterými je možno bez ztráty tlaku jet dále i tehdy, když běhoun propíchne předmět do tloušťky pěti milimetrů. 

Dva Mustangy svými pneumatikami namalovaly obraz do knihy rekordů

Dva Mustangy svými pneumatikami namalovaly obraz do knihy rekordů

Pneumatiky z Otrokovic míří například i do výrobních závodů BMW, Morganu, Mercedes-Benz, Bugatti, Porsche, Jaguar, Aston Martin, Audi či Tesla. Tam je montují na vozy, které z výrobní linky míří za svými zákazníky.

Také pneumatika může získat cenu za design. Nyní slaví u Continentalu

Také pneumatika může získat cenu za design. Nyní slaví u Continentalu

V továrně jsme měli možnost sledovat proces vzniku pneumatiky. Všechno jsme však fotografovat nemohli. Inu, výrobní tajemství...

Přesto se při prohlížení naší fotogalerie můžete o produkci moderních pneumatik můžete leccos dozvědět: 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků