Sazí 160 tun, 10 tun síry... Denní dávka surovin na pneu z Barumu

V největší evropské továrně na pneumatiky jsme sledovali, jak se vyrábí "obutí" pro osobní i užitkové automobily.

Už 75 let se na Zlínsku vyrábějí pneumatiky. Před čtvrtstoletím se pak podnik v Otrokovicích spojil s mamutím koncernem Continental.

Původně byly označovány jménem obuvnického magnáty Bati, v roce 1953 se začalo používat označení Barum. Vzniklo složením z prvních písmen názvů tří tuzemských továren na pneumatiky - Ba (Baťa), RU (Rubena Náchod) a M (Mitas).

Každý rok zde nyní vzniká přes dvacet milionů pneumatik pro osobní auta, dodávky i nákladní vozy. Za pomoci speciálních špičkových technologií tu umí vyrobit pláště i pro nejrychlejší supersporty. Také odsud expedují pneumatiky se samozacelovací vrstvou uvnitř (technologie ContiSeal), se kterými je možno bez ztráty tlaku jet dále i tehdy, když běhoun propíchne předmět do tloušťky pěti milimetrů. 

Dva Mustangy svými pneumatikami namalovaly obraz do knihy rekordů

Dva Mustangy svými pneumatikami namalovaly obraz do knihy rekordů

Pneumatiky z Otrokovic míří například i do výrobních závodů BMW, Morganu, Mercedes-Benz, Bugatti, Porsche, Jaguar, Aston Martin, Audi či Tesla. Tam je montují na vozy, které z výrobní linky míří za svými zákazníky.

Také pneumatika může získat cenu za design. Nyní slaví u Continentalu

Také pneumatika může získat cenu za design. Nyní slaví u Continentalu

V továrně jsme měli možnost sledovat proces vzniku pneumatiky. Všechno jsme však fotografovat nemohli. Inu, výrobní tajemství...

Přesto se při prohlížení naší fotogalerie můžete o produkci moderních pneumatik můžete leccos dozvědět: 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků