Savage Rivale s revoluční teleskopickou skládací střechou

Začínající holandská automobilka Savage představila nový systém skládací střechy.

Prvně jsme o holandské firmě Savage slyšeli koncem loňského roku, kdy představila první kresby svého čtyřdveřového kabrioletu Roadyacht. Vůz dosud neopustil stádium prototypu, ale společnost Savage průběžně představuje další a další ambiciózní odvozené projekty.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Savage z Holandska přiváží model Rivale opatřený revoluční teleskopickou střechou RTMP

První model Roadyacht spočívá na vlastní konstrukci z chrom-molybdenových trubek a před zadní nápravou hostí osmiválec GM LS7 z Corvette Z06 s objemem 7,0 l, výkonem 601 koní (442 kW) a točivým momentem 749 Nm.

Nyní Savage, zatím pouze na počítačové animaci, představuje do značné míry revoluční systém teleskopické skládací střechy aplikovaný právě na model Roadyacht. Její princip nejlépe posoudíte z přiložených snímků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Funkce soustavy RTMP působí až nečekaně jednoduchým dojmem

Nese označení RTMP (Retractable Telescopic Multi-Panel) a princip spočívá v pětidílném nosném rameni, které prochází středem střechy v podélné rovině vozu mezi hlavami cestujících na krajních sedadlech obou řad.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Automobilka Savage použila RTMP na svůj čtyřdveřový kabriolet

Každý ze čtyř pohyblivých dílů tohoto ramena má jiný průměr a nese část pevné střechy, takže lze v případě potřeby celou soustavu zatáhnout do zavazadlového prostoru. Jak sami vidíte, celé to vypadá velmi jednoduše, ale z prvních snímků se zdá, že půjde o řešení využitelné především pro rovné střechy, což využití RTMP do značné míry omezuje.

Systém RTMP vznikl ve spolupráci firmy Savage a specialisty na skládací střechy Inalfa Roof Systems. Funkční prototyp se teprve připravuje a poté jej čekají zhruba roční jízdní zkoušky. Ať už to se značkou Savage a jejími ambiciózními plány dopadne jakkoli, lze takřka s určitostí odhadnout, že s teleskopickou střechou tohoto principu se nesetkáváme rozhodně naposledy.

 
 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků