Sava Perfecta: Vydrží déle a doveze vás dále

Sava, přední středoevropský výrobce pneumatik, představuje novou řadu letních pneumatik pro osobní automobily a MPV. Sava Perfecta bude k dostání v nových oblíbených rozměrech a nabídne delší životnost, bezpečnost a spolehlivost za konkurenceschopnou cenu.

Hlavní předností pneumatiky Sava Perfecta je delší kilometrový proběh. Dalšími výhodami jsou kratší brzdná dráha na mokru, menší riziko aquaplaningu, lepší ovladatelnost a nižší hlučnost.

Koos Nooi, ředitel značky Sava pro Evropu, Střední východ a Afriku, uvedl: „Sava Perfecta zcela splňuje požadavky možná největšího evropského segmentu trhu s pneumatikami, protože je navržena tak, aby odpovídala nárokům racionálně a bezpečně smýšlejících řidičů kompaktních automobilů a MPV. Testovali jsme ji společně s konkurenty, jež by měla porazit, a Sava Perfecta dosáhla všech parametrů, které jsme pro ni stanovili.“

Vysoký kilometrový proběh se odráží v příznivém poměru užitné hodnoty a ceny. Optimalizovaný čtyřžebrový dezén dosahuje mnohem lepšího rozložení tlaku ve stopě, což snižuje opotřebení pneumatiky. Ale nejen to, stopa je širší, čímž do styku s vozovkou přichází větší část běhounu, více se tak prodlužuje životnost pneumatiky a zlepšují se její záběrové schopnosti za všech podmínek. Výkonnost pneumatiky s novým dezénem a s větší stopou je také vylepšena inovovanou běhounovou směsí. Ta má vyšší odolnost proti otěru, což znamená více ujetých kilometrů bez kompromisu na záběrových vlastnostech pneumatiky na suchém i mokrém povrchu.

Na mokrém povrchu jsou nejdůležitější dvě kritéria – brzdné schopnosti a odolnost proti aquaplaningu. V obou ohledech Sava Perfecta nabízí špičkové výsledky. Tomu napomáhá jak směs a profil pneumatiky, tak rovněž nové bloky s větším množstvím záběrových hran, které zajišťují lepší záběr a zkracují brzdnou dráhu na mokru.

Nový dezén obsahuje prvky zlepšující odolnost proti aquaplaningu a omezující riziko vzniku této nebezpečné situace. Použity jsou tři různé typy drážek:

  • široké obvodové drážky dovolující proudění vody přirozenou cestou
  • příčné drážky vylepšující účinné odvádění vody z ramenní oblasti
  • nově navržené „bumerangové“ drážky odvádějící vodu nahromaděnou pod stopou pneumatiky

Dalším důležitým bezpečnostním kritériem je ovladatelnost. Nová Sava Perfecta je navržena a zkonstruována tak, aby řidiči poskytovala lepší kontrolu a ovladatelnost automobilu. Celá konstrukce pláště Sava Perfecta je pečlivě vyvinuta s ohledem na optimální odolnost kostry a v kombinaci s novým profilem pneumatiky je výsledkem lepší charakteristika ovládání. Tužší dezén je důsledkem speciálně tvarovaných šikmých přemostění mezi jednotlivými bloky dezénu. Tím je zajištěna stálost kontaktní plochy mezi pneumatikou a vozovkou i při ostrém projíždění zatáček. Rovněž velké ramenní bloky zvyšují tuhost dezénu a schopnost přenášet boční síly v zatáčkách, především při větším zatížení.

Zanedbatelný rozhodně není ani jízdní komfort a právě nižší úroveň produkovaného hluku je dalším kladem pneumatiky Sava Perfecta. Rozdílné umístění bloků a jejich různá velikost vytvářejí hluk v širokém spektru frekvencí. Takto optimalizované rozmístění dezénových bloků způsobuje, že bloky přicházejí do kontaktu s povrchem vozovky v různých okamžicích, což redukuje výslednou úroveň produkovaného hluku a jízda je tišší.

Nová Sava Perfecta je nabízena ve 21 různých rozměrech určených pro většinu oblíbených automobilů a MPV. Díky dalším 14 rozměrům, které jsou již k dispozici v jiných dezénech, pokrývá Sava více než 96 % potenciální poptávky standardních letních pneumatik na evropském trhu. Stručně řečeno - Sava Perfecta nabízí delší životnost, lepší brzdné schopnosti za mokra, nižší riziko aquaplaningu, jednodušší ovladatelnost, a to vše za přijatelnou cenu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků