Saturn Sky aneb nový Opel GT

Kromě konceptu Aura představil Saturn v Detroitu ještě sportovní roadster Sky. Podle serveru Auto Motor und Sport se bude Sky prodávat v Evropě jako Opel GT; zatímco v Americe se očekává cena saturnu okolo 25 tisíc dolarů, evropská verze bude stát okolo 27 tisíc eur. Saturn Sky je postaven na platformě Pontiacu Solstice a designově vychází z dřívější studie Vauxhall VX Lightning.

Novinku pohání standardní čtyřválec Ecotec s objemem 2.4 127 kW. Maxima výkonu dosahuje v šesti tisích otáčkách, nejvyššího točivého momentu 220 Nm pak ve 4 800 ot. Vůz není nijak výrazně velký, rozměrově je o 25 cm delší než Opel Speedster. Rozměry saturnu jsou 4 091 x 1 813 x 1274 mm, rozvor pak 2 415 mm. Díky větším rozměrům bude v Saturnu Sky jistě více prostoru pro posádku než ve Speedsteru, navíc se bude určitě lépe nastupovat a vystupovat. Hmotnost je ideálně rozložena mezi nápravami v poměru 50:50.

Výkon motoru je přenášen na zadní kola, která jsou stejně jako přední obuta do pneumatik 245/45 R18. Ve standardu je pětistupňový manuál, za příplatek je ale možná i kombinace s pětistupňovým automatem. Kromě výše uvedeného motoru dostane Sky později další dva agregáty, a sice s výkony 154 a 206 kW.

Tip: Přehled novinek z detroitského autosalonu najdete v našem speciálu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

včera | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 34 příspěvků