Saturn, americký Opel s řadou novinek

Americká automobilka Saturn představila v New Yorku řadu novinek a nových konceptů. Některé se již brzy dostanou do autosalonů, na jiné si budou muset zákazníci ještě nějaký ten pátek počkat. Všechny ale mají jedno společné - atraktivní design.
Saturn, americký Opel s řadou novinek

Saturn Outlook

Jednou z představených novinek je i model opravdu velkého SUV, který se ji na konci letošního roku dočká zahájení prodeje. Z počátku pouze na americkém trhu, ale později se uvažuje o exportu i do Evropy, takže případní zájemci se mohou těšit. Novinka je postavena na nové koncernové platformě Lambda, kterou využívají i další velcí "sourozenci". Výhodou velkého rozvoru je pak možnost odvést až osm osob, které jsou usazeny ve třech řadách 2+3+3.

Novinku bude v počátku pohánět pouze jeden motor. Jedná se o šestiválec s objemem 3,6 litru, který dává výkon 193 kW (263 k). Výkon je přenášen prostřednictvím šestistupňového automatu na všechna čtyři kola, která jsou nezávisle zavěšena.

Také standardní výbava je velmi bohatá. Již v základní verzi dostane zákazník automatickou dvouzónovou klimatizaci, osm airbagů, multimediální centrum s DVD playerem, LCD panelem a šesti reproduktory, stabilizační systém, kompletní el. ovládaní oken a zrcátek a mnoho dalšího.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saturn Outlook

Saturn Aura

Rodinná příslušnost automobilky Saturn ke koncernu GM je někdy velmi patrná, členství v koncernu zkrátka občas přinese až přílišnou podobnost s evropským Opelem. Vůz u nás známý jako Opel Vectra si ve Spojených státech můžete zakoupit jako Saturn Aura. Nový model je možná předzvěstí dalšího faceliftu evropské verze, i tak ale zůstává rozdílů mezi oběma vozy poměrně dost.

Nový sedan je založen na technice Opelu a protože není německá značka v Americe příliš známa, bude se přepracovaná Vectra prodávat jako Aura. Základní prvky jako linie vozu jsou s Vectrou totožné. Větší diference tak nalezneme v interiéru a dalších detailech, jako je přední maska a ztvárnění zádě.

V novince se objeví dvojice motorů. Půjde o šestiválec s objemem 3,5 litru o výkonem 165 kW (224 k) a točivém momentu 298 Nm. Verze Aura XR pak dostane stejný motor jako Outlook, tedy šestiválec 3,6 VVT o výkonu 185 kW (252 k) a točivém momentu 340 Nm. Tento motor je navíc první z produkce GM, který bude spojen s novým šestistupňovým automatem. O takových motorech si mohou nechat zákazníci Opelu jen zdát.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saturn Aura

Saturn PreVue

Předcházející novinky se již brzy představí v autosalonech a první řidiči budou moci vychutnat radost z nového vozu. U třetí novinky, kterou Sautrn v New Yorku představil, je tomu jinak. Jedná se o čistokrevný koncept crossoveru. Pokud jsem u Aury zmínil částečnou podobnost s vozy Opel, u PreVue to platí zcela. Jedná se totiž o mírně modifikovaný koncept Opelu Antara GTC, který německý výrobce představil loni na podzim ve Frankfurtu (celá zpráva).

Americká Antara GTC, neboli PreVue, je tak po stylingové stránce totožná a změny se neodehrály ani pod přední kapotou. Také v americké verzi se objevil čtyřválec 1,9 CDTI twinturbo o výkonu 156 kW (212 k) a točivém momentu 400 Nm. Také v tomto konceptu přenáší motor výkon na všechna kola prostřednictvím šestistupňového automatu.

Představovat tak podrobně tento model nemá smysl, protože již na podzim minulého roku Opel představil stejný koncept, ovšem se svým logem.

Tip: Prohlédněte si Spy Photo produkční verze Opelu Antara, která se zřejmě již brzy představí na evropském trhu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saturn PreVue

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků