Saturn, americký Opel s řadou novinek

Americká automobilka Saturn představila v New Yorku řadu novinek a nových konceptů. Některé se již brzy dostanou do autosalonů, na jiné si budou muset zákazníci ještě nějaký ten pátek počkat. Všechny ale mají jedno společné - atraktivní design.
Saturn, americký Opel s řadou novinek

Saturn Outlook

Jednou z představených novinek je i model opravdu velkého SUV, který se ji na konci letošního roku dočká zahájení prodeje. Z počátku pouze na americkém trhu, ale později se uvažuje o exportu i do Evropy, takže případní zájemci se mohou těšit. Novinka je postavena na nové koncernové platformě Lambda, kterou využívají i další velcí "sourozenci". Výhodou velkého rozvoru je pak možnost odvést až osm osob, které jsou usazeny ve třech řadách 2+3+3.

Novinku bude v počátku pohánět pouze jeden motor. Jedná se o šestiválec s objemem 3,6 litru, který dává výkon 193 kW (263 k). Výkon je přenášen prostřednictvím šestistupňového automatu na všechna čtyři kola, která jsou nezávisle zavěšena.

Také standardní výbava je velmi bohatá. Již v základní verzi dostane zákazník automatickou dvouzónovou klimatizaci, osm airbagů, multimediální centrum s DVD playerem, LCD panelem a šesti reproduktory, stabilizační systém, kompletní el. ovládaní oken a zrcátek a mnoho dalšího.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saturn Outlook

Saturn Aura

Rodinná příslušnost automobilky Saturn ke koncernu GM je někdy velmi patrná, členství v koncernu zkrátka občas přinese až přílišnou podobnost s evropským Opelem. Vůz u nás známý jako Opel Vectra si ve Spojených státech můžete zakoupit jako Saturn Aura. Nový model je možná předzvěstí dalšího faceliftu evropské verze, i tak ale zůstává rozdílů mezi oběma vozy poměrně dost.

Nový sedan je založen na technice Opelu a protože není německá značka v Americe příliš známa, bude se přepracovaná Vectra prodávat jako Aura. Základní prvky jako linie vozu jsou s Vectrou totožné. Větší diference tak nalezneme v interiéru a dalších detailech, jako je přední maska a ztvárnění zádě.

V novince se objeví dvojice motorů. Půjde o šestiválec s objemem 3,5 litru o výkonem 165 kW (224 k) a točivém momentu 298 Nm. Verze Aura XR pak dostane stejný motor jako Outlook, tedy šestiválec 3,6 VVT o výkonu 185 kW (252 k) a točivém momentu 340 Nm. Tento motor je navíc první z produkce GM, který bude spojen s novým šestistupňovým automatem. O takových motorech si mohou nechat zákazníci Opelu jen zdát.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saturn Aura

Saturn PreVue

Předcházející novinky se již brzy představí v autosalonech a první řidiči budou moci vychutnat radost z nového vozu. U třetí novinky, kterou Sautrn v New Yorku představil, je tomu jinak. Jedná se o čistokrevný koncept crossoveru. Pokud jsem u Aury zmínil částečnou podobnost s vozy Opel, u PreVue to platí zcela. Jedná se totiž o mírně modifikovaný koncept Opelu Antara GTC, který německý výrobce představil loni na podzim ve Frankfurtu (celá zpráva).

Americká Antara GTC, neboli PreVue, je tak po stylingové stránce totožná a změny se neodehrály ani pod přední kapotou. Také v americké verzi se objevil čtyřválec 1,9 CDTI twinturbo o výkonu 156 kW (212 k) a točivém momentu 400 Nm. Také v tomto konceptu přenáší motor výkon na všechna kola prostřednictvím šestistupňového automatu.

Představovat tak podrobně tento model nemá smysl, protože již na podzim minulého roku Opel představil stejný koncept, ovšem se svým logem.

Tip: Prohlédněte si Spy Photo produkční verze Opelu Antara, která se zřejmě již brzy představí na evropském trhu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saturn PreVue

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků