Samsung Safety Truck je velmi dobrý nápad. Objeví se v běžném provozu?

18 komentářů

op
16. června • 22:06

Tohle měl přece už Hammond v TopGearu, tam měl ty obrazovky pověšené i na boku a říkal tomu neviditelná dodávka.Ti asiati z Argentiny opravdu neumí nic než kopírovat cizí nápady... :-P

Driver
16. června • 21:17

V Kocourkově to je k ničemu, tady umí všichni jezdit lépe než mistr světa Kopecký, viz autosalon na primě a na západ od nás jsou většinou řidiči vyzrálejší a těch pár minut než dojedou na dálnici neriskují a nepředjíždí i když mají v osobáku víc koní než kamion.
Ten koncept už byl v médiích před časem a nápad dobrý ale priority jsou jiné. Zásadní je odstup "půl tacho" (90kmh=45m) a nebo jízda v jiném pruhu. Z pohledu dynamiky jízdy ty kamery mají stejně krátký "dohled" Za porušení těch 45m jsem platil před 7-10ti lety 300€. Dnes to bude dražší... Ten zážitý koncept, při předjíždění odřít předjížďěnému nejprve levý zadní roh a pak přední levý, to je důvod, proč D1 denně stojí. Ve 130ti kmh je půl tacho 75m, takže nechápu, proč tohle neřeší dopraváci. Tohle je důvod, proč k nim nemá účtu vůbec nikdo. :-/

počítač
17. června • 6:47

Polovina ze 130 je 65. ;-)

Míša
15. června • 23:26

Určitě to není ani trochu vhodný systém do silniční dopravy, naopak to bude lákat řidiče k předjíždění.1. Kamera ukazuje situaci před kamionem, kdežto obrazovky tuto situaci ukazují až dlouhých 18 metrů za ním, čímž si řidičův mozek při jejich sledování rozhodně neuvědomí, že je mu délka předjíždějícího manévru razantně prodloužena!!!2. K tomu lidskému přemýšlení, pokud budeme sledovat ten obraz, tak vlastně budeme předjíždět to, co je před kamionem.3. Kamera není širokoúhlá jako lidské oko, tudíž neuvidí do zatáček apod. (pochopitelně se bavíme o viditelnosti na volném prostranství)Asi to neumím vysvětlit vědecky, ale k zamyšlení by tyto poznámky rozhodně měly být, než aby se hned psalo "jéé, tohle je prostě bomba, která spasí svět, bude méně bouraček!"

Quebe
15. června • 17:50

Dle mého zajímavý nápad, ale nevidím to úplně bez problému:1. Ta kamera by šla umístit vhodněji - například do levého zrcátka. Bude tím zajištěn o mnoho lepší výhled.2. Ty 4 televize asi nebudou levná záležitost a nemyslím si, že majitelé kamionů budou chtít připlácet tolik peněz za systém, který jim nepřinese žádnou výhodu.3. Nemyslím si, že si řidič dá velkou péči udržovat obrazovky čisté.4. Obrazovky budou lákavý cíl pro zloděje.5. Jeden tahač často střídá více návěsů, musela by tedy být zaručena kompatibilita mezi všemi výrobci - jistě by se v případě masového rozšíření výrobě nevěnoval jen Samsung.Jako lepší řešení bych viděl nějaký inteligentní systém, který bude analyzovat provoz před kamionem a v případě, že bude volno, rozsvítí vzadu indikační světlo, případně jednoduchý displej, který bude informovat o vzdálenosti, na kterou je před kamionem volno. V dnešní době, kdy je uvedení autonomního vozu na spadnutí, to nemůže být problém.

Fantomas
15. června • 19:03

Jakou vzdálenost máš na mysli?
U nás snad platí toto:
Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3 500 kg, jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 10 m, a zvláštního vozidla2) musí mimo obec zachovávat za vozidlem jedoucím před ním takovou vzdálenost, aby se předjíždějící vozidlo mohlo před něj bezpečně zařadit
V Argentině asi nic takového nemají.

špidla
15. června • 20:52

spíš než vzdálenost by na zádi návěsu měla svítit minimální počáteční rychlost předjíždění, aneb tenhle odhad většině schází

Fantomas
15. června • 22:45

Moc nerozumím. Jedu za kamionem, oba jedeme 80. Co by na něm mělo svítit?

Fantomas
15. června • 19:26

Takže u nás by mohl problém vzniknout jen v případě, že řidič kamionu bude někdo jako Quebe, pro koho jsou předpisy jen nezávazné doporučení a řídí se vlastnímu uváženími.
Toto je nádherná ukázka toho, že takový princip je úplně zcestný.

Quebe
15. června • 22:02

Nerad ti kazím Tvé rýpání, ale (jako obvykle) jsi nepochopil můj příspěvek - myslel jsem vzdálenost od protijedoucího vozidla ;-)

Fantomas
15. června • 22:42

No tak to si nedokážu představit jak by to jako mělo fungovat. Kamion jede 80, protijedoucí auto taky, takže by se na tom displeji měly obrovským fofrem měnit číslice, jak se bude protijedoucí auto blížit? Takhle jsi to myslel? To se nezlob, to je nesmysl.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Quebe
16. června • 0:05

Obrovským fofrem samozřejmě ne - dalo by se to těžko číst. Spíš něco na způsob digitálního rychloměru. Ideální by to mohlo být po 50 m.

Fantomas
16. června • 8:04

Jako že na displeji by svítilo 100 a protijedoucí auto by bylo už 50 metrů před kamionem? A než se řidič rozmyslí, bude u něj.
Podle mě by to jen šíleně zdržovalo a dělalo z předjíždění ruskou ruletu.

Quebe
16. června • 9:51

Tak, když tam to číslo visí už delší dobu (např. sekundu), je jasné, že nebude příliš aktuální a každou chvíli dojde k jeho změně. Spíš by si člověk dle rytmu pár změn udělal představu a mohl se bezpečně rozhodnout, zda jet, či ne.Ono navíc stejně ve většině případů není bezpečné kamion předjíždět s menší rezervou, než cca 500 m a tam je nejistota 50 m akceptovatelná.

Shimi
15. června • 20:44

Fantomas: K porušení zákonem chráněného zájmu nedošlo, co tam máš dál? :-D:-D Jo už vím, materiální aspekt.Sranda musí být B-]

Fantomas
15. června • 21:32

:-)

tomracing
15. června • 18:44

Přesně, plně souhlasím :-)
Ty krádeže mě napadly jako první problém.Autem teda nejezdím, ale rozhodně jsem si nebyl jistý, jestli v protisměru bylo opravdu volno.Ale také se nevyřešila otázka: "co když pojede více kamionů za sebou a já je musím předjet", dle mého stejně nic neuvidím.

Spekulace
16. června • 14:07

Když by jelo více kamionů za sebou, tak ten poslední by snímal svou kamerou ty obrazovky na návěsu před sebou. Na tom návěsu před ním by se tedy ukazovalo to, co snímá kamera na kamionu, který ho táhne, např. další návěs s obrazovkami před kamerou tahače. Tak by řidič za takovou kolonou kamionů mohl rozeznat i to, co je úplně vepředu před prvním kamionem v takové koloně.

Doporučujeme

Články odjinud