Samsung a LG staví v Evropě továrny na výrobu baterií pro elektromobily

Samsung a LG staví v Evropě továrny na výrobu baterií pro elektromobily

Evropský průmysl se připravuje na zvýšenou poptávku po bateriích, respektive akumulátorech pro elektromobily. Každý velký výrobce dnes už nabízí alespoň jeden hybrid, případně i elektromobil. Problém je ale v tom, že musí baterie vozit přes půl zeměkoule. Výroba v Evropě by značně ušetřila logistické náklady.

Diesely budou mít podle studie v roce 2030 podíl pouhých 9 %

Diesely budou mít podle studie v roce 2030 podíl pouhých 9 %

Společnosti Samsung a LG si chtějí udržet svůj tržní podíl a připravují stavbu dvou velkých továren na výrobu akumulátorů právě v Evropě. Logicky je více láká východní část Evropy kvůli levnější pracovní síle. Samsung začne stavět továrnu v Maďarsku, konkurenční LG připravuje projekt továrny v Polsku.

Továrna Samsungu, do které značka investuje zhruba 358 milionu dolarů (8,6 miliardy korun), má začít dodávat akmulátory už v polovině roku 2018. Výrobní kapacita má uspokojit dodávky pro asi 50 000 elektromobilů ročně. Mezi hlavní odběratele Samsungu patří třeba BMW.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Samsung prozatím vyráběl baterie v Jižní Koreji a v Číně. Odbyt v Asii se ale zpomalil především kvůli omezení pobídek na čínském trhu. To je zvláštní, že jakmile se na něco nekonkurenceschopného omezí dotace, najednou to trh nechce...

O továrně konkurenčního LG v Polsku se toho zatím moc neví, ale stavět by se mělo začít ještě na konci letošního roku a do začátku roku 2019 by rovněž LG mělo z Polska dodávat akumulátory evropským automobilkám s podobnou kapacitou jako Samsung.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků