Samsung a LG staví v Evropě továrny na výrobu baterií pro elektromobily

Samsung a LG staví v Evropě továrny na výrobu baterií pro elektromobily

Evropský průmysl se připravuje na zvýšenou poptávku po bateriích, respektive akumulátorech pro elektromobily. Každý velký výrobce dnes už nabízí alespoň jeden hybrid, případně i elektromobil. Problém je ale v tom, že musí baterie vozit přes půl zeměkoule. Výroba v Evropě by značně ušetřila logistické náklady.

Diesely budou mít podle studie v roce 2030 podíl pouhých 9 %

Diesely budou mít podle studie v roce 2030 podíl pouhých 9 %

Společnosti Samsung a LG si chtějí udržet svůj tržní podíl a připravují stavbu dvou velkých továren na výrobu akumulátorů právě v Evropě. Logicky je více láká východní část Evropy kvůli levnější pracovní síle. Samsung začne stavět továrnu v Maďarsku, konkurenční LG připravuje projekt továrny v Polsku.

Továrna Samsungu, do které značka investuje zhruba 358 milionu dolarů (8,6 miliardy korun), má začít dodávat akmulátory už v polovině roku 2018. Výrobní kapacita má uspokojit dodávky pro asi 50 000 elektromobilů ročně. Mezi hlavní odběratele Samsungu patří třeba BMW.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Samsung prozatím vyráběl baterie v Jižní Koreji a v Číně. Odbyt v Asii se ale zpomalil především kvůli omezení pobídek na čínském trhu. To je zvláštní, že jakmile se na něco nekonkurenceschopného omezí dotace, najednou to trh nechce...

O továrně konkurenčního LG v Polsku se toho zatím moc neví, ale stavět by se mělo začít ještě na konci letošního roku a do začátku roku 2019 by rovněž LG mělo z Polska dodávat akumulátory evropským automobilkám s podobnou kapacitou jako Samsung.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků