Samsung a LG staví v Evropě továrny na výrobu baterií pro elektromobily

Samsung a LG staví v Evropě továrny na výrobu baterií pro elektromobily

Evropský průmysl se připravuje na zvýšenou poptávku po bateriích, respektive akumulátorech pro elektromobily. Každý velký výrobce dnes už nabízí alespoň jeden hybrid, případně i elektromobil. Problém je ale v tom, že musí baterie vozit přes půl zeměkoule. Výroba v Evropě by značně ušetřila logistické náklady.

Diesely budou mít podle studie v roce 2030 podíl pouhých 9 %

Diesely budou mít podle studie v roce 2030 podíl pouhých 9 %

Společnosti Samsung a LG si chtějí udržet svůj tržní podíl a připravují stavbu dvou velkých továren na výrobu akumulátorů právě v Evropě. Logicky je více láká východní část Evropy kvůli levnější pracovní síle. Samsung začne stavět továrnu v Maďarsku, konkurenční LG připravuje projekt továrny v Polsku.

Továrna Samsungu, do které značka investuje zhruba 358 milionu dolarů (8,6 miliardy korun), má začít dodávat akmulátory už v polovině roku 2018. Výrobní kapacita má uspokojit dodávky pro asi 50 000 elektromobilů ročně. Mezi hlavní odběratele Samsungu patří třeba BMW.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Samsung prozatím vyráběl baterie v Jižní Koreji a v Číně. Odbyt v Asii se ale zpomalil především kvůli omezení pobídek na čínském trhu. To je zvláštní, že jakmile se na něco nekonkurenceschopného omezí dotace, najednou to trh nechce...

O továrně konkurenčního LG v Polsku se toho zatím moc neví, ale stavět by se mělo začít ještě na konci letošního roku a do začátku roku 2019 by rovněž LG mělo z Polska dodávat akumulátory evropským automobilkám s podobnou kapacitou jako Samsung.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků