Samsung a LG staví v Evropě továrny na výrobu baterií pro elektromobily

Samsung a LG staví v Evropě továrny na výrobu baterií pro elektromobily

Evropský průmysl se připravuje na zvýšenou poptávku po bateriích, respektive akumulátorech pro elektromobily. Každý velký výrobce dnes už nabízí alespoň jeden hybrid, případně i elektromobil. Problém je ale v tom, že musí baterie vozit přes půl zeměkoule. Výroba v Evropě by značně ušetřila logistické náklady.

Diesely budou mít podle studie v roce 2030 podíl pouhých 9 %

Diesely budou mít podle studie v roce 2030 podíl pouhých 9 %

Společnosti Samsung a LG si chtějí udržet svůj tržní podíl a připravují stavbu dvou velkých továren na výrobu akumulátorů právě v Evropě. Logicky je více láká východní část Evropy kvůli levnější pracovní síle. Samsung začne stavět továrnu v Maďarsku, konkurenční LG připravuje projekt továrny v Polsku.

Továrna Samsungu, do které značka investuje zhruba 358 milionu dolarů (8,6 miliardy korun), má začít dodávat akmulátory už v polovině roku 2018. Výrobní kapacita má uspokojit dodávky pro asi 50 000 elektromobilů ročně. Mezi hlavní odběratele Samsungu patří třeba BMW.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Samsung prozatím vyráběl baterie v Jižní Koreji a v Číně. Odbyt v Asii se ale zpomalil především kvůli omezení pobídek na čínském trhu. To je zvláštní, že jakmile se na něco nekonkurenceschopného omezí dotace, najednou to trh nechce...

O továrně konkurenčního LG v Polsku se toho zatím moc neví, ale stavět by se mělo začít ještě na konci letošního roku a do začátku roku 2019 by rovněž LG mělo z Polska dodávat akumulátory evropským automobilkám s podobnou kapacitou jako Samsung.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků