Samostatný model řady N od Hyundaie: Půjde o sporťák, nebo ostrý sedan?

Uvedení sportovních modelů řady N se Hyundai úspěšně podařilo a nyní automobilka přemýšlí o samostatném modelu, který by představoval vrchol sportovních schopností korejské značky.

Ostrý hatchback Hyundai i30 N si po uvedení odnáší slova chvály a podobně se daří i Velosteru N, který automobilka nabízí v USA. S písmenem „N“ by měla přitom zanedlouho přijet i sportovní verze i30 Fastback. Na vrcholu této řady modelů pro nadšence by ovšem mohl v budoucnu stát samostatný model, reprezentující ty nejlepší schopnosti sportovních modelů Hyundai.

Novinka zatím není ani ve vývoji, podle britského Autocaru však automobilka o podobném modelu přemýšlí a připravuje si pro něj půdu. Tyto informace nedávno magazínu prozradil viceprezident Hyundaie pro sportovní modely a motorsport Thomas Schemera.

Hyundai zveřejnil první oficiální snímky sportovního liftbacku i30 N Fastback

Hyundai zveřejnil první oficiální snímky sportovního liftbacku i30 N Fastback

Spekuluje se přitom o dvoumístném sporťáku nebo ostrém sedanu/liftbacku, v obdobném stylu jako Kia Stinger GT. Prozatím se ale značka soustředí hlavně na zvýšení povědomí o sportovních modelech N, až poté bude rozhodovat o dalších krocích.

„V tuto chvíli ještě nepotřebujeme vrcholné auto řady N,“ prohlásil na druhou stranu Albert Biermann, vedoucí testování a vývoje sportovních modelů. „Musíme nejprve zavést určitou konzistenci v nabídce těchto vozů. Také je nutné postupovat opatrně a příliš se nerozplývat nad prvotním úspěchem či plány do budoucna. Nechceme mezi lidmi vytvářet naděje, které nejsme schopni splnit. A právě i30 N bylo úplným opakem tohoto přístupu,“ dodal Biermann.

Hyundai i30 N si řádně polepšil. Němci z něj dostali 320 koní a 524 N.m!

Hyundai i30 N si řádně polepšil. Němci z něj dostali 320 koní a 524 N.m!

Plánem je tedy v současnosti dostat zájemce o vozy N do showroomů a přiblížit tuto řadu veřejnosti. Rozšířená nabídka sportovních verzí N a paketů N-Line by nakonec fungovala jako předzvěst samostatného vozu řady N.

Do nabídky i30 N, Velosteru N a i30 N Fastback už totiž Hyundai chystá další adepty. Nejčastěji se přitom zmiňuje sportovní verze crossoveru Kona, načež ostřejší hatchback i20 nebo SUV Tucson by rovněž nemuselo být daleko od pravdy.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků