Samostatný model řady N od Hyundaie: Půjde o sporťák, nebo ostrý sedan?

Uvedení sportovních modelů řady N se Hyundai úspěšně podařilo a nyní automobilka přemýšlí o samostatném modelu, který by představoval vrchol sportovních schopností korejské značky.

Ostrý hatchback Hyundai i30 N si po uvedení odnáší slova chvály a podobně se daří i Velosteru N, který automobilka nabízí v USA. S písmenem „N“ by měla přitom zanedlouho přijet i sportovní verze i30 Fastback. Na vrcholu této řady modelů pro nadšence by ovšem mohl v budoucnu stát samostatný model, reprezentující ty nejlepší schopnosti sportovních modelů Hyundai.

Novinka zatím není ani ve vývoji, podle britského Autocaru však automobilka o podobném modelu přemýšlí a připravuje si pro něj půdu. Tyto informace nedávno magazínu prozradil viceprezident Hyundaie pro sportovní modely a motorsport Thomas Schemera.

Hyundai zveřejnil první oficiální snímky sportovního liftbacku i30 N Fastback

Hyundai zveřejnil první oficiální snímky sportovního liftbacku i30 N Fastback

Spekuluje se přitom o dvoumístném sporťáku nebo ostrém sedanu/liftbacku, v obdobném stylu jako Kia Stinger GT. Prozatím se ale značka soustředí hlavně na zvýšení povědomí o sportovních modelech N, až poté bude rozhodovat o dalších krocích.

„V tuto chvíli ještě nepotřebujeme vrcholné auto řady N,“ prohlásil na druhou stranu Albert Biermann, vedoucí testování a vývoje sportovních modelů. „Musíme nejprve zavést určitou konzistenci v nabídce těchto vozů. Také je nutné postupovat opatrně a příliš se nerozplývat nad prvotním úspěchem či plány do budoucna. Nechceme mezi lidmi vytvářet naděje, které nejsme schopni splnit. A právě i30 N bylo úplným opakem tohoto přístupu,“ dodal Biermann.

Hyundai i30 N si řádně polepšil. Němci z něj dostali 320 koní a 524 N.m!

Hyundai i30 N si řádně polepšil. Němci z něj dostali 320 koní a 524 N.m!

Plánem je tedy v současnosti dostat zájemce o vozy N do showroomů a přiblížit tuto řadu veřejnosti. Rozšířená nabídka sportovních verzí N a paketů N-Line by nakonec fungovala jako předzvěst samostatného vozu řady N.

Do nabídky i30 N, Velosteru N a i30 N Fastback už totiž Hyundai chystá další adepty. Nejčastěji se přitom zmiňuje sportovní verze crossoveru Kona, načež ostřejší hatchback i20 nebo SUV Tucson by rovněž nemuselo být daleko od pravdy.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

dnes | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 54 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků