Samostatné modely divize M od BMW už se chystají. Bude elektřina i spalovací hukot

Věc je sice ještě v rané fázi, ale zato již celkem jasná. Osmiválcový rykot i elektrické hvízdání od rychlých BMW budou mít svou vlastní značku.

Že je v poslední době v automobilce BMW, konkrétně v divizi M, pěkný vítr, jste si asi už všimli. Modely s tímto označením přicházejí jeden za druhým a i když jim generaci za generací ubývá válců a přibývá turbodmychadel, nic to nemění na jejich schopnosti potěšit řidiče.

TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

Modely vycházejí ve všech případech z obyčejných produkčních BMW. Automobilka ale již nějakou dobu zvažuje, že postaví něco vlastního s označením M. Technici v Bavorsku ale podle všeho nemají na mysli samostatný model, ale celou modelovou řadu.

Vše je ovšem ve velmi rané fázi. Markus Flasch, vedoucí divize M, prozradil australskému magazínu Car Sales, že se momentálně rozhoduje o tom, které vozy budou mít spalovací motor a které případně elektrický. Nechtějí nikoho kopírovat, ale dělat si věci po svém.

Unikly fotky BMW řady 8 Gran Coupé. Takto bude vypadat praktičtější osmička

Unikly fotky BMW řady 8 Gran Coupé. Takto bude vypadat praktičtější osmička

Všem je ale asi jasné s čím začnou. Samostatné vozy divize AMG, čili AMG GT a AMG GT 4door Coupé, by konkurenci potřebovaly jako sůl. Takové eMko po vzoru nového M8 s kompaktnějšími rozměry a větší porcí surovosti by přece udělalo radost každému.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků