Samoobslužnou čerpací stanici hlídají digitální systémy

Samoobslužnou čerpací stanici hlídají digitální systémy

Přijedete k pumpě a nepotkáte žádný personál. Ne, není zavřeno. Úplně chybí i obvyklý shop, ale když po natankování zaplatíte v terminálu kartou, jedete bez vystávání ve frontě hned dál. Jednoduchá stanice v nonstop režimu ostatně ani lidský faktor nevyžaduje. Zabezpečená je totiž digitálně na dálku. Navíc zákazníci u tohoto systému prodeje uvítají o poznání nižší ceny. První kompletně samoobslužné čerpací zařízení mezi tuzemskými klasickými petrolejářskými společnostmi spustila ve Vysokém Mýtě začátkem měsíce společnost Benzina. Pokud se Expres 24 osvědčí, objeví se časem i jinde.

Podobné stanice fungují hlavně přes noc v západní Evropě jako doplněk ke standardním obslužným pumpám. „Platná bankovní karta odblokuje zabezpečení a palivo putuje do nádrže. Po načerpání a odečtení částky za nákup se karta ze stojanu vysune s daňovým dokladem,“ popsal AutoRevue.cz průběh transakce Václav Loula z Benziny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
V prostorách samoobslužné čerpací stanice ve Vysokém Mýtě narazíte maximálně na jiné motoristy

Pokud by se na čerpadle dělo něco nepatřičného, objeví se to v centrále na monitoru a stanice se automaticky vypne. Kdyby někoho napadlo vložit do čtečky kartu, která je na černé listině, systém to rozpozná a dotyčný nic nenatankuje.

Může ale takové zařízení zůstat úplně bez dohledu? Podle Louly je objekt vybavený nejmodernější monitorovací technikou. „Provoz snímá 46 čidel a prostor nepřetržitě sledují kamery s vysokým rozlišením a termovize. Kontrolují se všechny procesy, které na čerpadle probíhají,“ pokračoval s tím, že kdyby se zvýšila teplota nad bezpečnou hranici, způsobí to poplach a služba stanici na dálku odpojí.

Do budoucna se na samooblužné pumpě počítá i s placením za hotově. „Systém cash přes peněžní automaty na stojanech chceme zavést od léta. Zatím je ale hlavně u nákladní dopravy větší poptávka po bezhotovostní platbě. Po vyhodnocení zkušebního provozu vytipujeme další vhodná místa a tato čerpadla se zřejmě objeví i jinde,“ dodal.

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků