Samoobslužnou čerpací stanici hlídají digitální systémy

Přijedete k pumpě a nepotkáte žádný personál. Ne, není zavřeno. Úplně chybí i obvyklý shop, ale když po natankování zaplatíte v terminálu kartou, jedete bez vystávání ve frontě hned dál. Jednoduchá stanice v nonstop režimu ostatně ani lidský faktor nevyžaduje. Zabezpečená je totiž digitálně na dálku. Navíc zákazníci u tohoto systému prodeje uvítají o poznání nižší ceny. První kompletně samoobslužné čerpací zařízení mezi tuzemskými klasickými petrolejářskými společnostmi spustila ve Vysokém Mýtě začátkem měsíce společnost Benzina. Pokud se Expres 24 osvědčí, objeví se časem i jinde.

Podobné stanice fungují hlavně přes noc v západní Evropě jako doplněk ke standardním obslužným pumpám. „Platná bankovní karta odblokuje zabezpečení a palivo putuje do nádrže. Po načerpání a odečtení částky za nákup se karta ze stojanu vysune s daňovým dokladem,“ popsal AutoRevue.cz průběh transakce Václav Loula z Benziny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
V prostorách samoobslužné čerpací stanice ve Vysokém Mýtě narazíte maximálně na jiné motoristy

Pokud by se na čerpadle dělo něco nepatřičného, objeví se to v centrále na monitoru a stanice se automaticky vypne. Kdyby někoho napadlo vložit do čtečky kartu, která je na černé listině, systém to rozpozná a dotyčný nic nenatankuje.

Může ale takové zařízení zůstat úplně bez dohledu? Podle Louly je objekt vybavený nejmodernější monitorovací technikou. „Provoz snímá 46 čidel a prostor nepřetržitě sledují kamery s vysokým rozlišením a termovize. Kontrolují se všechny procesy, které na čerpadle probíhají,“ pokračoval s tím, že kdyby se zvýšila teplota nad bezpečnou hranici, způsobí to poplach a služba stanici na dálku odpojí.

Do budoucna se na samooblužné pumpě počítá i s placením za hotově. „Systém cash přes peněžní automaty na stojanech chceme zavést od léta. Zatím je ale hlavně u nákladní dopravy větší poptávka po bezhotovostní platbě. Po vyhodnocení zkušebního provozu vytipujeme další vhodná místa a tato čerpadla se zřejmě objeví i jinde,“ dodal.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků