Sammy a jeho Toyota Supra: jeden jezdec, 1075 koní

Sammy a jeho Toyota Supra: jeden jezdec, 1075 koní

Žil byl jednou jeden Sammy z Bahrajnu a měl Toyotu Supru. Tak by klidně mohla začínat pohádka pro děti tuningových nadšenců. Sammy chtěl překvapit své kamarády svým novým autem při pouštních závodech u Bahrajnu a dopadlo to velmi, ale velmi zajímavě. Pojďme se podívat, jak se ze Sammyho "tuctové" Supry stalo tisícikoňové monstrum.

Sammy oslovil mechaniky z tuningové firmy Bullish Racing Team v New Jersey, aby se do ladění pořádně opřeli, a pak se nestačil divit, co všechno jeho žlutý miláček dokáže. Původně trůnil pod kapotou sériový řadový šestiválec 3.0 l od Toyoty (firemní označení Toyota 2JZ-GTE), který je pokládán za jeden z nejlepších motorů, protože se dobře ladí a dlouho vydrží. Základní objem válců byl převrtán na 3.2 l, byly vyměněny písty, hlavy válců, kliková hřídel, ventily, škrtící klapky, sací potrubí, výfukový systém, palivové čerpadlo ad.

Seznam úprav je dlouhý jak manželčin účet v supermarketu, a tak už zmíním jen to, co bylo přidáno navíc: turbodmychadlo od firmy Turbonetics, mezichladič stlačeného vzduchu, nová řídící jednotka, šestistupňová sekvenční převodovka nebo brzdová sestava od firmy Brembo s kotouči o průměru 355 mm. S touto výbavou dosáhla Sammyho Supra výkonu 790 kW (1 075 k) v 7 200 ot., maximální točivý moment 1 088 Nm nastupuje v 6 800 ot. O přenos výkonu na silnici se starají 19palcová kola s pneumatikami značky Yokohama o rozměru 245/35 ZR 19 vpředu a 285/35 ZR 19 vzadu. Zrychlení z 0 km/h na 100 km/h zdroj neuvádí, ale je tu zmínka, že Supra zvládla hranici 400 m pod 9 s. Pro srovnání: McLaren F1, jeden z nejlepších supersportů všech dob, zvládne 400 m za 10,6 s.

V interiéru bylo všechno přizpůsobeno velké rychlosti. Pro maximum bezpečnosti byla přidána bezpečnostní klec, anatomické sedačky od firmy Sparco a vícebodové bezpečnostní pásy. Pro snížení celkové hmotnosti z auta zmizelo vše, co nebylo funkční a praktické. Kompletní přepracování Supry trvalo 4 měsíce a aby Sammy nebyl jak na trní, mechanici každý den dělali průběžné fotky, které posílali majiteli spolu s popisem práce.

Tip: Další zajímavé úpravy vozů najdete v sekci Tuning.

  

  

  


Zdroj: urbanracer.com

bazar

Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2004
Stav: 161 758 km
Cena: 330 000 Kč
Toyota RAV 4 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 112 219 km
Cena: 202 000 Kč
Toyota RAV 4 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 965 km
Cena: 264 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2014
Stav: 130 394 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Aygo 1
Rok výroby: 2006
Stav: 118 684 km
Cena: 75 000 Kč
Toyota Auris 1,2
Rok výroby: 2016
Stav: 22 728 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků