Sammy a jeho Toyota Supra: jeden jezdec, 1075 koní

Žil byl jednou jeden Sammy z Bahrajnu a měl Toyotu Supru. Tak by klidně mohla začínat pohádka pro děti tuningových nadšenců. Sammy chtěl překvapit své kamarády svým novým autem při pouštních závodech u Bahrajnu a dopadlo to velmi, ale velmi zajímavě. Pojďme se podívat, jak se ze Sammyho "tuctové" Supry stalo tisícikoňové monstrum.

Sammy oslovil mechaniky z tuningové firmy Bullish Racing Team v New Jersey, aby se do ladění pořádně opřeli, a pak se nestačil divit, co všechno jeho žlutý miláček dokáže. Původně trůnil pod kapotou sériový řadový šestiválec 3.0 l od Toyoty (firemní označení Toyota 2JZ-GTE), který je pokládán za jeden z nejlepších motorů, protože se dobře ladí a dlouho vydrží. Základní objem válců byl převrtán na 3.2 l, byly vyměněny písty, hlavy válců, kliková hřídel, ventily, škrtící klapky, sací potrubí, výfukový systém, palivové čerpadlo ad.

Seznam úprav je dlouhý jak manželčin účet v supermarketu, a tak už zmíním jen to, co bylo přidáno navíc: turbodmychadlo od firmy Turbonetics, mezichladič stlačeného vzduchu, nová řídící jednotka, šestistupňová sekvenční převodovka nebo brzdová sestava od firmy Brembo s kotouči o průměru 355 mm. S touto výbavou dosáhla Sammyho Supra výkonu 790 kW (1 075 k) v 7 200 ot., maximální točivý moment 1 088 Nm nastupuje v 6 800 ot. O přenos výkonu na silnici se starají 19palcová kola s pneumatikami značky Yokohama o rozměru 245/35 ZR 19 vpředu a 285/35 ZR 19 vzadu. Zrychlení z 0 km/h na 100 km/h zdroj neuvádí, ale je tu zmínka, že Supra zvládla hranici 400 m pod 9 s. Pro srovnání: McLaren F1, jeden z nejlepších supersportů všech dob, zvládne 400 m za 10,6 s.

V interiéru bylo všechno přizpůsobeno velké rychlosti. Pro maximum bezpečnosti byla přidána bezpečnostní klec, anatomické sedačky od firmy Sparco a vícebodové bezpečnostní pásy. Pro snížení celkové hmotnosti z auta zmizelo vše, co nebylo funkční a praktické. Kompletní přepracování Supry trvalo 4 měsíce a aby Sammy nebyl jak na trní, mechanici každý den dělali průběžné fotky, které posílali majiteli spolu s popisem práce.

Tip: Další zajímavé úpravy vozů najdete v sekci Tuning.

  

  

  


Zdroj: urbanracer.com

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků