Saleen se uskromnil. Představil kupé S1 se čtyřválcem, má 450 koní!

Původně měl být zachránce značky odhalen až příští léto...

Saleen si motoristická veřejnost zafixovala jako výrobce jednoho z mála ryzích amerických supersportů - modelu S7. Upravili také pár mustangů a potom už asi začnete tápat. Znovu na sebe upozornit se američané rozhodli na autosalonu v Los Angeles.

Po supersportu s nadopovaným osmiválcem tady ale máme čtyřválcové kupé S1. Před tím, než novinku úplně zavrhnete, je potřeba dodat, že má hliníkovo-karbonovou karoserii a motor dává díky masivnímu přeplňování 450 koňských sil.

Saleen oficiálně představil svou úpravu pro Teslu Model S

Saleen oficiálně představil svou úpravu pro Teslu Model S

Točivý moment 475 Nm na kola přenáší manuální šestistupňová převodovka. Díky pohotovostní hmotnosti 1225 kilogramů však S1 zvládne zrychlit z nuly na sto kilometrů v hodině za 3,6 sekund a dosahuje maximální rychlosti 290 km/h. Na americkém trhu bude k mání za sto tisíc dolarů (asi 2,1 milionu korun) a již nyní je možné složit tisícidolarovou zálohu.

Prohlédněte si galerii nového sporťáku Saleen S1:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků