Saleen se nesmířil se šestiválcem ve Fordu Raptor. Tak přišel s tímto

Americký úpravce Saleen ukazuje svůj přístup k vyladění současné generace pick-upu Ford F-150. Došlo tak na zlepšení schopností jízdy v terénu a pod kapotou se pochopitelně objevuje „pár“ koní navíc.

Populární pick-up F-150 se po úpravě dílnou Saleen přejmenoval na model Sportruck XR a mezi jeho vylepšeními najdete vlastně všechno, co byste od ladiče americké techniky očekávali. Mizí loga Fordu, nová je maska chladiče nebo zadní čelo nákladové plochy s obřím nápisem Saleen. LED osvětlením je vyplněn odolnější přední nárazník, větší jsou boční nástupní prahy a také zadní nárazník. Blatníky jsou rovněž nové a širší.

TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Nelze si nevšimnout zvýšeného podvozku, který v případě ostré varianty Black Label dostává kromě nových pružin a tlumičů Fox také například nová odolnější ramena Racecraft pro ještě sebevědomější jízdu těžkým terénem.

Dále nemohou chybět i pořádné off-road pneumatiky General Tire Grabber X3 nazuté na nových 17palcových kolech. Na brzdách se zapracovalo také, Sportruck XR může v případě zájmu používat i silnější brzdiče s kotouči o průměru až 355 mm.

Svezení v dakarském Fordu F-150 Raptor: Chvíle mezi životem a smrtí

Svezení v dakarském Fordu F-150 Raptor: Chvíle mezi životem a smrtí

Na rozdíl od samotného Fordu a jeho nejostřejšího modelu F-150 Raptor, který nyní používá menší přeplňovaný šestiválec EcoBoost, si však Saleen nadále potrpí na velkoobjemové osmiválce. Pod kapotou Sportrucku XR tak najdete pětilitrový V8 Coyote.

Zájemci si navíc mohou vybrat, zda sáhnou po jeho atmosférické, nebo kompresorem přeplňované variantě. V nejvyšší specifikaci tak dokáže motor vyprodukovat přes 522 kW (700 koní). Vůči standardnímu Raptoru s výkonem 335 kW (450 koní) tedy pořádný nárůst svalů. Dynamické parametry svého pick-upu Saleen zatím nezveřejnil. Cenovku úpravy také ještě neznáme.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 141 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků