Saleen se chce vrátit do okruhového závodění. Ukazuje nový stroj pro třídu GT4

Americká značka se chce vrátit zpátky na okruhy a svůj nejnovější počin tak ukazuje rovněž v závodní specifikaci.

Ano, Saleen stále žije. Americká značka, kterou kromě úprav Mustangů nejvíce proslavil supersport S7, se dále snaží navrátit zpátky na výsluní i jako výrobce. Už minulý rok byl představen nový model Saleen 1 (vyvíjený z pozůstatků malosériové značky Artega) a nyní chce automobilka rovněž zpátky na okruhy. Počínání v nejvyšších třídách jako v případě starého S7 ale nečekejte.

Saleen se nesmířil se šestiválcem ve Fordu Raptor. Tak přišel s tímto

Saleen se nesmířil se šestiválcem ve Fordu Raptor. Tak přišel s tímto

Novinku Saleen 1 totiž nyní výrobce ukazuje v konceptuální formě závoďáku pro třídu GT4. Klasicky však dodržuje všechny nutnosti správného okruhového náčiní. Nechybí přední nárazník s velkým splitterem, blatníky dostaly otvory pro odvod vzduchu, auto stojí na lehčích kolech obutých do slicků, vzadu se objevuje velké křídlo a výrazný difuzor.

Automobilka zatím neposkytuje pohled do interiéru, nicméně očekávat lze klasicky „vykuchané“ prostředí se zbytky palubní desky, ochranným rámem, závodními skořepinami a dalšími potřebnými prvky. Do závoďáku by se přitom měla dostat i dvouspojková automatická převodovka s pádly pod volantem, na rozdíl od silniční varianty, kterou Saleen předvedl s šestistupňovým manuálem.

Hennessey odhaluje motor hypersportu Venom F5. Říká mu Fury a má přes 1800 koní

Hennessey odhaluje motor hypersportu Venom F5. Říká mu Fury a má přes 1800 koní

Uprostřed závodní verze se nicméně stále objevuje 2,2litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 330 kW (450 koní) a točivém momentu 474 N.m. Dynamiku vozu Saleen zatím nezveřejňuje, auto teprve prochází testy a homologací pro třídu GT4.

„Saleen 1 jsme vyvinuli jako plně schopné auto k okruhovému využití a snadné adaptaci pro závody. Naše společnost byla založena na závodním DNA a trať je místem, kde prokazujeme svou reputaci. Těšíme se na homologační proces a nemůžeme se dočkat, až naše auta uvidíme bojovat v závodech GT4 po celém světě,“ uvedl Steve Saleen, zakladatel s vedoucí Saleen Automotive.

Galerie doplněna o silniční variantu Saleenu 1.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 63 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků