Saleen se chce vrátit do okruhového závodění. Ukazuje nový stroj pro třídu GT4

Americká značka se chce vrátit zpátky na okruhy a svůj nejnovější počin tak ukazuje rovněž v závodní specifikaci.

Ano, Saleen stále žije. Americká značka, kterou kromě úprav Mustangů nejvíce proslavil supersport S7, se dále snaží navrátit zpátky na výsluní i jako výrobce. Už minulý rok byl představen nový model Saleen 1 (vyvíjený z pozůstatků malosériové značky Artega) a nyní chce automobilka rovněž zpátky na okruhy. Počínání v nejvyšších třídách jako v případě starého S7 ale nečekejte.

Saleen se nesmířil se šestiválcem ve Fordu Raptor. Tak přišel s tímto

Saleen se nesmířil se šestiválcem ve Fordu Raptor. Tak přišel s tímto

Novinku Saleen 1 totiž nyní výrobce ukazuje v konceptuální formě závoďáku pro třídu GT4. Klasicky však dodržuje všechny nutnosti správného okruhového náčiní. Nechybí přední nárazník s velkým splitterem, blatníky dostaly otvory pro odvod vzduchu, auto stojí na lehčích kolech obutých do slicků, vzadu se objevuje velké křídlo a výrazný difuzor.

Automobilka zatím neposkytuje pohled do interiéru, nicméně očekávat lze klasicky „vykuchané“ prostředí se zbytky palubní desky, ochranným rámem, závodními skořepinami a dalšími potřebnými prvky. Do závoďáku by se přitom měla dostat i dvouspojková automatická převodovka s pádly pod volantem, na rozdíl od silniční varianty, kterou Saleen předvedl s šestistupňovým manuálem.

Hennessey odhaluje motor hypersportu Venom F5. Říká mu Fury a má přes 1800 koní

Hennessey odhaluje motor hypersportu Venom F5. Říká mu Fury a má přes 1800 koní

Uprostřed závodní verze se nicméně stále objevuje 2,2litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 330 kW (450 koní) a točivém momentu 474 N.m. Dynamiku vozu Saleen zatím nezveřejňuje, auto teprve prochází testy a homologací pro třídu GT4.

„Saleen 1 jsme vyvinuli jako plně schopné auto k okruhovému využití a snadné adaptaci pro závody. Naše společnost byla založena na závodním DNA a trať je místem, kde prokazujeme svou reputaci. Těšíme se na homologační proces a nemůžeme se dočkat, až naše auta uvidíme bojovat v závodech GT4 po celém světě,“ uvedl Steve Saleen, zakladatel s vedoucí Saleen Automotive.

Galerie doplněna o silniční variantu Saleenu 1.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Toyota Yaris GR-Sport Hybrid: Hvězdné války bez zvláštních efektů

Toyota Yaris GR Sport Hybrid

Naprosto skvělá Toyota Yaris GRMN vypadá jako helma bojovníka z Hvězdných válek a jízda je jako mezigalaktická bitva. Co když ale slavné sérii filmů vezmete speciální efekty?

včera | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

19.  11.  2019 | Petr Schnagl | 97 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků