Saleen S7 Twin Turbo sežere Ferrari Enzo

Specializovaný sportovní úpravce pro vozy koncernu Fordu, firma Saleen, má pro letošní rok grandiózní lahůdku. Svůj supersportovní vůz, Saleen S7, osadili dvěma vodou chlazenými turbodmychadly a výkon vzrostl o 92 kW (125 k) na nynějších 551 kW (rovných 750 k) a maximální kroutící moment dosáhl neuvěřitelných 950 Nm.

Pro zvýšenou sílu byl upraven podvozek a modifikací prošla i pohonná jednotka: sedmilitrový osmiválec dostal nově kalibrované vstřikovací zařízení. Celé stádo 750 koní spolupracuje s šestirychlostním manuálem a síla se přenáší na široká zadní kola 335/30 R20. Na přední nápravě jsou pneumatiky 275/35 R19 na discích z lehkých slitin a ukrývají 381 mm velké kotoučové brzdy s šestipístkovými třmeny. Zadní kola brzdí kotouče o průměru 356 mm také s šesti pístky na třmen.

Saleen S7 Twin Turbo zrychlí z nuly na stovku za 2,8 s, což je hodnota o 0,1 s lepší, než měl předchozí model S7 z roku 2004. Nevyšší rychlost leží daleko za hranicí 300 km/h, Saleen však tuto informaci neposkytl. Pro vysoké rychlosti byl upraven difuzor a modifikované zadní křídlo poskytuje větší přítlak.

Změny se dotkly i interiéru. řidič si bude moci nastavit nejen volant, ale i polohu pedálů přesně pro sebe. Netradiční je i vysoká vybavenost tohoto supersportu: v základu je klimatizace, výkonná audiosestava a LCD display s přehrávačem DVD nebo elektrické stahování oken. V kufru pak objevíte třídílnou speciální sadu luxusních cestovních zavazadel s logem firmy.

A celková cena? Saleen za tohle monstrum požaduje 423 000 euro, což je zhruba polovina za slabší a méně vybavené Ferrari Enzo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků