Saleen S7 Twin Turbo sežere Ferrari Enzo

Specializovaný sportovní úpravce pro vozy koncernu Fordu, firma Saleen, má pro letošní rok grandiózní lahůdku. Svůj supersportovní vůz, Saleen S7, osadili dvěma vodou chlazenými turbodmychadly a výkon vzrostl o 92 kW (125 k) na nynějších 551 kW (rovných 750 k) a maximální kroutící moment dosáhl neuvěřitelných 950 Nm.

Pro zvýšenou sílu byl upraven podvozek a modifikací prošla i pohonná jednotka: sedmilitrový osmiválec dostal nově kalibrované vstřikovací zařízení. Celé stádo 750 koní spolupracuje s šestirychlostním manuálem a síla se přenáší na široká zadní kola 335/30 R20. Na přední nápravě jsou pneumatiky 275/35 R19 na discích z lehkých slitin a ukrývají 381 mm velké kotoučové brzdy s šestipístkovými třmeny. Zadní kola brzdí kotouče o průměru 356 mm také s šesti pístky na třmen.

Saleen S7 Twin Turbo zrychlí z nuly na stovku za 2,8 s, což je hodnota o 0,1 s lepší, než měl předchozí model S7 z roku 2004. Nevyšší rychlost leží daleko za hranicí 300 km/h, Saleen však tuto informaci neposkytl. Pro vysoké rychlosti byl upraven difuzor a modifikované zadní křídlo poskytuje větší přítlak.

Změny se dotkly i interiéru. řidič si bude moci nastavit nejen volant, ale i polohu pedálů přesně pro sebe. Netradiční je i vysoká vybavenost tohoto supersportu: v základu je klimatizace, výkonná audiosestava a LCD display s přehrávačem DVD nebo elektrické stahování oken. V kufru pak objevíte třídílnou speciální sadu luxusních cestovních zavazadel s logem firmy.

A celková cena? Saleen za tohle monstrum požaduje 423 000 euro, což je zhruba polovina za slabší a méně vybavené Ferrari Enzo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků