Saleen S7 Twin-turbo: 1 000 koní vyzývá Veyron

Novopečený automobilový král, Bugatti Veyron, by se měl začít bát nového soupeře z Ameriky: Saleenu S7 Twin-turbo. S7 má pohonnou jednotku vyladěnou na 735 kW (rovných 1 000 k), pokořil hranici nejvyšší rychlosti 400 km/h a stovku spolkne pod 3 s.
Saleen S7 Twin-turbo: 1 000 koní vyzývá Veyron

Malý americký výrobce a dvorní ladič vozů Ford, firma Saleen, skládá supersportovní vozy s označením S7. Standardní model má pod kapotou přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 7,0 litrů, výkon 551 kW (750 k), kroutící moment 950 Nm a postavil se do teritoria cílové skupiny Ferrari Enzo, Pagani Zonda a Porsche Carrera.

Saleen postavil novou verzi modelu S7, u které vyladil pohonnou jednotku na 735 kW (rovných 1 000 k). Při testování nejvyšší rychlosti se ručička tachometru zastavila až na rekordních 418 km/h. Cíl je jasný: srazit nového krále, Bugatti Veyron, na kolena. Saleen S7 má oproti Veyronu jednu velkou výhodu: hmotnost S7 je 1 338 kg, což je o 550 kg méně. Při akceleraci z 0 km/h na 100 km/h se nestihnete ani nadechnout, S7 zdolá stovku pod 3 s a hranici 160 km/h pokoří za 6 s.

Další celkem podstatnou věcí je cena vozu. Saleen S7 Twin-turbo stojí např. v Nizozemí 800 tis eur, kdežto Veyron se na tamním trhu nabízí za 1,8 mil. eur. Pokud máte zájem, Saleen má nachystaných 75 modelů S7 v tisícikoňové verzi na skladě k okamžitému odběru.


Saleen S7 Twin-turbo
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků