Saleen S7 Twin-turbo: 1 000 koní vyzývá Veyron

Novopečený automobilový král, Bugatti Veyron, by se měl začít bát nového soupeře z Ameriky: Saleenu S7 Twin-turbo. S7 má pohonnou jednotku vyladěnou na 735 kW (rovných 1 000 k), pokořil hranici nejvyšší rychlosti 400 km/h a stovku spolkne pod 3 s.
Saleen S7 Twin-turbo: 1 000 koní vyzývá Veyron

Malý americký výrobce a dvorní ladič vozů Ford, firma Saleen, skládá supersportovní vozy s označením S7. Standardní model má pod kapotou přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 7,0 litrů, výkon 551 kW (750 k), kroutící moment 950 Nm a postavil se do teritoria cílové skupiny Ferrari Enzo, Pagani Zonda a Porsche Carrera.

Saleen postavil novou verzi modelu S7, u které vyladil pohonnou jednotku na 735 kW (rovných 1 000 k). Při testování nejvyšší rychlosti se ručička tachometru zastavila až na rekordních 418 km/h. Cíl je jasný: srazit nového krále, Bugatti Veyron, na kolena. Saleen S7 má oproti Veyronu jednu velkou výhodu: hmotnost S7 je 1 338 kg, což je o 550 kg méně. Při akceleraci z 0 km/h na 100 km/h se nestihnete ani nadechnout, S7 zdolá stovku pod 3 s a hranici 160 km/h pokoří za 6 s.

Další celkem podstatnou věcí je cena vozu. Saleen S7 Twin-turbo stojí např. v Nizozemí 800 tis eur, kdežto Veyron se na tamním trhu nabízí za 1,8 mil. eur. Pokud máte zájem, Saleen má nachystaných 75 modelů S7 v tisícikoňové verzi na skladě k okamžitému odběru.


Saleen S7 Twin-turbo
Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Pokud chcete vědět, proč není dobrý nápad kombinovat na autě špičkové pneumatiky s těmi nejlevnějším a kvalitativně podprůměrnými, následující test by vám mohl otevřít oči.

včera | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků