Saleen S5S Raptor concept: etanolová střela

Na probíhajícím autosalonu v New Yorku představil Saleen koncept nového supersportu. Jeho výkony jsou famózní.

Americká automobilka Saleen je výrobou supersportů již velmi dobře známá, a to hlavně modelem S7. New York se stal místem, kde se představil koncept nového vozu se jménem S5S Raptor. O sériové výrobě ovšem ještě není rozhodnuto – automobilka čeká na ohlasy motoristické veřejnosti a podle nich padne finální verdikt.

Před zadní nápravou Raptoru se ukrývá kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 5,0 litru a výkonu 650 koní, točivý moment vrcholí na hodnotě 855 Nm. Agregát je schopný spalovat jak klasický benzín, tak bioetanol v podobě paliva E85. Díky skvělému výkonu a nízké hmotnosti atakuje vůz stovku již za 3,3 sekundy a dosáhne maximální rychlost 320 km/h.

Šasi vozu je vyrobeno z hliníku, karoserie pak nese mnoho lehkých a pevných prvků zhotovených z uhlíkových vláken. Puristé jistě ocení, že Saleen zvolil šestistupňovou manuální převodovku. O výborné výkony při zpomalování se starají obrovité brzdy, vpředu s kotouči o průměru 15“, vzadu jsou pak menší 13“. Dvacetipalcová kola jsou obuta do pneumatik o rozměru 275/35 vpředu a 315/35 vzadu.

Pokud se Raptor do sériové výroby nakonec dostane, máme se skutečně na co těšit. Jednak proto, že půjde o velmi dynamický supersportovní vůz, ale také proto, že Saleen slibuje cenu na úrovni 185 tisíc dolarů (cca 3 mil. Kč), což je zhruba třetinová suma oproti modelu S7. A to je nabídka skutečně zajímavá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Saleen S5S Raptor concept

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků