Saleen S331 Sport Truck: plnou parou na farmu

Firmu Saleen si jistě spojujete s modelem S7, který je nekompromisním supersportovním vozem a vavříny sbírá i v závodech FIA GT. Nyní se ale společnost rozhodla, že upraví tak trochu neobvyklý stroj z dílen Fordu. Jde o pickup F150, který se podrobil mnoha modifikacím. Již na první pohled je patrný optický styling karoserie, který naznačuje, že tenhle vůz dokáže alespoň na rovinkách potrápit nejeden sporťák.

A vděčit tomu může především motoru. Pod kapotu se totiž dostal osmiválec o objemu 5,4 l, který je navíc dopován kompresorem. Na zadní kola tak putuje výkon 331 kW/450 k při 5200 ot./min. a točivý moment vrcholí na neméně zajímavé hodnotě 680 Nm při 4000 ot./min. Trochu zastarale pak může působit pouze čtyřstupňový automat.

Pokud si myslíte, že výkon je všechno, pak jste na omylu. Saleen si dal práci a motoru přizpůsobil také podvozek a brzdy. Nové jsou kratší a tužší pružiny, tlumiče rovněž byly vyměněny za sportovní. Jak se říká, vůz dělají kola, a v tomto případě tomu není jinak. Rozměr 23“ hovoří za vše, ale je jasné, že vůz se bude lépe cítit na silnici než na polních cestách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saleen S331 Sport Truck

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků