Saleen je zpět: Přichází edice S7 inspirovaná úspěchy z Le Mans

Soudní spory a finanční patálie automobilky Saleen jsou zdá se definitivně pryč. Nyní americký výrobce chystá limitovanou edici modelu S7, která bude inspirována úspěchy z Le Mans.

Model S7 LM vzniká jako odkaz na poslední vítězství Saleenu ve slavném závodě 24h Le Mans, kde americká automobilka triumfovala v roce 2010. Tohle auto bude velkou vzácností, plány totiž hovoří o tom, že v kalifornském sídle společnosti vznikne pouze sedm kusů.

Saleen S302 Black Label: kompresor a 740 koní pro nový Mustang

Saleen S302 Black Label: kompresor a 740 koní pro nový Mustang

Původní vůz S7 byl představen už v roce 2000 a ve výrobě vydržel až do roku 2006. Poté byl nahrazen robustnějším modelem S7 Twin Turbo. Nyní se Saleen k tomuto projektu vrací a chystá vůz, jehož odhadovaná cena je jeden milion dolarů. Steve Saleen, prezident a CEO společnosti Saleen Automotive, říká, že S7 LM bude „jediným opravdovým americkým supersportem“. V útrobách auta se bude nacházet sedmilitrové biturbo o výkonu magických 1000 koní.

Novinka byla oznámena minulý víkend na show k 20. výročí Saleenu. Karoserie vozu bude tvořena z uhlíkových vláken a hostit bude ty nejnovější inovace z dílny Saleenu. Přislíbeno je také funkční vylepšení výkonu, unikátní zbarvení či možnost přizpůsobení interiéru kabiny dle vlastních představ.

Majitelé vozů Saleen přijdou o záruku

Majitelé vozů Saleen přijdou o záruku

Podrobnosti o schopnostech nového modelu zatím neznáme. Model S7 Twin Turbo byl s motorem o výkonu 750 koní schopen zrychlit z 0-60 mil (96 km/h) za 2,8 sekundy a sliboval maximální rychlost až neuvěřitelných 400 km/h. Nástupce tohoto vozu bude mít krom hardwarových vylepšení ještě o něco vyšší výkon. Díky tomu se S7 LM stane jedním z nejrychlejších vozů na světě, které je na běžných silnicích legální řídit. Na datum oficiálního představení si ještě budeme muset počkat.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků