Salaff C2 má být analogovým supersportem dneška. Vychází z Gallarda

Na přehlídce automobilové krásy v americkém Pebble Beach se kromě uznávaných značek konají každoročně premiéry také méně známých, ale o to exkluzivnějších modelů malosériových výrobců. Jediným takovým je i supersport Salaff C2.

Mnohým se jméno Salaff nemusí zdát příliš známé. Za svou butikovou značkou a přesněji karosárnou však stojí Carlos Salaff, americký designér, v minulosti podílející se například na konceptech Mazda Nagare a Furai nebo produkční Mazdě 2 a také roadsteru MX-5. Na vlastních projektech začal Salaff pracovat již v roce 2013 a jeho nejnovější model C2 je rozsáhlou reinterpretací Lamborghini Gallardo.

Salaff C2 je tedy starším Gallardem se zbrusu novou a ostře řezanou karoserií, která je dle přání zájemce vyhotovena buď moderním způsobem z uhlíkových vláken, nebo pěkně postaru z ručně opracovaného, vyklepaného hliníku. Ačkoliv linie vozu vypadají moderně, podle designéra byly velkou inspirací staré závodní vozy jako Ferrari 330 P4, Porsche 917 a Peugeot 905.

Lamborghini uvádí Aventador SVJ. Král Ringu vznikne v omezené sérii

Lamborghini uvádí Aventador SVJ. Král Ringu vznikne v omezené sérii

Salaff nazývá svůj výtvor jako moderní, analogový supersport dneška. Nakonec totiž nejde jen o pouhou karoserii, neboť tvůrce nabízí i řadu technických vylepšení starého Gallarda. U vozů s automatickými převodovkami tak zajistí konverzi na manuální skříň, lehčí vyladění původního atmosférického desetiválce a bez úpravy se neobjede ani podvozek.

Vrcholem je ovšem možnost odstranění standardního pohonu všech kol, takže se z Gallarda stane klasická zadokolka – podobně jako u speciální edice LP 550-2 Valentino Balboni, kterou v minulosti nabízelo samo Lamborghini. Pochopitelně, k těmto zásahům a přetvoření vozu na Salaff C2 musí zájemce zprvu dodat vlastní Gallardo.

Velký návrat značky De Tomaso? Nová Pantera je jen předražené Lamborghini

Velký návrat značky De Tomaso? Nová Pantera je jen předražené Lamborghini

Cenovka přestavby není dosud známá veřejnosti, Salaff ovšem dodává, že projekt bude omezen počtem vyrobených kusů. Kromě modelu C2 se v nabídce designéra objevuje ještě starší C1, supersport s trojicí sedadel podobně jako v McLarenu F1, a do budoucna se chystá i luxusní GT označené C3.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků