Salaff C2 má být analogovým supersportem dneška. Vychází z Gallarda

Na přehlídce automobilové krásy v americkém Pebble Beach se kromě uznávaných značek konají každoročně premiéry také méně známých, ale o to exkluzivnějších modelů malosériových výrobců. Jediným takovým je i supersport Salaff C2.

Mnohým se jméno Salaff nemusí zdát příliš známé. Za svou butikovou značkou a přesněji karosárnou však stojí Carlos Salaff, americký designér, v minulosti podílející se například na konceptech Mazda Nagare a Furai nebo produkční Mazdě 2 a také roadsteru MX-5. Na vlastních projektech začal Salaff pracovat již v roce 2013 a jeho nejnovější model C2 je rozsáhlou reinterpretací Lamborghini Gallardo.

Salaff C2 je tedy starším Gallardem se zbrusu novou a ostře řezanou karoserií, která je dle přání zájemce vyhotovena buď moderním způsobem z uhlíkových vláken, nebo pěkně postaru z ručně opracovaného, vyklepaného hliníku. Ačkoliv linie vozu vypadají moderně, podle designéra byly velkou inspirací staré závodní vozy jako Ferrari 330 P4, Porsche 917 a Peugeot 905.

Lamborghini uvádí Aventador SVJ. Král Ringu vznikne v omezené sérii

Lamborghini uvádí Aventador SVJ. Král Ringu vznikne v omezené sérii

Salaff nazývá svůj výtvor jako moderní, analogový supersport dneška. Nakonec totiž nejde jen o pouhou karoserii, neboť tvůrce nabízí i řadu technických vylepšení starého Gallarda. U vozů s automatickými převodovkami tak zajistí konverzi na manuální skříň, lehčí vyladění původního atmosférického desetiválce a bez úpravy se neobjede ani podvozek.

Vrcholem je ovšem možnost odstranění standardního pohonu všech kol, takže se z Gallarda stane klasická zadokolka – podobně jako u speciální edice LP 550-2 Valentino Balboni, kterou v minulosti nabízelo samo Lamborghini. Pochopitelně, k těmto zásahům a přetvoření vozu na Salaff C2 musí zájemce zprvu dodat vlastní Gallardo.

Velký návrat značky De Tomaso? Nová Pantera je jen předražené Lamborghini

Velký návrat značky De Tomaso? Nová Pantera je jen předražené Lamborghini

Cenovka přestavby není dosud známá veřejnosti, Salaff ovšem dodává, že projekt bude omezen počtem vyrobených kusů. Kromě modelu C2 se v nabídce designéra objevuje ještě starší C1, supersport s trojicí sedadel podobně jako v McLarenu F1, a do budoucna se chystá i luxusní GT označené C3.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků