Saab zahájil výrobu elektromobilů 9-3, zatím prý ujedou jen 30 km

5 komentářů

Fantomas
9. dubna • 12:26

Nemůžu se zbavit dojmu, že vyrábět elektromobily tak, že ve stávajících autech nahradíme spalovací motor elektromotorem a nádrž bateriemi je špatná cesta. Přijde mi to stejné, jako když kdysi první automobily vypadaly jako kočáry. Takové bastlení.
Elektromobil by podle mě měl být už vyvíjen a kontruován jako elektromobil, tedy už od začátku jinak. Já si pohon elektřinou představuju u malých, lehkých, čiperných a "skladných" městských vozítek. Rozhodně ne u limuzín střední třídy.

Vana666
9. dubna • 17:58

Mi naopak přijde prostá náhrada pístového motoru elektrickým včetně převodů jako jednoduchá, když ostatní komponenty auta jsou vesměs vymyšlené, vyzkoušené a bežně se vyrábí. Že to současné akumulátory nestíhají není problém koncepce elektroauta ale akumulátorů samotnýchA že v minulosti první automobily vypadaly jako kočáry považuju taky za logické. Naopak by mě překvapilo, kdyby již tehdy jen díky příchodu spalovacího motoru rázem začali vyrábět auta v podobě třeba moderní dnešní limuzíny .

eLzyx
9. dubna • 18:06

jenže prostá náhrada je nesmysl z konstrukčního hlediska. Výsledný elektromobil pak veze zbytečná kila v různých výztuhách karoserie, které tam jsou primárně kvůli odolnosti vůči vibracím od spalovacího motoru. Karoserie spalováku má také nesmyslně vysoký "čumák", aby se tam ten spalovák vešel. Z toho a z požadavku na větší větrací otvory pro chladiče vyplývá větší aerodynamický odpor. Mizerný aerodynamický součinitel bude mít i podlaha vozu, kde je původně tunel pro výfuk, který elektromobil prostě nemá.
Kdo chce tedy vyrábět elektromobily, měl by začít prakticky od čistého stolu a auto navrhnout jako elektromobil od základu. Viz Tesla.

Vana666
10. dubna • 0:17

eLzyx: myslím že karosérie je vyztužená především kvůli celkové pevnosti a odolnosti př jízdě, proti kroucení, a naopak programově deformovatelná při nárazu. Vibrace spalovacího motoru se v tom ztratí. Čumák je také do značné míry kvůli bezpečnosti při nárazech a případné zrušení větracích otvorů nebo zakrytí podlahy je už úplný detail. Elektromobily stejně moc rychle nejezdí.A jestli je Tesla navržená od čisteho stolu tak mi nepřijde, že by se nějak výrazně lišila od běžných aut. Hlavní rozdíl je v umístění obrovského kvanta akumulátorů do podlahy, zbytek je již běžná konfekce

runner42
9. dubna • 19:36

Model S má podle Vás jiný "čumák", než auta se spalovacím motorem?

Doporučujeme

Články odjinud