Včera jsme vás informovali, že Saab možná ještě nemá tak docela na kahánku. Spyker se totiž snaží (zřejmě v duchu svého hesla Nulla tenaci invia est via - Pro vytrvalé není žádná cesta neschůdná) „přemluvit” General Motors, že pro automobilku je stále vhodným zájemcem. Svou novou nabídku shrnul v jedenácti bodech a GM dal do pondělního večera čas na reakci.
Ta nepřišla, přesto jednání nejsou u konce. Spyker dnes vydal krátkou (opravdu hodně krátkou, má přesně dvě věty) tiskovou zprávu, že jeho nová nabídka na převzetí Saabu platí do odvolání a nechává tak prostor k dalším diskusím.
Zda se obě firmy na něčem dohodnou je těžké předpovídat, v mezičase se objevila celá plejáda spekulací o tom, jak to dnes se Saabem, Spykerem a GM vlastně je. Někteří tvrdí, že GM Saab vůbec zavřít nechce a jen zvolil velmi tvrdou vyjednávací linii se švédskou vládou, která jediná může do Saabu nalít peníze, aniž by automobilka přestala patřit GM. Jiní pro změnu tvrdí, že Spyker vůbec nechce Saab koupit a předstíraným zájmem o automobilku se jen snaží zviditelnit. Další...
Pohledů na věc je zkrátka mnoho, ani jedné ze stran ale nikdo z nás do hlavy nevidí a nelze tak než vyčkat na oficiální informace o závěrech současných jednání.
Saab je původem švédská automobilka. Saab byl divizí firmy Svenska Aeroplan vyrábějící zbraně. Ta vznikla v roce 1937 a první automobil opustil linku v roce 1944. V roce 1969 se Saab spojil se značkou Scania.
Momentálně Saab vlastní společnost National Electric Vehicles Sweden, ale nemá právo užívat jméno a logo Saabu, proto se vozidla od roku 2012 již nevyrábí.