Saab ve Frankfurtu: 9-3 Turbo X představen (nově živé foto)

Saab se rovněž nechce nechat zahanbit a do Frankfurtu přiváží model 9-3 Turbo X, který podle slov automobilky oslavuje 30. výročí přeplňovaných Saabů. Od klasické devět-trojky je Turbo X odlišeno jinými částmi karoserie, jakými jsou například nový přední nárazník, zadní difuzor nebo osmnáctipalcová kola obutá do pneumatik o šířce 235 mm.

Pod kapotou této verze se nachází přeplňovaný šestiválec s objemem 2,8 litru a výkonem 206 kW/280 k. Točivý moment agregátu dosahuje hodnoty 400 Nm v rozmezí 2150 a 4500 ot./min. Turbo X je vybaven pohonem všech kol a stovku zvládne za skvělých 5,7 sekundy. Maximální rychlost je limitována na klasických 250 km/h. O zastavení se starají velké brzdy, vpředu s kotouči o průměru 345 mm.

Systém pohonu všech kol dokáže podle adhezních podmínek přerozdělovat točivý moment mezi přední i zadní nápravu až do hranice 85% pro jednu z nich. Za normálních podmínek je 96% točivého momentu přenášeno na kola přední.

Saab 9-3 Turbo X bude k dispozici jako sedan i kombi a k dealerům by se měl dostat počátkem příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab 9-3 Turbo X ve Frnakfurtu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab 9-3 Turbo X

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků