Saab ve Frankfurtu: 9-3 Turbo X představen (nově živé foto)

Saab se rovněž nechce nechat zahanbit a do Frankfurtu přiváží model 9-3 Turbo X, který podle slov automobilky oslavuje 30. výročí přeplňovaných Saabů. Od klasické devět-trojky je Turbo X odlišeno jinými částmi karoserie, jakými jsou například nový přední nárazník, zadní difuzor nebo osmnáctipalcová kola obutá do pneumatik o šířce 235 mm.

Pod kapotou této verze se nachází přeplňovaný šestiválec s objemem 2,8 litru a výkonem 206 kW/280 k. Točivý moment agregátu dosahuje hodnoty 400 Nm v rozmezí 2150 a 4500 ot./min. Turbo X je vybaven pohonem všech kol a stovku zvládne za skvělých 5,7 sekundy. Maximální rychlost je limitována na klasických 250 km/h. O zastavení se starají velké brzdy, vpředu s kotouči o průměru 345 mm.

Systém pohonu všech kol dokáže podle adhezních podmínek přerozdělovat točivý moment mezi přední i zadní nápravu až do hranice 85% pro jednu z nich. Za normálních podmínek je 96% točivého momentu přenášeno na kola přední.

Saab 9-3 Turbo X bude k dispozici jako sedan i kombi a k dealerům by se měl dostat počátkem příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab 9-3 Turbo X ve Frnakfurtu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Saab 9-3 Turbo X

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků