Saab uzavřel rok 2010 s rozpaky, doufá v lepší rok 2011

Saab uzavřel rok 2010 s rozpaky, doufá v lepší rok 2011

Zřejmě není třeba připomínat příběh, který loni předcházel zrození „nového” Saabu ve vlastnictví investorů sdružených okolo malé dánské automobilky Spyker. I vzhledem k tomuto poněkud zvláštnímu spojení byli všichni zvědavi, jak se Saabu dále povede. A zatím příliš není nad čím jásat.

Automobilka byla pochopitelně od začátku opatrná ve stanovení svých cílů pro rok 2010, neboť pacient po klinické smrti nezačne vesele hýkat hned druhý den poté, co jej odpojíte z přístrojů, přesto ani relativně skromných cílů nedosáhla. Plán prodat 45 tisíc nových vozů zkrátka nevyšel a své zákazníky si loni na celém světě našlo jen 31 696 Saabů. Na druhou stranu, prodeje mají stoupající tendenci. Nepříliš vážně je třeba brát informaci o tom, že za poslední kvartál roku 2010 prodal Saab o 129 procent více aut než ve stejném období předchozího roku, neboť tehdy již sotva dýchal, nárůst prodejů téměř o třetinu mezi třetím a čtvrtým kvartálem roku 2010 ale zní pozivitně, zvláště pokud vezmeme v potaz, že poslední měsíce roku patří na trhu tradičně mezi nejslabší.

Firma se pochopitelně musela potýkat s mnoha problémy, jedním z nich byla a do značné míry stále je omezená dealerská síť. Jednotliví dealeři navíc strádali kvůli nedostatku skladových vozů, což je problém zejména ve Spojených státech, kde se auta více kupují jako ze skladových zásob než z katalogových nabídek. Běžně tamní dealeři měli v minulosti skladem mezi 6 a 7 tisíci vozy, když ale Spyker automobilku převzal, bylo na americkém kontinentu k dispozici všeho všudy 500 Saabů. A firmě trvalo mnoho měsíců, než k prodejcům začalo proudit dostatečné množství vozů a na běžnou úroveň se stav zásob nedostal dodnes.

Uvidíme, jak se automobilce bude dařit potýkat se s problémy v letošním roce, za nás můžeme zopakovat pouze příjemné překvapení z kvalit nové 9-5 2,0 Turbo v našem nedávném prvním testu. Saan chce letos na každý pád zamířit výše a prodat 80 tisíc aut, k čemuž by mu měla přispět nejen povedená „devět-pětka”, ale třeba i nové SUV 9-4X, chystá se též další generace 9-3. Automobilka chce též začít výrazněji bodovat na perspektivních trzích Číny a Ruska.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Saab 9-5 2,0 Turbo nás příjemně překvapil svými schopnostmi, důvěru zákazníků si ale firma získává zpět jen pomalu

bazar

Saab 9.5 2
Rok výroby: 2006
Stav: 226 164 km
Cena: 88 000 Kč
Saab 9.3 2,2
Rok výroby: 2000
Stav: 221 586 km
Cena: 60 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků