Jestli si vzpomínáte, společnost National Electric Vehicle Sweden (NEVS), což jsou vlastně zbytky po automobilce Saab fungující v její továrně v Trollhättanu, se vyhnula krachu díky restrukturalizaci a nyní se těší na spolupráci se dvěma čínskými partnery.
Vedení společnosti NEVS však nespecifikuje, na jakých podmínkách se s čínskými firmami Tianjin Binhai Hi-tech industrial Development Area (THT) a Beijing State Research Information Technology Co., Ltd (SRIT) dohodla.
Mattias Bergman, současný šéf automobilky NEVS, řekl, že cílem je začít s čínskými partnery vyrábět elektrická auta především pro čínský trh. Obě čínské firmy mají pomoci nejen s financováním, ale i s výrobou v Číně a vývojem nových technologií.
Společnost THT bude pomáhat s vývojem a výrobou elektrických aut, první má být kontinuálně vyvíjený elektrický Saab 9-3, firma SRIT se zase specializuje na software a NEVS chce využít její kapacity ke zdokonalení konektivity svých aut.
Saab je původem švédská automobilka. Saab byl divizí firmy Svenska Aeroplan vyrábějící zbraně. Ta vznikla v roce 1937 a první automobil opustil linku v roce 1944. V roce 1969 se Saab spojil se značkou Scania.
Momentálně Saab vlastní společnost National Electric Vehicles Sweden, ale nemá právo užívat jméno a logo Saabu, proto se vozidla od roku 2012 již nevyrábí.