Saab Unlimited

Saab vstupuje do nového roku s novou ofenzivní koncepcí, podporovanou zdokonalením procesů v oblasti obchodu, marketingu, poprodejního servisu a organizace dealerské sítě. Jejím cílem je uvést do praxe novou obchodní a marketingovou strategii zvanou "Saab Unlimited“, která...
Saab Unlimited
Saab vstupuje do nového roku s novou ofenzivní koncepcí, podporovanou zdokonalením procesů v oblasti obchodu, marketingu, poprodejního servisu a organizace dealerské sítě. Jejím cílem je uvést do praxe novou obchodní a marketingovou strategii zvanou "Saab Unlimited“, která zdůrazňuje sílu značky Saab a zároveň hledá možnosti přímé komunikace se současnými i potenciálními zákazníky. V tomto ohledu usnadní „Saab Unlimited“ přechod značky od masového k cílenému marketingu. Bude dále zvýrazňován pozitivní image švédské automobilové firmy, jež je výrobcem vysoce kvalitních, výkonných a bezpečných vozidel pro moderní a postmoderní individualisty.

Základními kameny strategie „Saab Unlimited“ jsou čtyři nové prvky firemní struktury, které budou zavedeny ve Střední Evropě, USA a Austrálii. Jsou to: značková centra (Brand Centres), městská centra (City Centres), neomezení partneři (Unlimited Partners) a certifikovaní partneři (Certified Partners). Důvodem pro zavedení těchto nových prvků, zejména v případě značkových a městských center, je snaha hledat nové způsoby komunikace se zákazníky. Michael Eliasson, viceprezident Saabu pro obchod a marketing, to shrnuje těmito slovy: „Musíme být přítomni v místech, kde lidé tráví podstatnou část svého času – v místech kde pracují, kde se setkávají s přáteli a kde nakupují.“

Z toho plyne, že značková centra, která bude Saab provozovat ve své vlastní režii, budou zakládána výlučně na prestižních místech ve velkoměstských oblastech. Posláním těchto center, jež budou dokonalým doplňkem svého okolí pokud jde o vysoký standard designu a stylu, je propagace kvalit značky Saab a její firemní filosofie spíše než prodej vozů.

Kromě stacionárních značkových center budou nasazeny i jejich mobilní varianty. Díky svému charakteru budou mobilní značková centra oslovovat potenciální zákazníky přímějším způsobem. Budou umísťována například na letištích, v nákupních centrech, na veletrzích, výstavách a kongresech – jinými slovy na místech, kde se potenciální zákazníci mohou se značkou Saab snadno seznámit.

Také městská centra budou zaměřena na firemní filosofii Saabu, a to svým nekonvenčním prostorovým designem a prostřednictvím mnohostranných aktivit. Mimo to zde však budou nabízeny k předvedení i prodeji poslední verze vozů z modelové řady. Ostatní vozy, dotvářející kompletní řadu modelů, stejně jako ojeté vozy, budou moci být posuzovány u moderních internetových terminálů. Jak lze očekávat, vozy budou k dispozici pro zkušební jízdy. Městská centra, z nichž některá budou provozována společně firmou Saab a jejími dealery, budou budována na nejfrekventovanějších místech velkých měst jako je New York, Boston, Londýn, Frankfurt, Berlín, Düsseldorf a Lyon. Jejich vzhled bude rovněž odpovídat nejvyššímu standardu.

První městské centrum v Německu a také na světě je Saab City Centre Berlin, nacházející se v domě č.100 na třídě Kurfürstendamm. Deset dalších center bude v Německu následovat během dvou až tří let. Cílem Saabu je vybudovat v tomto období celkem sto městských center ve Střední Evropě, USA a Austrálii.

Značková a městská centra budou především zdokonalovat image značky Saab a dále rozšiřovat její filosofii a firemní kulturu. Jako vždy však bude nezbytná aktivní dealerská síť, aby proměnila úspěch této koncepce na vyšší počty prodaných vozů. Právě restrukturalizace dealerské sítě tvoří druhou část strategie „Saab Unlimited“.

V budoucnu budou všichni dealeři Saabu pracovat jako neomezení partneři nebo jako certifikovaní partneři. Neomezení partneři – hlavně ve velkých městech a v hustě zalidněných oblastech – budou nabízet všechny služby exkluzívního a schváleného dealera Saabu, s početným parkem zkušebních vozů, kompletním poprodejním a dílenským servisem a přístupem k internetovým terminálům pro zákazníky. Certifikovaní partneři budou rovněž nabízet úplný sortiment vozů, nových i ojetých, spolu s poprodejním a dílenským servisem. Vzhled dealerského zastoupení navenek i uvnitř bude ve stejném stylu jako u neomezených partnerů, ale v některých případech s menším vybavením. Certifikovaní partneři budou pracovat především ve venkovských a méně zalidněných oblastech.

Certifikační proces přivede partnery Saabu na požadovaný standard co se týče vzhledu provozoven a zajistí úroveň služeb odpovídající prestižní značce. To vše bude dále podpořeno novými nabídkami v oblasti prodeje, marketingu a poprodejního servisu.

Celý proces tvoří integrovaný celek – implementace strategie „Saab Unlimited“ poskytne základ pro novou, přímou komunikaci se stávajícími i potenciálními zákazníky. Přispěje tak rozhodujícím způsobem k získání specifičtější pozice, která přísluší Saabu jako prestižní značce na světové automobilové scéně.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků