Saab: umírání za dlouhého dne

17 komentářů

Cpt._Redeemer
19. prosince • 12:44

a jak to bude se Scanii?

Ef
19. prosince • 21:25

Nevím co myslíš. Scania je samostatnej výrobce, kde drží majoritu VW a už dávno není se saabem nijak majetkově propojenej..stejně jako není holding volvo majetkově propojený s volvo cars, kterou koupil geely. nicméně duševní vlastnictví ke značce volvo patří celou dobu švédskému mateřskému volvu. a to i když patřila fordu. takže značka volvo je na osobních volvech jen se svolením švédů a to je super. proto si čínani neůžou dovolit s automobilkou dělat co se jim zamane, potože pokud by jakkoli poškodili image značky volvo, tak jim volvo prostě nedovoli značku volvo používat..

puk123
19. prosince • 9:40

Nějak se vám, redakce, poslední dobou nedaří ty nadpisy. Den je teď sakra krátký a ve Švédsku zvlášť !

Fred
19. prosince • 3:10

Tak se nám ta socialistická EU sesypala jak domeček z karet.Volvo,Saab,kdo další? Fiat? A to nám soudruzi v Bruselu podepsali volný obchod s Koreou,která i beztak rostla ročně o 20% (Hyundai/Kia).

Ef
19. prosince • 6:46

No já jsem četl asi před rokem nějakej článek c ekonomickým časopise, kde se psalo o převzetí volva geely a mimo jiné se tam psalo, že to byl jen prvné krok čínanů, protože automobilek co jsou příliš malé na to aby samostatně fungovaly(tzn. aby ekonomicky zvládly vývoj nových modelů apod) je v evropě víc. autor tam předpovídal, že další na prodej bude M-B a BMW, protože ty automobilky vyrábějí jen něco okolo 1 milionu aut, a to na přežití nestačí, a nestojí za něma velkej koncern jako vw za audi. Takže je bud někdo koupí jako celek, nebo se s někým dají dohromady. psalo se tam, že hranice pro přežití je asi 3 mil prodaných aut. asi měl pravdu, protože M sa dal dohromady s nissanem a renaultem a bmw taky tůším vyvíjí motory s psa..jinak si myslím, že prodej jaguaru a volva na východ, byla pro ty aautomobilky výhra. Toho saabu je mně hrozně líto, ti šmejdi s GM evidentně čekjí slušný kapesný za to, že vyslví souhlas s užitím know how.protože jak uvedl kolega nahoře, čínani stejně mají know how každého kdo tam chc vyrábět. jsou chytř jak opice a svět jim holt leží u nohou. at se nám to líbí nbo ne..

člobrda
19. prosince • 16:12

ze MB a BMW bude na prodej je pekna blbost, to se nestane nejspis nikdy

jirkavoda
19. prosince • 17:58

Co se týká MB už dááávno vlastní většinu akcií bohatí Arabové,stejně jako si koupili polovinu Anglie

Fred
19. prosince • 3:09

Tak se nám ta socialistická EU sesypala jak domeček z karet.Volvo,Saab,kdo další? Fiat? A to nám soudruzi v Bruselu podepsali volný obchod s Koreou,která i beztak rostla ročně o 20% (Hyundai/Kia).

Rumprstumpr
19. prosince • 17:26

Korejci drtí Saaby :-( -tohle říct před 10ti lety tak by to bylo o přesdržku....
Je to škoda že taková legenda zaniká....,dneska je to o tom chrlit miliardu plechovek ročně z výrobních linek a co nejlevněji,ani by nebylo divu,kdyby značky jako MB a BMW se vážně dostaly do problémů-s tím rozdílem že když už tak by jako němci snad začali spolupracovat a třeba by se mohl zapojit i koncern...
A navíc BMW a MB jsou úplně jiná třída a kategorie než Korea a Itálie-NELZE SROVNÁVAT....
Ale co se prodejních čísel týče tak realita je prostě krutá...

Zelí
18. prosince • 19:03

Bylo by možná dobré, aby se redaktoři trochu seznámili, alespoň v hrubých rysech s výrobou automobilů. Možná by jim došlo, že to neustále omílané nebezpečí získání nějakých technologií je obrovská kachna ve velikosti vzducholodě Hindenburg. V automobilce saab, kromě hodnoty značky saab není nic zajímavého. Produkty saab jsou díky dlouhodobému nedostatku prostředků na vývoj zastaralé. Pro nějakou obskurní čínskou značku by mohly být zajímavé výrobní linky, aby nemuseli pro začátek vymýšlet. Peníze, které tam posílají jim možná pomůžou získat lepší pozici při rozprodeji zařízení po vyhlášení bankrotu. Určitě nemají v úmyslu saab zachraňovat. Vyrábět v socialistickém švédsku ......... To nemá smysl ani rozepisovat.

PT
19. prosince • 7:50

Jenže i s tou "zastaralou" technologií jsou dneska na úrovni konkurence. Podívej se třeba na patent Saabu - aktivní opěrky hlavy, u Saabu ve standardu od roku 1997. Jak dlouho je má Škodovka ? Tipuju tak 3 roky. O dalších bezpečnostních konstrukčních prvcích nemluvě. Bohužel za posledních cca 5 let s ničím novým už nepřišli páč nejsou prachy.
Pak je tu motor s proměnným kompresním poměrem (SVC), tam se Saab dostal taky ze všech nejdál. Dokonce už jezdila i 9-5ka s tímto motorem (1.6 225k), bohužel pak byl projekt zastaven (2001). Hold vývoj technologií je drahý, kdyby do toho šli jako VW a všechno jen opajcovali, tak mohli být dneska za vodou.

Zelí
19. prosince • 17:49

Tyto nepodstané obskurnosti nestojí technicky za nic. Známkou toho je to, že to nikdo od nich nekoupil a nepřevzal.
VW ze své pozice technicky nejsilnějšího výrobce protlačil všechny zásadní technické novinky posledních dvaceti let, které od něj všichni výrobci bez vyjímky převzali, protože to jsou technologie, které nemají v hromadné výrobě alternativu. Počínaje přímým vstřikem nafty, přímým vstřikem benzínu v kombinaci s turbem, malými tříválci, malými motory TFSI a dnes malými čtyřválci TFSI s odpojováním dvou válců. Nelze nevzpomenout rozšíření pohonu 4x4 do všech svých modelových řad všech svých značek a dalo by se pokračovat.
Nic podobného se saabu nepodařilo. Byla to naprosto okrajová značka, která měla možná v našich zemích jakousi aureolu.

pavel
19. prosince • 20:58

VW protlačil všechny technické novinky ? Moc nehul, pokud vím, tak common-rail diesely nasadil jako poslední na světě když musel s potupou uznat, že TDI PD byla slepá kolej vývoje, která nedokázala s CR udržet krok. Motory s turbem u všech modelů měl Saab desítky let předtím, totéž platí pro 4x4 u Subaru atd. U VW to vyniklo jen díky tomu, že prodá několikánásobně víc než tito jmenovaní, ale s ničím novým krom hromadné výroby nepřišel. Navíc z těch důležitých technologií nemá VW téměř nic, pohon 4x4 v drtivé většině zajišťuje nákupem švédského Haldexu, CR diesely má tuším od Siemensu atd. Auta jsou dneska jen skládačky od různých výrobců.
Nikdo nepřevzal technické novinky od Saabu ? Které automobilky v dnešní době nenabízí aktivní opěrky hlavy ?

puk123
19. prosince • 9:20

Já si myslím, že všechna data z vývojového oddělení Saabu jsou v trezorech GM a nejsou ke koupi. GM navíc zavázal Spyker k odběru GM komponentů. To by Číňané těžko respektovali, GM by z té výroby nic neměl a ještě by se s vlastními komponenty dostali cenově níže. Ale i v likvidaci bude možno zařízení Saabu koupit. GM bude celé řízení zdržovat nebo nakonec sám odkoupí klíčová zařízení. Podle mne byly dny Saabu sečteny už okamžikem prodeje do GM.

Zelí
19. prosince • 17:38

GM auta stejné kategorie v číně vyrábí a všechno už tím pádem v číně je. Možná se jedná o vnitro čínský konkurenční boj, který se snaží ztížit přístup vnitročínského konkurenta. Že by byly motory a převodovky GM v automobilové branži nějaký trhák ...... Navíc tyto komponenty stejně saab nevyráběl, čili nejsou tyto technologie ve švédsku k mání. Je to jenom bublina a zastírací manévry.

eLzyx
18. prosince • 19:42

minimálně Saab používá/používal motory a převodovky od GM. Dovedeš si představit, že tohle vše svěříš šikmoočkům? Ano HW si můžou zkopírovat kdykoliv, ale je to i o SW. Stejně tak GM má spoustu uložených peněz uložených ve vývoji šasi. I to není moc dobré dávat všanc šikoočkům.

asd
18. prosince • 21:00

neni zcela pravda.
kazda automobilka ktera v cine vyrabi sve know how odezvdala. bo majoritu v podniku vyrabejcicim v cine musi mit vzdy domaci firma (automobilka).
takze jde spis o to ze nechtej konkurenci pro buick ktery tam prodava vlastne stejne auto ,akorat s jinou kastli a hlvane to,ze by z toho netekli prachy GM do kapsy

Doporučujeme

Články odjinud