Saab se probudil z kómatu. Blíží se jeho prodej

Saab se probudil z kómatu. Blíží se jeho prodej

Kapitola automobilové historie, která se jmenuje Saab, ještě zdaleka nekončí. Jenom si připomeňme poslední události, abychom zůstali v obraze. Současný majitel zbytků po automobilce Saab, společnost National Electric Vehicle Sweden (NEVS), požádala v srpnu 2014 švédský soud o ochranu před věřiteli.

To nebylo nic jiného než bankrot, jen tak mimochodem už třetí. Soud nakonec Saabu, respektive společnosti NEVS vyhověl a schválil její plán na restrukturalizaci. Na začátku letošního roku se dokonce objevili noví zájemci o Saab. NEVS prý jedná s hlavními dodavateli, výrobci automobilových součástek a také údajně se dvěma asijskými automobilkami. Jejich jména nebyla upřesněna, ale spekulovalo se o značkách Mahindra a Dongfeng.

Nyní soud tedy dovolil společnosti NEVS, která spravuje zbytky po automobilce Saab včetně závodu v Trollhättanu, pokračovat. Podmínkou je, že budou věřitelé vyplaceni ve dvou vlnách. První do šedesáti dnů, další do šesti měsíců.

Celkem by tak mělo být stoprocentně uspokojeno 469 z 573 věřitelů, ti ostatní budou prozatím uspokojeni jen částečně, ale zdá se, že s aktuálními podmínkami souhlasí. Saab se tak připravuje na změnu vlastníka, peníze a investice by měly začít do automobilky proudit během několika týdnů.

Saab

Saab je původem švédská automobilka. Saab byl divizí firmy Svenska Aeroplan vyrábějící zbraně. Ta vznikla v roce 1937 a první automobil opustil linku v roce 1944. V roce 1969 se Saab spojil se značkou Scania.

Momentálně Saab vlastní společnost National Electric Vehicles Sweden, ale nemá právo užívat jméno a logo Saabu, proto se vozidla od roku 2012 již nevyrábí.

Doporučujeme

Články odjinud