Saab se probudil z kómatu. Blíží se jeho prodej

Saab se probudil z kómatu. Blíží se jeho prodej

Kapitola automobilové historie, která se jmenuje Saab, ještě zdaleka nekončí. Jenom si připomeňme poslední události, abychom zůstali v obraze. Současný majitel zbytků po automobilce Saab, společnost National Electric Vehicle Sweden (NEVS), požádala v srpnu 2014 švédský soud o ochranu před věřiteli.

To nebylo nic jiného než bankrot, jen tak mimochodem už třetí. Soud nakonec Saabu, respektive společnosti NEVS vyhověl a schválil její plán na restrukturalizaci. Na začátku letošního roku se dokonce objevili noví zájemci o Saab. NEVS prý jedná s hlavními dodavateli, výrobci automobilových součástek a také údajně se dvěma asijskými automobilkami. Jejich jména nebyla upřesněna, ale spekulovalo se o značkách Mahindra a Dongfeng.

Saab 9000 (1984): severská verze italsko-švédského čtyřboje

Saab 9000 (1984): severská verze italsko-švédského čtyřboje

Nyní soud tedy dovolil společnosti NEVS, která spravuje zbytky po automobilce Saab včetně závodu v Trollhättanu, pokračovat. Podmínkou je, že budou věřitelé vyplaceni ve dvou vlnách. První do šedesáti dnů, další do šesti měsíců.

Celkem by tak mělo být stoprocentně uspokojeno 469 z 573 věřitelů, ti ostatní budou prozatím uspokojeni jen částečně, ale zdá se, že s aktuálními podmínkami souhlasí. Saab se tak připravuje na změnu vlastníka, peníze a investice by měly začít do automobilky proudit během několika týdnů.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků