Saab se probudil z kómatu. Blíží se jeho prodej

Saab se probudil z kómatu. Blíží se jeho prodej

Kapitola automobilové historie, která se jmenuje Saab, ještě zdaleka nekončí. Jenom si připomeňme poslední události, abychom zůstali v obraze. Současný majitel zbytků po automobilce Saab, společnost National Electric Vehicle Sweden (NEVS), požádala v srpnu 2014 švédský soud o ochranu před věřiteli.

To nebylo nic jiného než bankrot, jen tak mimochodem už třetí. Soud nakonec Saabu, respektive společnosti NEVS vyhověl a schválil její plán na restrukturalizaci. Na začátku letošního roku se dokonce objevili noví zájemci o Saab. NEVS prý jedná s hlavními dodavateli, výrobci automobilových součástek a také údajně se dvěma asijskými automobilkami. Jejich jména nebyla upřesněna, ale spekulovalo se o značkách Mahindra a Dongfeng.

Saab 9000 (1984): severská verze italsko-švédského čtyřboje

Saab 9000 (1984): severská verze italsko-švédského čtyřboje

Nyní soud tedy dovolil společnosti NEVS, která spravuje zbytky po automobilce Saab včetně závodu v Trollhättanu, pokračovat. Podmínkou je, že budou věřitelé vyplaceni ve dvou vlnách. První do šedesáti dnů, další do šesti měsíců.

Celkem by tak mělo být stoprocentně uspokojeno 469 z 573 věřitelů, ti ostatní budou prozatím uspokojeni jen částečně, ale zdá se, že s aktuálními podmínkami souhlasí. Saab se tak připravuje na změnu vlastníka, peníze a investice by měly začít do automobilky proudit během několika týdnů.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků