Saab přežil, GM prodá automobilku firmě Spyker

Zdá se to po všech peripetiích skoro neuvěřitelné, ale příběh automobilky Saab má šťastný konec, tedy alespoň prozatím. Saab už musel několikrát vidět tunelem plným světla přicházet jiné dříve zaniklé automobilky, nakonec ale zůstává mezi živými.

Pokud sledujete akciové trhy, není to pro vás až takový šok. V Holandsku bylo totiž již včera pozastaveno obchodování s akciemi firmy Spyker, což se obvykle děje před ohlášením významné změny jako je pŕevzetí jiné společnosti. Dobré vyhlíkdy pak potvrdila tisková zpráva Saabu, která sděkuje, že firmy General Motors a Spyker Cars potvrdily dosažení závazné dohody o prodeji společnosti Saab Automobile AB. V Saabu bude neprodleně ukončen proces likvidace společnosti, který byl formálně zahájen na přelomu loňského a letošního roku. Celá transakce by pak měla být dokončena v únoru

Další detaily nebyly zveřejněny, hovoří se ale o ceně 400 milionů dolarů, tvořené 74 miliony v hotovosti a zbytku v akciích společnosti. GM by si také měl „odnést” 100 milionů dolarů ze současné likvidity Saabu. K dohodě se podle dostupných informací váže též poskytnutí úvěru ve výši 400 milionů Euro od Evropské investiční banky. Oficiálně však podmínky prodeje budou zveřejněny až později.

Jan Ake Jonsson, generální ředitel Saabu, k výsledku jednání uvedl: „Pro Saab to byl náročný rok, ale naše organizace předvedla bojovného ducha, který nám bude sloužit i do budoucna. Dohoda se společností Spyker Cars zajistí Saabu budoucnost a umožní nám maximálně využít potenciál značky prostřednictvím nové produktové řady s výrazným charakterem.”

Victor Muller, generální ředitel Spykeru, komentoval výsledek slovy: „Po dnešním oznámení mohu s jistotou prohlásit, že se společně, s celým týmem Saabu a Spykeru, díváme vstříc jasné budoucnosti. Saab je kultovní značka a my všichni jsme hrdí na to, že ji můžeme vést. Činy a entusiasmus, jehož jsme byli svědci od komunity příznivců Saabu na celém světě, včetně zaměstnanců, dealerů, a především majitelů 1,5 miliónu vozidel Saab nás utvrzuje, že naše úsilí spojit Saab a Spyker je správné. Těšíme se na poskytnutí finančního a podnikatelského kapitálu, který je nezbytný, aby zajistil značce Saab úspěch.“

Nezbývá než popřát Saabu hodně zdaru do dalších let života. I přes pozitivní vývoj posledních hodin čeká celou firmu ještě spousta práce...

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 58 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků