Saab posiluje svůj lihový model 9-5 o silnější turbomotor

Švédská automobilka Saab přišla loni na podzim s faceliftovaným modelem 9-5, který jako v minulosti vybavila i motory, které umožňují jezdit nejen na benzín, ale i na směs benzínu a lihu a to až do poměru 85:15 (benzín:líh). V novém modelovém roce 2007 bude mít zákazník na výběr hned ze dvou motorizací spalující palivo E85. K původnímu dvoulitru o výkonu 110 kW (150 k) v případě jízdy na benzín a výkonu 132 kW (180 k) v případě jízdy na E85 přibude turbomotor o objemu 2,3 l.

Nový model disponuje výkonem 136 kW (185 k) v případě jízdy na benzín a výkonem 154 kW (210 k) v případě jízdy na E85. Točivý moment pak má hodnotu 280 Nm, resp. 310 Nm. Saab s tímto motorem a při jízdě na líh zvládne sprint na stovku za slušných 7,9 s.

Modifikované motory, které umožňují jízdu na E85 disponují upravenými ventily a sedly ventilů, jiným palivovým systémem, speciální řídící jednotkou, která sleduje poměr lihu a benzínu v nádrži a dle tohoto ovládá vstřikování a spalování a dalšími drobnějšími úpravami. Saab garantuje u tohoto motoru stejnou životnost jako u stejného motoru jezdící pouze na benzín.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků