Saab posiluje svůj lihový model 9-5 o silnější turbomotor

Švédská automobilka Saab přišla loni na podzim s faceliftovaným modelem 9-5, který jako v minulosti vybavila i motory, které umožňují jezdit nejen na benzín, ale i na směs benzínu a lihu a to až do poměru 85:15 (benzín:líh). V novém modelovém roce 2007 bude mít zákazník na výběr hned ze dvou motorizací spalující palivo E85. K původnímu dvoulitru o výkonu 110 kW (150 k) v případě jízdy na benzín a výkonu 132 kW (180 k) v případě jízdy na E85 přibude turbomotor o objemu 2,3 l.

Nový model disponuje výkonem 136 kW (185 k) v případě jízdy na benzín a výkonem 154 kW (210 k) v případě jízdy na E85. Točivý moment pak má hodnotu 280 Nm, resp. 310 Nm. Saab s tímto motorem a při jízdě na líh zvládne sprint na stovku za slušných 7,9 s.

Modifikované motory, které umožňují jízdu na E85 disponují upravenými ventily a sedly ventilů, jiným palivovým systémem, speciální řídící jednotkou, která sleduje poměr lihu a benzínu v nádrži a dle tohoto ovládá vstřikování a spalování a dalšími drobnějšími úpravami. Saab garantuje u tohoto motoru stejnou životnost jako u stejného motoru jezdící pouze na benzín.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků