Saab plánuje zmenšit objem motorů

Také švédská automobilka Saab se vydá cestou tzv. „dowsizingu”, tedy cestou snížení objemu motorů. Do budoucna počítá s tím, že značná část současných dvou a více litrových agregátů, které jsou často přeplňovány turbodmychadlem, bude nahrazena menšími přeplňovanými agregáty.

Např. současný motor 2,0 a 2,0t by měl být nahrazen jedním o objemu 1,4 litru s turbodmychadlem. Hlavní důvod pro tento krok je potřeba plošného snížení emisí. To se bez použití menších motorů a nasazení alternativních pohonů nedá dosáhnout.

Saab se navíc chce zaměřit na rozšíření nabídky motorů, které budou schopny spalovat paliva E85, tedy směs lihu a benzínu. Tyto motory pak dosáhnou také výrazně nižších emisí. Po roce 2010 navíc Saab plánuje příchod hybridního pohonu ve spojení benzín-elektro.

Saab se tak zařadí mezí automobilky jako Volkswagen a Fiat, které se cestou downsizingu vydaly. Nutno říci, že jde o cestu minimálně pochybnou, která přináší především papírové snížení spotřeby a emisí. V normovaném režimu si méně objemný přeplňovaný motor povede vždy lépe, při reálném použití tomu ale bude spíše naopak a malý přepňovaný motor závislý na turbodmychadlu není při hmotnosti dnešních vozů ani pro jízdu žádná výhra.

Ať už tomu v reálu bude jakkoli, představit si takový Saab 9-3 nebo dokonce 9-5 s motorem 1,4 bude pro mnohé zákazníky poněkud odpudivou představou...

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků