Saab plánoval dvoudveřové kupé. Škoda, že na něj nedošlo

Saab plánoval dvoudveřové kupé. Škoda, že na něj nedošlo

Jak to dopadlo s automobilkou Saab, to zaručeně všichni víme. S odstupem času vyplouvají na povrch modely, které švédská značka plánovala. Kromě jiného se mělo v nabídce objevit také dvoudveřové kupé s názvem Sonett (tento název Saab už použil v šedesátých letech pro malý sportovní model) a uspořádáním interiéru 2+2.

První test Saab 9-5 2,0T XWD: letem Českem

První test Saab 9-5 2,0T XWD: letem Českem

Design naznačuje obrázek zveřejněný kolegy z britského Autocaru. Už od pohledu je jasné, že jeho autor Jason Castriota (údajně také výrazně promlouval do samotné konstrukce auta) plánoval velmi sportovní a zároveň elegantní tvary. Pohon měl mít na starost benzinový čtyřválec o objemu 1,6 litru, který aktuálně používají například modely značky Mini. Počítalo se také s verzí využívající pohon všech kol, přičemž na zadní nápravě bychom našli elektromotor.

Saab vždy uměl postavit vzhledově velmi zajímavá auta a tento koncept to pouze potvrzuje. Škoda, že to dopadlo tak, jak to dopadlo...

Klepněte pro větší obrázek
Zdroj: Autocar
 

bazar

Saab 9.5 2
Rok výroby: 2006
Stav: 226 186 km
Cena: 80 000 Kč
Saab 9.3 2,2
Rok výroby: 2000
Stav: 221 586 km
Cena: 56 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 181 361 km
Cena: 150 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 230 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 48 069 km
Cena: 360 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 83 878 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků